01-02.doc

(52 KB) Pobierz
POLITECHIKA CZĘSTOCHOWSKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA:

PUNKT GASTRONOMICZNY „EXPRESS BAR”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   PORÓWNANIE ATRAKCYJNOŚCI RÓŻNEGO RODZAJU PRZEDSIĘWZIĘĆ.

 

Zdecydowaliśmy się na podjęcie działalności gospodarczej na terenie Politechniki Częstochowskiej, a dokładnie na Wydziale Zarządzania przy ulicy Armii Krajowej. Naszej analizie poddaliśmy dwa rodzaje działalności których prowadzenia według nas moglibyśmy się podjąć. Nasz wybór padł na:

1.                 Punkt XERO wraz ze sprzedażą artykułów biurowych i papierniczych.

2.                 Punkt gastronomiczny

Ad. 1. Jeżeli zdecydowalibyśmy się na prowadzenie punktu XERO musielibyśmy się liczyć z dość dużą konkurencją na terenie uczelni. Obecnie w każdym budynku znajduje się punkt XERO, a w niektórych budynkach uczelni nawet dwa takie punkty.

Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej:

Lp.

Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia.

Wagi.

Siła tych czynników 1-3.

 

1.

Umiejętności organizacyjne.

30%

3

90

2.

Umiejętności merytoryczne.

30%

3

90

3.

Kapitał.

2%

2

4

4.

Znajomości, dojścia, kontakty.

8%

3

24

5.

Atrakcyjność rynku.

30%

1

30

 

Razem

100%

X

238

 

Bariery wejścia do tego sektora nie są wysokie. Każdy nowo otwarty taki punkt będzie cieszył się takim samym zainteresowaniem gdyż zmniejszy on często występujące kolejki, co ucieszy przede wszystkim studentów którym bardzo zależy na czasie. Naszym zdaniem jednak, takie przedsięwzięcie daje zbyt małe możliwości rozwoju i zyskania sobie stałych klientów, którzy są bardzo ważni w zapewnieniu stałego zysku.

Ad. 2. Nasze największe zainteresowanie skierowaliśmy w otwarciu punktu gastronomicznego. Obecnie taki punkt nie znajduje się w budynku Wydziału Zarządzania przy ulicy Armii Krajowej 19 paw.,,B’’. Korzystając z naszych znajomości jesteśmy w stanie uzyskać pomieszczenie w tymże budynku, które w pełni pozwoli nam zrealizować nasze plany.

Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej.

Lp.

Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia.

Wagi.

Siła tych czynników 1-3.

 

1.

Umiejętności organizacyjne.

30%

3

90

2.

Umiejętności merytoryczne.

30%

2

60

3.

Kapitał.

2%

2

4

4.

Znajomości, dojścia, kontakty.

8%

3

24

5.

Atrakcyjność rynku.

30%

3

90

 

Razem

100%

X

268

 

              Jak wynika z przeprowadzonych powyżej badań, po przeanalizowaniu otoczenia i naszych możliwości, najbardziej atrakcyjnym dla nas przedsięwzięciem jest prowadzenie punktu gastronomicznego

 

II.                CHARAKTERYSTYKA  FIRMY

 

Pełna nazwa: EXPRESS BAR.

Siedziba: Budynek Wydziału Zarządzania przy ulicy Armii Krajowej 19 paw. B, lokal znajduje się na pierwszym piętrze, pomieszczenie o wymiarach 8m x 8m, wymiary magazynku to 1,5m x 1,5m, kuchnia o wymiarach 3m x 3m. Przedsiębiorstwo będzie zatrudniać 3 osoby w pełnym wymiarze godzin. Będziemy również...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin