nauka przekazania pałeczki sztafetowej.docx

(14 KB) Pobierz

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

 

Dozow.

Uwagi  

organ.-metod.

 

1. Część organizacyjna

 

 

2. Nastawienie do aktywnego udziału

 

 

 

3. Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Zbiórka w dwuszeregu

2.      Powitanie

3.      Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

 

1.      Podanie tematu i celów zajęć

„Dzisiaj będziemy uczyć się prawidłowo zmieniać pałeczkę sztafetową”

2.      Motywacja do aktywnego udziału w lekcji

„ Prawidłowe zmienienie pałeczki np. na zawodach powiększa przewagę nad innymi drużynami”

 

 

1.      Trucht dookoła boiska

2.      Siłowanie rąk z partnerem w postawie naprzeciwko siebie

3.      W rozkroku naprzeciwko siebie przodem opad T, chwyt partnera za barki i pogłębianie opadu T

4.      W rozkroku tyłem do siebie, RR w bok, chwyt rr, skłony T w bok ( w płaszczyźnie czołowej)

5.      Pozycja j.w. dotykamy się rr w górze nad głowami i na dole pomiędzy NN-szybkie energiczne skłony i wyprosty T

6.      Pozycja j.w. obrót przez prawy/lewy bark i klasnięcie w dłonie partnera

7.      Ustawienie bokiem do siebie, chwyt za bark i wymachy N zewnętrznej, następnie zmiana

8.      Waga-ustawieniebokiem do siebie, NN partnerów się opierają, rr trzymają –następuję oderwanie N i próba utrzymania równowagi

9.      „Walki Kogutów”

2’ 

 

 

 

 

2’ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12’

 

Niećwiczący siadają na ławce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w parach w rozsypce. Nauczyciel pomaga uczniom oraz koryguje błędy.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Uspokojenie organizmu

 

 

 

 

6. Czynności organizacyjno-porządkowe

 

7. Nastawienie do samodzielnej pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Omówienie i pokaz ( co to jest pałeczka, jak wygląda, do czego służy, jak wygląda prawidłowa zmiana pałeczki podczas biegu)

2.      Uczniowie w  parach wykonują zmiany pałeczki w truchcie –nauczyciel obserwuje, koryguje błędy i tłumaczy wszelkie niejasności

3.      W zespołach czteroosobowych uczniowie w truchciku podają sobie pałeczkę, od końca do początku, kiedy pałeczka dotrze do pierwszej osoby ta kładzie ją na ziemi a ostatnia osoba ją podnosi.

4.      Sztafeta długa-uczniowie wszyscy stoją z boku linii startu, gdzie niedaleko jest wyznaczona strefa zmian, każdy z uczniów obiega całe boisko do piłki ręcznej a następnie podaje pałeczkę kolejnej osobie ze swojej drużyny.-2x

 

 

1.         Zabawa uspokajająca „Inicjator ruchu”  oraz zaśpiewanie wymyślonej piosenki na cześć     

      swojej klasy

 

 

1.      Zbiórka

2.      Podsumowanie zajęć i ocena grupy

 

 

1.      Spędzajcie aktywnie czas, kto prowadzi aktywny tryb życia jest zdrowym człowiekiem

2.      Pożegnanie z grupą.

 

 

 

 

 

 

 

23’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3’

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

1’ 

 

 

 

Uczniowie ustawiają się w półkolu

 

Podział uczniów na pary a

 

następnie na drużyny 4 osobowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie siadają w kole.

 

 

 

 

Ustawienie w dwuszeregu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin