Doskonalenie kozłowania piłki koszykowej.doc

(46 KB) Pobierz
DATA - 30

                                                                                                          DATA  -  30.05.2003 r.

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka koszykowa

              TEMAT: Doskonalenie kozłowania piłki koszykowej.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie zręczności i wytrzymałości;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          uczeń potrafi kozłować piłkę w biegu bezbłędnie przez dwie długości boiska;

                  WIADOMOŚCI

-          uczeń umie zastosować przepisy dotyczące poruszania się z piłką po boisku i liczenia punktów w grze szkolnej;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          uczeń będzie potrafił zorganizować i sędziować grę szkolną w piłkę koszykową.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  IVc

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  22

    PŁEĆ  - chłopcy i dziewczęta

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki koszykowe, stojaki, szarfy

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-naśladowcza, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : rozsypka, frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Czynności. organizacyjno-

porządkowe

1.Zbiórka,raport i powitanie.

2.Sprawdzenie obecności.

3.Podanie i omówienie tematu lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Berek żuraw” –kto chce uniknąć schwytania przez berka przyjmuje pozycję podobną do żurawia –staje na jednej nodze, podkładając pod kolano drugiej, wysoko ugiętej, rękę, którą równocześnie chwyta się za nos. Jeśli zostanie dotknięty przez berka zanim przyjmie pozę żurawia staje się nowym berkiem.

3 min.

 

 

 

 

 

Berek oznaczony szarfą.

Uczniowie poruszają się po całej sali.

 

 

 

 

3. Ćw. kształtujące

1.Trucht, na gwizdek bieg tyłem, na drugi powrót do truchtu.

2.Bieg, na gwizdek obrót wokół własnej osi.

3.Bieg krokiem odstawno-dostawnym.

4.Bieg z naprzemiennym krążeniem ramion w przód i w tył, na przemian i oburącz.

5.Marsz, ramiona w przód, wymachy nóg z dotknięciem stopą dłoni.

6.Skiping A,B,C.

7.Lekki rozkrok, skłony tułowia w przód z pogłębieniem.

8.P.W.j.w.,skłony tułowia do prawej i lewej nogi.

9.Rozkrok, ramiona w bok, skrętoskłony tułowia.

10.Podpór przodem –„ pompki”.

11.Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona na karku –„ brzuszki”.

12.Podskoki w miejscu obunóż, na prawej, a następnie lewej nodze.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie koła.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4. Doskonalenie elementów techniki kozłowania piłki.

 

 

 

 

 

 

 

1. Kozłowanie piłki w miejscu prawą i lewą ręką. Uczeń kozłując przechodzi ze stania do siadu i wstaje.

2. Kozłowanie piłki w marszu prawą, a następnie lewą ręką.

3. Kozłowanie piłki slalomem w biegu, zmiana ręki kozłującej po okrążeniu sali.

4. Kozłowanie piłki slalomem –prowadzi ręka dalsza od stojaka.

5. Kozłowanie piłki w biegu zakończone rzutem do kosza z dwutaktu z prawej strony.

6. J.w., ale z lewej strony.

15 min.

Uczniowie w rozsypce, każdy posiada piłkę.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.

Nauczyciel objaśnia ćwiczenia i koryguje występujące błędy.

 

 

 

 

5.Gra szkolna.

Gra szkolna na dwa kosze, wykorzystanie elementów technicznych ćwiczonych w poprzedniej części lekcji.

10 min.

Dziewczęta tworzą 2 zespoły i chłopcy 2, oznaczone szarfami.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Ćwiczenia uspokajające

1. Spokojny marsz, wznos ramion w górę, wspięcie na palcach.

2. Marsz, wznos ramion przodem w górę z jednoczesnym wdechem, opuszczenie bokiem z jednoczesnym wydechem.

3. Swobodne skłony tułowia w przód.

3 min

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali.

7. Czynności organizacyjno –porządkowe.

1. Podsumowanie i ocena zajęć.

2. Motywacja uczniów do samodzielnego ruchu w czasie pozalekcyjnym.

2 min.

Uczniowie w siadzie skrzyżnym.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin