Konspekt ćw. 5.docx

(69 KB) Pobierz

http://chomikuj.pl/szczota_bartek/





Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu,

Katedra Zespołowych Gier Sportowych,

Zespół Piłki Siatkowej i Koszykówki,

51-617 Wrocław, ul. Witelona 25, p.83, 44,

tel. 071 347 3104, 071 347 3143, fax 071 347 3273,

katedra.zgs@awf.wroc.pl

 

Szablon do zajęć z koszykówki

 



Temat 5: Systematyka i metodyka nauczania
przyjmowania postawy i pozycji obronnej wobec
zawodnika z piłką.

 

Ćwiczenie 1
Ćwiczący ustawieni w rozsypce na całym boisku do
koszykówki. Na sygnał prowadzącego przyjmują
postawę obronną.

 

Ćwiczenie 2
Ćwiczący ustawieni na całej sali. Na hasło „postawa”
powtarzają głośno i przyjmują postawę obronną.
Po przyjęciu postawy ćwiczący przesuwają się krokiem
odstawno-dostawnym w kierunku wyznaczonym przez
prowadzącego. Podczas ćwiczenia zawodnicy głośno
powtarzają wskazany kierunek poruszania się np.
„prawo”, „lewo”, „w tył”, „w przód”.


Ćwiczenie 3
Ćwiczący ustawieni na wyznaczonej linii (tyłem do
kierunku poruszania się). Rozpoczynają poruszanie
krokiem odstawno-dostawnym wzdłuż tej linii przez całą
szerokość boiska do linii bocznej (nie wychodząc po za
boisko). Następnie biegną tyłem do kolejnej wyznaczonej
linii i kontynuują poruszanie się krokiem
odstawno-dostawnym.

Cel wychowawczy: nauka gry w obronie – przyjmowanie odpowiedniej postawy obronnej, poruszanie się w obronie.
Cel psychomotoryczny: ćwiczenie dokładności wykonywania ruchów, kształtowanie koordynacji, szybkości reakcji.

Gra szkolna
Rywalizują dwie drużyny po 5 zawodników, gra trwa 5 minut. Gra skupiona jest na obronie indywidualnej („każdy swego”). Zadaniem obrońców jest pilnowanie  atakującego i odbiór piłki. Za skuteczną obronę, dzięki której drużyna atakująca nie odda rzutu na kosz, który przynajmniej nie dotknie obręczy w czasie 24sek., drużyna broniąca otrzymuje 1pkt i piłkę. Staje się wówczas drużyną atakującą. Punktacja za zdobyte kosze zgodna z przepisami koszykówki (1,2,3).
Cel psychomotoryczny: kształtowanie szybkości, szybkości reakcji, skoczności, koordynacji ruchowej.
Cel wychowawczy: zmobilizowanie zawodników do jak najskuteczniejszej obrony.


Literatura:

  1. Arlet T., „Koszykówka – podstawy techniki i taktyki”. Wyd. AWF, Kraków, 2001.
  2. Czabański B., Makutynowicz Cz. „Teoria wychowania fizycznego z elementami teorii sportu”.   Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Zielona Góra, 1996.







Zgłoś jeśli naruszono regulamin