badania_wstepne.doc

(367 KB) Pobierz

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 W LUBLINIE

 

 

SPRAWOZDANIE

DIAGNOZA PRZEDSZKOLNA

rok szkolny 2012/2013, semestr II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

opracowała:

mgr Ewa Koniczyńska

Celem diagnozy jest udzielenie rodzicom, na podstawie obserwacji zachowań dzieci, informacji związanych z zakresem przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole oraz funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej.

Diagnoza wiadomości i umiejętności dzieci prowadzona jest w formie rozwiązywania zadań w kartach pracy oraz obserwacji dziecka. Badanie gotowości szkolnej dziecka w aspekcie rozwoju społeczno-emocjonalnego jest zgodne z nową podstawą programową.

 

Badanie, do którego przystąpiło 24 uczniów klasy 0 ,,a”, zostało przeprowadzone w kwietniu. Diagnoza obejmuje umiejętności pogrupowane w pięć obszarów.

Obszary poddane ocenie:

I.        komunikowanie się,

II.     umiejętności społeczne; współdziałanie w grupie,

III.  rozumienie i poszanowanie przyrody,

IV.  edukacja matematyczna, czynności intelektualne,

V.    wychowanie przez sztukę.

 

Każdy uczeń miał do wykonania 28 zadań, za które mógł w sumie uzyskać 56 punktów.

Oceniano je, przyznając 0, 1 lub 2 punkty. W zadaniach o pojedynczych odpowiedziach przyznawano 2 lub 0 punktów. Zadanie 24-te oceniane było w dwóch obszarach: I i V.

 

 

 

 

 

 

 

Tabela 1. DIAGNOZA - KARTY PRACY

 

Zadanie

Obszar

Sprawdzana czynność, dziecko:

1.

I. KOMUNIKOWANIE SIĘ

układa krótkie zdania na temat ilustracji

2.

liczy wyrazy w zdaniu

3.

liczy sylaby w słowach

4.

liczy głoski w słowach

5.

rozpoznaje znak zakazu

24.

układa obrazek z rozciętych kawałków

6.

rysuje element w odpowiednim miejscu na kartce

7a.

rysuje po śladzie

7b.

kończy szlaczek

8a.

dorysowuje elementy wg wzoru

8b.

rysuje wg wzoru

9.

II. UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE; WSPÓŁDZIAŁANIE W GRUPIE

wskazuje godło i flagę Polski

10.

III. ROZUMIENIE I POSZANOWANIE PRZYRODY

 

dobiera zwierzęta do ich środowiska przyrodniczego

11.

określa warunki niezbędne dla wzrostu roślin

12.

wskazuje najzdrowszy posiłek

13.

wskazuje charakterystyczne elementy poszczególnych pór roku

14.

wskazuje strój odpowiedni do danej pory roku

15a.

IV. EDUKACJA MATEMATYCZNA, CZYNNOŚCI INTELEKTUALNE

dorysowuje elementy – dopełnia do 9

15b.

rysuje 6 elementów

16.

dodaje na konkretach

17.

odejmuje na konkretach

18.

porównuje liczebność zbiorów

19.

posługuje się liczebnikami porządkowymi

20.

rozróżnia prawą i lewą stronę

21.

rysuje elementy zgodnie z instrukcją

22.

uzupełnia rysunek elementami charakterystycznymi dla lata

23.

wskazuje element, który nie pasuje do pozostałych

24.

V. WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ

dokładnie wycina nożyczkami wzdłuż linii

 

 

DIAGNOZA – OBSERWACJE

 

 

KRYTERIA OCENIANIA NA PODSTAWIE OBSERWACJI

 

Dla obserwacji nr 1, 2, 3, 4, 5, 6,...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin