Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi
organ.-metod.
1. Część organizacyjna
2. Nastawienie do aktywnego udziału
3. Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1. Zbiórka w dwuszeregu
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
1. Podanie tematu i celów zajęć
„Dzisiaj będziemy uczyć się prawidłowo zmieniać pałeczkę sztafetową”
2. Motywacja do aktywnego udziału w lekcji
„ Prawidłowe zmienienie pałeczki np. na zawodach powiększa przewagę nad innymi drużynami”
1. Trucht dookoła boiska
2. Siłowanie rąk z partnerem w postawie naprzeciwko siebie
3. W rozkroku naprzeciwko siebie przodem opad T, chwyt partnera za barki i pogłębianie opadu T
4. W rozkroku tyłem do siebie, RR w bok, chwyt rr, skłony T w bok ( w płaszczyźnie czołowej)
5. Pozycja j.w. dotykamy się rr w górze nad głowami i na dole pomiędzy NN-szybkie energiczne skłony i wyprosty T
6. Pozycja j.w. obrót przez prawy/lewy bark i klasnięcie w dłonie partnera
7. Ustawienie bokiem do siebie, chwyt za bark i wymachy N zewnętrznej, następnie zmiana
8. Waga-ustawieniebokiem do siebie, NN partnerów się opierają, rr trzymają –następuję oderwanie N i próba utrzymania równowagi
9. „Walki Kogutów”
2’
12’
Niećwiczący siadają na ławce.
Ćwiczenia w parach w rozsypce. Nauczyciel pomaga uczniom oraz koryguje błędy.
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
5. Uspokojenie organizmu
6. Czynności organizacyjno-porządkowe
7. Nastawienie do samodzielnej pracy
1. Omówienie i pokaz ( co to jest pałeczka, jak wygląda, do czego służy, jak wygląda prawidłowa zmiana pałeczki podczas biegu)
2. Uczniowie w parach wykonują zmiany pałeczki w truchcie –nauczyciel obserwuje, koryguje błędy i tłumaczy wszelkie niejasności
3. W zespołach czteroosobowych uczniowie w truchciku podają sobie pałeczkę, od końca do początku, kiedy pałeczka dotrze do pierwszej osoby ta kładzie ją na ziemi a ostatnia osoba ją podnosi.
4. Sztafeta długa-uczniowie wszyscy stoją z boku linii startu, gdzie niedaleko jest wyznaczona strefa zmian, każdy z uczniów obiega całe boisko do piłki ręcznej a następnie podaje pałeczkę kolejnej osobie ze swojej drużyny.-2x
1. Zabawa uspokajająca „Inicjator ruchu” oraz zaśpiewanie wymyślonej piosenki na cześć
swojej klasy
1. Zbiórka
2. Podsumowanie zajęć i ocena grupy
1. Spędzajcie aktywnie czas, kto prowadzi aktywny tryb życia jest zdrowym człowiekiem
2. Pożegnanie z grupą.
23’
3’
2'
1’
Uczniowie ustawiają się w półkolu
Podział uczniów na pary a
następnie na drużyny 4 osobowe.
Uczniowie siadają w kole.
Ustawienie w dwuszeregu.
Aguuul6