http://chomikuj.pl/szczota_bartek/
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu,
Katedra Zespołowych Gier Sportowych,
Zespół Piłki Siatkowej i Koszykówki,
51-617 Wrocław, ul. Witelona 25, p.83, 44,
tel. 071 347 3104, 071 347 3143, fax 071 347 3273,
katedra.zgs@awf.wroc.pl
Szablon do zajęć z koszykówki
Temat 5: Systematyka i metodyka nauczania przyjmowania postawy i pozycji obronnej wobec zawodnika z piłką.
Ćwiczenie 1Ćwiczący ustawieni w rozsypce na całym boisku dokoszykówki. Na sygnał prowadzącego przyjmują postawę obronną.
Ćwiczenie 2Ćwiczący ustawieni na całej sali. Na hasło „postawa”powtarzają głośno i przyjmują postawę obronną.Po przyjęciu postawy ćwiczący przesuwają się krokiem odstawno-dostawnym w kierunku wyznaczonym przezprowadzącego. Podczas ćwiczenia zawodnicy głośno powtarzają wskazany kierunek poruszania się np. „prawo”, „lewo”, „w tył”, „w przód”.
Ćwiczenie 3Ćwiczący ustawieni na wyznaczonej linii (tyłem do kierunku poruszania się). Rozpoczynają poruszanie krokiem odstawno-dostawnym wzdłuż tej linii przez całą szerokość boiska do linii bocznej (nie wychodząc po zaboisko). Następnie biegną tyłem do kolejnej wyznaczonej linii i kontynuują poruszanie się krokiem odstawno-dostawnym.
Cel wychowawczy: nauka gry w obronie – przyjmowanie odpowiedniej postawy obronnej, poruszanie się w obronie.Cel psychomotoryczny: ćwiczenie dokładności wykonywania ruchów, kształtowanie koordynacji, szybkości reakcji.Gra szkolnaRywalizują dwie drużyny po 5 zawodników, gra trwa 5 minut. Gra skupiona jest na obronie indywidualnej („każdy swego”). Zadaniem obrońców jest pilnowanie atakującego i odbiór piłki. Za skuteczną obronę, dzięki której drużyna atakująca nie odda rzutu na kosz, który przynajmniej nie dotknie obręczy w czasie 24sek., drużyna broniąca otrzymuje 1pkt i piłkę. Staje się wówczas drużyną atakującą. Punktacja za zdobyte kosze zgodna z przepisami koszykówki (1,2,3). Cel psychomotoryczny: kształtowanie szybkości, szybkości reakcji, skoczności, koordynacji ruchowej.Cel wychowawczy: zmobilizowanie zawodników do jak najskuteczniejszej obrony.
Literatura:
szczota_bartek