Kopka Magdalena II r. po WSZ - Ćwiczenia wprowadzające do edukacji.doc

(3768 KB) Pobierz

Magdalena Kopka, II r. II stopnia,

pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna

 

 

 

 

Ćwiczenia wprowadzające

do edukacji wczesnoszkolnej

·        polonistyczna

·        matematyczna

·        społeczno- przyrodnicza

·        plastyczno- techniczna

·        ruchowo- muzyczna

Ćwiczenie wprowadzające do zajęć z edukacji polonistycznej

I klasa

Zajęcie dla ucznia:                            rozwiązanie zadań

Cel:                                                        rozwój inteligencji językowej, nauka pisania i odmiany czasowników

1.                Uzupełnij zdania wyrazami z ramki:

ja rysuję

ty ....?...







ja                                                       







ty                                                       







on







ona







ono

2.               

Odczytaj wyrazy i napisz je.

NA

KU

BEK

FER

LA

SZA

RA










III klasa

Zapisz kolory w kolejności alfabetycznej i tak samo pomaluj deski.

czerwony szary żółty pomarańczowy

brązowy fioletowy niebieski zielony

żowy czarny błękitny granatowy

 



 

 

 

 

 

 

 

 


II klasa

Uzupełnij wyrazy poniższymi sylabami:

na no ni ny ne nu

ma mo mu me my mi

wa wo wu we wy wi

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj głośno powstałe wyrazy.


Ćwiczenie wprowadzające do zajęć z

edukacji matematycznej

II klasa

Zajęcie dla ucznia:                            rozwiązanie labiryntu

Cel:                                                        umiejętność logicznego myślenia, rozwój inteligencji matematyczno-                                                                       logicznej

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


I klasa

Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.

W, przed, nad, pod, z

Na, z, obok, pomiędzy, przed, za

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 


III klasa

Ułóż równanie i rozwiąż ponizsze zadanie z treścią:

 

Właściciel szklarni przygotował do wysyłki 15 kg pomidorów i 38 kg ogórków. Potem dołożył jeszcze 18 kg ogórków, a 7 kg pomidorów sprzedał na miejscu. Ile razy więcej ogórków niż pomidorów wysłał do miasta właściciel szklarni?

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

(38+18 ) : ( 15-7 )

Ćwiczenie wprowadzające do zajęć z edukacji

społeczno- przyrodniczej

 

I klasa

Bądź bezpieczny w drodze do szkoły

Zajęcie dla ucznia:                                          słuchanie, interpretacja ilustracji, wypowiadanie się

Cel:                                                                      rozwaga, bezpieczeństwo, rozróżnianie stron – lewa,prawa,                                                                                      znajomość zasad bezpiecznego poruszania się po drodze,                                                                                      rozwój inteligencji wizualno- przestrzennej

1.   Sygnalizacja świetlna:
~ czerwone – STÓJ !!!
~ zielone – IDŹ.

2.   Przejście przez jezdnię:
~ możesz przejść tylko w miejscach oznaczonych pasami (zebra) – wyjątek, gdy odległość od przejścia dla pieszych przekracza 100 m
~ zanim przejdziesz, zatrzymaj się na brzegu chodnika
~ zawsze spójrz na drogę i upewnij się, czy możesz bezpiecznie przejść na drugą stronę jezdni: najpierw spójrz w lewo potem w prawo i znowu w lewo
~ jeśli droga jest wolna, przechodź przez jezdnię pewnym krokiem i zachowaj ostrożność
~ przed przejściem przez jezdnię poproś starszych o pomoc
~ nigdy gwałtownie nie wbiegaj na jezdnię
~ w czasie zabawy nie spychaj innych dzieci na jezdnię
~ idź lewą stroną drogi, by widzieć nadjeżdżające samochody
~ twój tornister oraz ubranie muszą mieć elementy odblaskowe.

 

Ruch pieszych:

1.     Zawsze korzystaj z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku, z pobocza.

2.     Po poboczu lub jezdni zawsze idź lewą stroną drogi

3.     Idąc jezdnią, idźcie jeden za drugim.

 







 





 


II klasa

Narysuj wskazówki tak, aby zegar pokazywał godzinę:

Czy wiesz jak narysować wskazówki tak, aby zegar pokazywał godzinę 10:15? Proszę narysuj.

III klasa

Jak zbudowany jest grzyb?

Analizujemy budowę grzyba.

 

 

Czy wiesz, dlaczego nie wolno deptać w lesie grzybów?


Cwiczenie wprowadzające do zajęć z edukacji

plastyczno- technicznej

I klasa

Wycinanki  - zabawki z papieru

Przygotowanie kilku rodzai wycinanek, ponieważ ważne jest, aby dziecko miało możliwość wyboru.

Zajęcie dla uczniów:                            wycinanie i przyklejanie.

Cel:                                                        rozwój manualny, myślenia technicznego,

1.               Pudełeczko na skarby – z zajączkiem

 



2.              Portfel - Sowa



3. Łódka



Uwaga!

Najpierw sklejamy łódkę, a następnie wkładamy w nacięcia wiosła.


II klasa

Tworzenie z papierowego talerzyka koguta.

Środki potrzebne: farby plakatowe, nożyczki, kolorowy papier, flamastry

Przykład:

 

Ćwiczenie wprowadzające do zajęć z edukacji

ruchowo- muzycznej

 

I klasa

Zajęcie dla ucznia:                            słuchanie i ilustrowanie ruchem treści i melodii utworu.

Cel:                                                        umiejętność słuchania ze zrozumieniem, rozwój myślenia twórczego,                             ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin