Somper Justin - Wampiraci.txt

(9 KB) Pobierz
1 Wampiraci: Demony oceanu (Vampirates: Demons of the Ocean, 2005)
2 Wampiraci: Fala terroru (Vampirates: Tide of Terror, 2006)
3 Wampiraci: Krwawy kapitan (Vampirates: Blood Captain, 2007)
4 Wampiraci: Czarne serce (Vampirates: Black Heart, 2009)
5 Wampiraci: Imperium nocy (Empire of Night, 2010)
6 Wampiraci: Wojna nieœmiertelnych (Immortal war, 2011)

Dodatkowe opowiadania

Wampiraci: Martwa G³êbia (Vampirates: Dead Deep, 2007)


Wampiraci (ang. Vampirates) – seria ksi¹¿ek autorstwa Justina Sompera. G³ówni bohaterowie to Grace i Connor Tempest, którzy po œmierci ojca wyp³ywaj¹ na morze. Tam, rozdzieleni przez sztorm trafiaj¹ na dwa statki. Grace na statek wampiratów, a Connor na statek piracki.
==========================

1

Wampiraci: Demony oceanu (ang. Vampirates: Demons of the Ocean) – ksi¹¿ka przygodowa autorstwa Justina Sompera. Pierwsza czêœæ serii Wampiraci. Opowiada o losach rodzeñstwa Grace i Connora Tempestów, mieszkaj¹cych w latarni morskiej swego ojca.

Akcja powieœci zaczyna siê w roku 2505, w malutkiej wiosce zwanej Ksiê¿ycow¹ Zatok¹. Grace zostaje obudzona przez szalej¹cy na zewn¹trz latarni sztorm. Budzi Connora, po czym postanawiaj¹ pójœæ na górê, do pokoju ojca, sk¹d obserwuje on wybrze¿e. Ten na uspokojenie œpiewa im ich ulubion¹ szantê "O Wampiratach". Kiedy Grace jest ju¿ w swoim pokoju wydaje jej siê, ¿e widzi statek Wampiratów, ale po chwili ju¿ go nie by³o. Po jakimœ czasie dzieci œpi¹ ju¿ w swoich pokojach. W tym miejscu koñczy siê prolog. Nastêpny rozdzia³ rozpoczyna siê siedem lat póŸniej na pogrzebie ojca Connora i Grace. Dzieci maj¹ wtedy czternaœcie lat. Nad ich przygarniêciem zastanawiaj¹ siê dwie osoby- Polly Pagett, w³aœcicielka miejscowego sierociñca i pan Lachlan Busby, dyrektor banku, który nie mo¿e mieæ dzieci. Gdy dzieci wracaj¹ do latarni, przychodzi tam pan Busby i proponuje im zamieszkanie w jego luksusowym domu, argumentuje tê proœbê tym, ¿e zad³u¿ony bank przej¹³ wszystko po ojcu dzieci z powodu jego zad³u¿enia. Dzieci odmawiaj¹ i w nastêpn¹ noc odp³ywaj¹ ma³ym statkiem ich ojca. W trakcie ucieczki zaskakuje ich sztorm i statek rozbija siê, rozdzielaj¹c rodzeñstwo. Connor trafia na s³ynny statek piracki i staje siê cz³onkiem za³ogi. Grace trafia natomiast na statek tytu³owych Wampiratów, mieszañców wampirów z piratami. Jest trzymana w zamkniêciu i zapewniana, ¿e nic siê jej nie stanie, jeœli nie bêdzie próbowa³a uciec.

2

Wampiraci: Fala terroru (ang. Vampirates: Tide of Terror) – ksi¹¿ka przygodowa autorstwa Justina Sompera. Druga czêœæ serii Wampiraci. Poznajemy dalsze Grace i Connora Tempestów, a tak¿e Sidoria i stworzonego przez niego wampira Jeza.

Minê³y 3 miesi¹ce od wydarzeñ poprzedniego tomu. Grace wraz z bratem jest na statku pirackim Diablo. Têskni za statkiem wampiratów, a jej jedyn¹ pami¹tk¹ jest prezent od Lorcana- jego pierœcieñ Claddagh, na którym d³onie zamiast trzymaæ serce trzymaj¹ czaszkê. Pewnego dnia odwiedza j¹ astralnie Darcy- ¿ywy galion statku wampiratów. Mówi jej, ¿e nie powinna tam wracaæ, ¿e jest niebezpiecznie i ¿e bunt Sidoria to by³ tylko pocz¹tek.
Diablo atakuje statek transportowy. Okazuje siê, ¿e to podstêp. Kaptanem jest Narcisos Drakoulis- wróg kapitana Molucca. Wyzywa kogoœ z jego za³ogi do pojedynku z jego piratem- Gidakim Sarakakino, aby zemœciæ siê za dawne krzywdy. W pojedynku ginie Jez Stukeley, przyjaciel Connora.
Po pogrzebie Jeza piraci p³yn¹ do tawerny Mamy Kettle, aby wypiæ za jego pamiêæ. Spotykaj¹ tam Cheng Li, z któr¹ bliŸniaki po zgodzie kapitana odp³ywaj¹ do Akademii Piractwa. Po tygodniu ¿ycia w Akademii, dochodzi do pokazowego pojedynku miêdzy Connorem a najlepszym szermierzem Akademii i koleg¹ Connora- Jacobym. Pojedynek okazuje siê byæ pu³apk¹, gdy¿ Jacoby, na rozkaz dyrektora Kuo, ma próbowaæ naprawdê zraniæ Connora. Connor nie chce s³uchaæ wyjaœnieñ od dyrektora Kuo i Cheng Li i odchodzi z Akademii i powraca na pok³ad Diablo. Tymczasem Grace udaje siê dostaæ na statek wampiratów, gdzie dowiaduje siê, ¿e Lorcan straci³ wzrok po tym, jak wyszed³ na s³oñce. Pomóc mu mo¿e tajemniczy guru wampiratów Mosh Zu Kamal, który mieszka w miejscu zwanym Sanktuarium.
Sidorio odnajduje trumnê Jeza i zamienia go w wampira. Z nim i trzema wampirami wypêdzonymi z Nokturnu (statku wampiratów) w poszukiwaniu statku, zabija niemal ca³¹ za³ogê kapitana Porfirio Wrathe’a, brata Molucca. Za³oga Diablo wraz z innymi piratami w akcie zemsty niszcz¹ tych wampirów oraz ich statek ogniem.

3

Wampiraci: Krwawy kapitan – ksi¹¿ka przygodowa Justina Sompera. Jest czêœæ trzecia serii Wampiraci. Historiê poznajemy w trzech ujêciach - zbuntowanych wampirów (Jeza, Sidoria), poznajemy pobyt Grace w Sanktuarium, oraz przygody Connora, który musi siê uporaæ z pierwszym zabójstwem cz³owieka.
Akcja zaczyna siê na statku Diablo, gdzie Connor pokonuje swój lêk wysokoœci wchodz¹c na bocianie gniazdo. Melduje o statku na horyzoncie, p³yn¹cym tak jak oni do tawerny Mamy Kettle. Okazuje siê, ¿e statek nale¿y do jego drugiego brata Barbarra Wrathe’a, który gnany jest zemst¹ na zabójcach Porfira. Connor poznaje Barbarro, jego ¿onê Trofie oraz ich syna Promyka, który z niewiadomych przyczyn jest niechêtny Connorowi. Molucco aby pomóc zapomnieæ bratu o zemœcie proponuje rajd ich pirackich statków na Fort Zachodz¹cego S³oñca pe³nego skarbów.
Tymczasem Grace wraz z kapitanem Lorcanem i jego donorem Shanti wyrusza w wêdrówkê do Sanktuarium. Poznaj¹ Mosh Zu Kamala i jego dwoje asystentów - Oliviera i Dani. Mosh Zu bada ranê Lorcana i stwierdza, ¿e obra¿enia od s³oñca szybko siê wyleczy, lecz prawdziwa przyczyna œlepoty tkwi g³êbiej, bierze siê z jego psychicznej blokady. Shanti zabiera dwie wst¹¿ki z Korytarza Wst¹¿ek, znajduj¹cego siê w Sanktuarium. Tej samej nocy Grace ma niezwykle realistyczny sen, historiê ¿ycia nastolatka Johnny’ego. W tym samym momencie, w którym Grace œni o œmierci ch³opca czuje, ¿e Shanti zaczyna j¹ dusiæ. Grace uwalnia Oliver. Shanti wraca razem z kapitanem na statek. Mosh Zu wyjaœnia Grace, ¿e we wst¹¿kach znajduje siê ból wampirów, które przychodz¹ prosiæ o pomoc. Najpierw pomaga im siê uwolniæ od bólu, który zostaje wch³oniêty przez wst¹¿kê. Dopiero póŸniej przechodz¹ na dalsze etapy. W czasie pierwszego etapu leczenia dostaj¹ do picia substytut krwi - wywar z siedmiu gatunków dzikich jagód.
Po wizycie w tawernie, na nocnej zmianie Barta i Connora pojawia siê Jez. Jez prosi przyjació³ o pomoc - chce aby pomogli mu znaleŸæ drogê powrotn¹ lub ¿eby go unicestwili raz na zawsze. Connor postanawia zabraæ go do kapitana Nokturnu. Jez zostaje przyjêty na statek wampiratów. Jego donorem zostaje Shanti. Podczas spaceru z Lorcanem po Sanktuarium Grace spotyka Johnny’ego, ch³opaka, którego wst¹¿kê odczyta³a. Gdy po jakimœ czasie mówi mu o tym, ¿e chce pomóc Lorcanowi, lecz nie wie jak, ch³opak radzi jej aby odczyta³a jego wst¹¿kê. Grace czyta wiêc wst¹¿kê Lorcana. Dowiaduje siê, ¿e Lorcan ju¿ kiedyœ j¹ i jej brata widzia³, ¿e skrywa jak¹œ tajemnicê, o której bliŸniêta nigdy nie mog¹ siê dowiedzieæ. Dowiaduje siê te¿, ¿e Lorcan, choæ boi siê o Grace, nie chcia³by siê z ni¹ rozstawaæ. Grace przyznaje siê Lorcanowi do odczytania jego wst¹¿ki. Lorcan jest na ni¹ bardzo z³y i ka¿e jej zostawiæ go samego. Grace przez d³u¿szy czas go nie odwiedza.

Zaczyna siê rajd. Piraci jako fa³szywa grupa przewoŸnicza OKT, ³aduje skarby na statki aby je przewieŸæ z jednego fortu do drugiego. Jednak tu¿ przed wyruszeniem Promyk próbowa³ ukraœæ parê skarbów z prywatnych pokoi. Zostaje z³apany przez ochroniarzy. W³aœciciel skarbów chce przerwaæ umowê. Promyk próbuje uciec co koñczy siê walk¹. Connor po raz pierwszy zabija cz³owieka. Nie mo¿e siê z tym pogodziæ. Opuszcza Diablo i udaje siê do Akademii Piractwa, po poradê do Cheng Li. Connor postanawia wst¹piæ do za³ogi Cheng Li, która bêdzie mia³a swój w³asny statek. Dostaje od niej now¹ broñ. Potrzebuje jednak pozwolenia kapitana Molucca - kapitan pali wiêc jego kontrakt.
Mosh Zu razem z Grace stara siê pomóc Connorowi. Poprzez jedn¹ ze sztuk uzdrawiania Grace pomaga bratu podj¹æ decyzjê wyrzucenia miecza w morze, gdy¿ odczuwa, ¿e jego ból ³¹czy siê z jego broni¹. Lorcan wzywa Grace. Okazuje siê, ¿e ch³opak odzyska³ wzrok. Oœwiadcza jej, ¿e nie powinna dalej z nim przebywaæ, ¿e musz¹ siê rozstaæ. Grace odchodzi ura¿ona.
Na Nokturnie wybucha bunt pod przewodnictwem Jeza. Okazuje siê, ¿e Jez wykorzysta³ barta i Connora. Chodzi³o mu tylko o to aby pomóc Sidoriowi w zdobyciu nowych cz³onków jego w³asnej za³ogi. Rozsiewa³ w¹tpliwoœci wœród wampirów Nokturnu. Zdradzieccy wampiraci opuszczaj¹ Nokturn. Kapitan nie wytrzymuje kolejnych problemów- za³amuje siê. Udziela Darcy wskazówek i ka¿e jej p³yn¹æ do Sanktuarium.
Mosh Zu wzywa wszystkie wampiry na naradê. Wœród zebranych jest Sidorio. Wzywa wampiry na swój statek, na którym nie ma ¿adnych ograniczeñ. Czeœæ wampirów w tym Johnny ulega. Udaj¹ siê na jego statek.
Mosh Zu zaczyna leczenie kapitana. Pomaga mu w tym Grace, Lorcan, Darcy oraz przyby³y w ostatniej chwili Connor. Kapitan okazuje siê Kolekcjonerem dusz - nosi³ w sobie dusze ludzi cierpi¹cych. Jest to zwykle tymczasowe rozwi¹zanie i noszenie dusz na sta³e wyczerpa³o kapitana. Po uwolnieniu jedn¹ z dusz jest dusza matki Grace i Connora. W dodatku okazuje siê, ¿e Lorcan zna³ ich matkê.

4



5



6



0
Zgłoś jeśli naruszono regulamin