Dorota Hendrys IIIB
Edyta Sigłowa IIIA
Pływanie korekcyjne
Temat: Doskonalenie elementów pływackich w plecach okrągłych.
Cele główne:
Umiejętności: uczeń potrafi wykonać pozycję skorygowaną, potrafi pływać klasykiem, kraulem na grzbiecie
Motoryczność: koordynacja, wytrzymałość
Wiadomości: uczeń zna zasady prawidłowego wykonywania zadań ruchowych w wodzie
Akcent wychowawczy: uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów
Wada: plecy okrągłe
Cel lekcji: wzmacnianie mm rozciągniętych, rozciąganie mm przykurczonych
Wiek: 10-12 lat
Liczba ćwiczących: 12
Czas trwania: 12 min
Miejsce zajęć: pływalnia
Przybory: piłka plażowa, laski gimnastyczne, obręcze hula- hop
Część lekcji
Tok lekcji
Cel ćwiczenia
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno- metodyczne
C
Z
Ę
Ś
Ć
W
S
T
P
N
A
I Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć
II Motywacja do zajęć
III Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenie głowy i szyi z elementami pływania
Ćwiczenie oddechowe
dyscyplina
Kontrolowanie prawidłowego utrzymania postawy ciała
(zaangażowanie receptorów wzroku i czucia głębokiego)
Ożywienie organizmu
Rozciągnięcie przykurczonych mm szyi, wzmacnianie mm rozciągniętych szyi
Zwiększenie pojemności płuc, rozciąganie mm klatki piersiowej
1. Zbiórka
2. Powitanie
3. Sprawdzenie stroju
1. Przypomnienie o głównym celu- korekcji wad postawy
2. Zachęcenie do aktywnego uczestniczenia w zajęciach
Na lądzie:
1. Autokorekcja postawy
2. Ćwiczenia RR ( NN w lekkim rozkroku):
- naprzemianstronne krążenia RR w przód
- naprzemianstronne krążenia RR w tył
- RR splecione z tyłu, odchylenie RR w górę
3. Ćwiczenia T
- krążenia bioder
- skłony T w bok, RR na biodrach
- skrętoskłony do L i PN
4. Ćwiczenia NN:
- przysiady ( RR w skrzydełka)
- przysiad podparty z jedną N wyciągniętą w bok ( przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę)
- krążenie kolanami do wewnątrz i zewnątrz
5. Przejście pod prysznic.
6. Wejście do wody
W wodzie:
„Strzelec”- 2 wyznaczone osoby starają się trafić w pozostałych uczestników piłką plażową. Trafiony dołącza do grupy strzelców. Obroną przed trafieniem jest schowanie się pod wodą.
Leżenie na piersiach, NN pracują do kraula na piersiach. Laska gimnastyczna trzymana szeroko. Głęboki wdech nosem z odchyleniem głowy w tył, wydech do wody- głowa przedłużeniem T.
Uczniowie wykonują głęboki wdech nosem i przepływają pod laską gimnastyczną. Próbują wykonać przepłynięcie kilka razy, jak najdłużej wykonując wydech do wody.
2’
0,5’
5’
10x
3’
4x
Uczniowie ustawieni w dwuszeregu
...
Aguuul6