Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organ. - metodyczne
1.Zorganizowanie
grupy.
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji.
3. Rozgrzewka, profilaktyka, psychomotoryka.
4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności.
5. Uspokojenie organizmu
6. Czynności organizacyjno – porządkowe
7. Nastawienie do samodzielnej pracy w czasie wolnym.
1.Zbiórka w dwuszeregu.
2.Powitanie grupy.
3.Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć.
1.Podanie tematu zajęć.
2.Motywacja do świadomego i aktywnego udziału uczniów w zajęciach.
1. Berek z prowadzeniem piłki wew. częścią stopy- uczniowie prowadząc piłkę wew. częścią stopy uciekają przed berkami. Trzech berków oznaczonych szarfami również prowadza piłkę wew. częścią stopy, a po złapaniu danego ucznia przekazują mu szarfę czyniąc go tym samym berkiem.
2. w truchcie, w marszu po okręgu, na sygnał N:
- podrzut piłki w górę i chwyt
-w truchcie, skip A z przekładaniem piłki między NN
- j.w. po podrzucie , obrót o 360 i chwyt piłki
- podrzut piłki, chwyt piłki partnera z przodu się poruszającego
- podrzut piłki ,próby 3 razy klaśnięcie w dłonie
- podrzut piłki ,siad prosty i chwyt piłki
- skłon w przód, zostawienie piłki z prawej strony, zabranie piłki partnera
- podrzut piłki, chwyt w powietrzu piłki partnera z przodu się poruszającego
3. w rozsypce:
-zataczanie ósemek wokół własnych stóp, kolan, ud, bioder i głowy
- trzymając piłkę w rękach miedzy nogami, poprzez szybką zmianę rąk nie dopuszczamy by piłka upadła na ziemie
- siad prosty: toczenie piłki po podłożu wokół własnego ciała
- siad równoważny: przetaczanie piłki po NN
- leżenie przodem: przetaczanie piłki z PR do LR pod klatka piersiowa poprzez wznos tułowia w tył
- podpór przodem, piłka pod klatka piersiowa, ugięcia ramion z dotknięciem klatką piersiowa piłki
- postawa zasadnicza: przeskoki przez piłkę
- waga przodem trzymając piłkę w dłoniach
1. Pokaz i objaśnienie przyjęcia piłki udem
2. Ćwiczenia imitujące przyjecie piłki udem.
3. Przyjęcie piłki udem z wlasnego podrzutu.
4. Przyjęcie piłki udem dorzuconej przez partnera po jednym kozle, podanie pilki partnerowi wew. częścia stopy.
5. Przyjęcie piłki udem bezpośrednio z powietrza dorzuconej przez partnera, podanie j.w.
6. Przyjęcie piłki udem dorzuconej od partnera po dobiegu.
7. Ćwiczenia grupowe: połowa ćwiczących ustawiona na obwodzie kola z piłkami w RR.Pozostali wewnątrz kola poruszają się truchtem,dobiegając do kolejnych cwiczących z piłkami,którzy dorzucaja im do przyjecia udem.Po przyjeciu podaja powrotem i biegna w kierunku nastepnego ćwiczącego ustawionego po obwodzie,itd., nastepnie zmiana.
8. Gra uproszczona 8 8.
1.Zabawa uspokajająca: „Skad słychac gwizdek?”
1. Uporządkowanie sali.
2. Omówienie zajęć i pochwała najlepiej ćwiczących uczniów.
1. Zachęcenie do udziału w zajęciach SKS .
2. Pożegnanie grupy.
2min
1min
13min
15min
1 min
Sprawdzenie stroju i obuwia
Ustawienie j.w
Każdy ma piłkę
Ustawienie w kole
Siad skrzyżny
N koryguje błedy
Ustawienie w parach
A B
Ustawienie w rozsypce
Zbiorka w szeregu
Aguuul6