http://chomikuj.pl/szczota_bartek/
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu,
Katedra Zespołowych Gier Sportowych,
Zespół Piłki Siatkowej i Koszykówki,
51-617 Wrocław, ul. Witelona 25, p.83, 44,
tel. 071 347 3104, 071 347 3143, fax 071 347 3273,
katedra.zgs@awf.wroc.pl
Szablon do zajęć z koszykówki
Temat 2: Systematyka i metodyka nauczania
głównych czynności ruchowych w koszykówce – rzutpo zatrzymaniu na jedno tempo.
Zestaw ćwiczeń:
Ćwiczenie 1Ćwiczący (każdy z piłką), kozłują piłkę wokół sali, na sygnał słuchowy wykonują naskok na obie stopy i markują rzut w wyskoku. Następnie wracają do kozłowania.
Ćwiczenie 2Ćwiczący ustawieni w dwójkach naprzeciw siebie przyliniach bocznych boiska, wykonują naskok i rzutdo współpartnera.
Ćwiczenie 3Ćwiczący ustawieni jeden za drugim na linii rzutów za 3pkt.Po kolei wykonują krótki rozbieg, następnie naskok na
obydwie stopy i wyprowadzają rzut o tablicę. Po wyskoku lądują w miejscu odbicia. Następnie zbierają piłkę i przechodzą na koniec kolejki.Cel wychowawczy: nauka podstawowych czynności w koszykówce skupiona na technice rzutu po zatrzymaniu na jedno tempo.Cel psychomotoryczny: ćwiczenie dokładności wykonywania ruchów, kształtowanie koordynacji ruchowej, szybkości reakcji
Zabawa 1Uczestnicy kładą piłki przy liniach bocznych i końcowych boiska (od wewnątrz) i na sygnał zaczynają bieg wokół boiska. Na kolejny sygnał chwytają piłki, przyjmują postawę koszykarską z piłką
Cel wychowawczy: nauka techniki rzutu na jedno tempo Cel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej oraz szybkości reakcjiZabawa 2 Szkic sytuacyjny zabawy podano na rysunku nr 5. Zawodnicy w wylosowanej kolejności wykonują rzuty na jedno tempo do kosza z narysowanych na ziemi kółek. Każde koło to „klasa”. Warunkiem przejścia do wyższej „klasy” jest celny rzut do kosza. Po trafieniu do kosza zawodnik w tej samej kolejce wykonuje rzut z kolejnego koła. Po wykonaniu celnych rzutów z kół na łuku należy „zdać egzamin”, wykonując określoną liczbę (3-5) celnych trafień pod rząd z koła na linii rzutów wolnych. Kto pierwszy wykona zadanie – wygrywa.Cel wychowawczy: doskonalenie techniki rzutu na jedno tempo, nauka rywalizacji zgodnie z zasadami fair playCel psychomotoryczny: kształtowanie koordynacji ruchowej, celności rzutu po zatrzymaniu na jedno tempo
Literatura:
szczota_bartek