Konspekt ćw. 2.docx

(70 KB) Pobierz



http://chomikuj.pl/szczota_bartek/

Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu,

Katedra Zespołowych Gier Sportowych,

Zespół Piłki Siatkowej i Koszykówki,

51-617 Wrocław, ul. Witelona 25, p.83, 44,

tel. 071 347 3104, 071 347 3143, fax 071 347 3273,

katedra.zgs@awf.wroc.pl

 





Szablon do zajęć z koszykówki


Temat 2: Systematyka i metodyka nauczania

głównych czynności ruchowych w koszykówce – rzut
po zatrzymaniu na jedno tempo.

 

Zestaw ćwiczeń:

Ćwiczenie 1
Ćwiczący (każdy z piłką), kozłują piłkę wokół sali, na sygnał
słuchowy wykonują naskok na obie stopy i markują rzut
w wyskoku. Następnie wracają do kozłowania.

 

Ćwiczenie 2
Ćwiczący ustawieni w dwójkach naprzeciw siebie przy
liniach bocznych boiska, wykonują naskok i rzut
do współpartnera.


Ćwiczenie 3
Ćwiczący ustawieni jeden za drugim na linii rzutów za 3pkt.
Po kolei wykonują krótki rozbieg, następnie naskok na

obydwie stopy i wyprowadzają rzut o tablicę. Po wyskoku lądują w miejscu odbicia. Następnie zbierają piłkę i przechodzą
na koniec kolejki.
Cel wychowawczy: nauka podstawowych czynności w koszykówce skupiona na technice rzutu po zatrzymaniu na jedno tempo.
Cel psychomotoryczny: ćwiczenie dokładności wykonywania ruchów, kształtowanie koordynacji ruchowej, szybkości reakcji
 

Zabawa  1
Uczestnicy kładą piłki przy liniach bocznych i końcowych boiska (od wewnątrz) i na sygnał zaczynają bieg wokół boiska.
Na kolejny sygnał chwytają piłki, przyjmują postawę koszykarską z piłką

Cel wychowawczy: nauka techniki rzutu na jedno tempo
Cel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej oraz szybkości reakcji
Zabawa 2
Szkic sytuacyjny zabawy podano na rysunku nr 5. Zawodnicy w wylosowanej kolejności wykonują rzuty na jedno tempo
do kosza z narysowanych na ziemi kółek. Każde koło to „klasa”. Warunkiem przejścia do wyższej „klasy” jest celny rzut
do kosza. Po trafieniu do kosza zawodnik w tej samej kolejce wykonuje rzut z kolejnego koła. Po wykonaniu celnych
rzutów z kół na łuku należy „zdać egzamin”, wykonując określoną liczbę (3-5) celnych trafień pod rząd z koła na linii
rzutów wolnych. Kto pierwszy wykona zadanie – wygrywa.
Cel wychowawczy: doskonalenie techniki rzutu na jedno tempo, nauka rywalizacji zgodnie z zasadami fair play
Cel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej, celności rzutu po zatrzymaniu na jedno tempo
 







Literatura:

  1. Arlet T., „Koszykówka – podstawy techniki i taktyki”. Wyd. AWF, Kraków, 2001.
  2. Czabański B., Makutynowicz Cz. „Teoria wychowania fizycznego z elementami teorii sportu”.   Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Zielona Góra, 1996.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin