KONSPEKT PŁASKOSTOPIE
TEMAT: Gry i zabawy z różnymi przyborami
CEL: wzmacnianie mięśni stóp
ILOŚĆ OSÓB: 6
WIEK: 10 lat dziewczyny
CZAS: 30 min
PRZYBORY: piłki gumowe i twardsze, woreczki, koła hula-hop, szarfy,gazety
PROWADZĄCY: Ewelina Kot i Magdalena Świder gr 3a
TOK
LEKCJI
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE
DOZOW.
UWAGI
ORGAN. - PORZĄD.
Korekcja postawy
zabawa ożywiająca
ćw. oddechowe
CZĘŚĆ WSTĘPNA
* powitanie
1. przed lustrem zwrócenie na prawidłowe ustawienie stóp
2. „ogonki”
U mają w spodenkach szarfę. Biegając na palcach starają się jak najwięcej zabrać ogonków.
3. pw- leżenie tyłem RR wzdłuż T
ćw – wdech z jednoczesnym przeniesieniem RR bokiem za głowę, wydech z przeniesieniem RR do pw
1'
2'
*W szeregu
* korekcja błędów
* U biegają po całej sali
* U leżą w rozsypce zachowując od siebie bezpieczne odległości
ćw. głowy i szyi
ćw. pośladków
i NN
ćw stóp
ćw. mm brzucha
ćw. mm grzb.
ćw. stóp
ćw. RR i obręczy barkowej
ćw. mm grzb
na przyrządach
ćw. chwytne stóp
ćw. kształtujące
prawidłowy chód
CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. „zegarek”
pw- siad skrzyżny RR położone na kolanach
ćw.- zgięcia głowy w przód , w tył, na boki, oraz skręt głowy w prawo lub w lewo
2. pw.- podpór tyłem z nogami ugiętymi
ćw. wspięcie na palce
3. „kto ma więcej woreczków”
Podział U na dwa zespoły, które siadają w siadzie ugiętym po obu stronach ławeczki
lub linii środkowej, przed każdym uczniem leży woreczek. Na sygnał prowadzącego U przerzucają woreczki przez ławeczkę lub linię środkową na boisko przeciwników, którzy jak najszybciej starają się woreczki
odrzucić.
4. „ traf do celu”
U obu drużyn siadają na ławeczkę . Między stopami (podeszwy skierowane do siebie) trzymają woreczek. Przed każdą osobą leży w odl 1m-2m koło hula – hop
do którego muszą jak najwięcej trafić.
Każda osoba liczy i później podaje swój wynik. Wygrywa drużyna która miała najwięcej trafień
5. „ kto pierwszy”
U pozostają w tych samych zespołach. Siadają na linii startu w rzędach, w siadzie skrzyżnym. Przed każdym zespołem leży piłka, a w odległości 5-6m stoi znacznik.
Na sygnał nauczyciela pierwsi zawodnicy przechodzą do pozycji na czworakach i zaczynają toczyć piłkę głową (czołem).
Omijają znacznik i wracają na linię startu,
gdzie piłkę przejmuje następny zawodnik
6. pw- leżenie tyłem, w dłoniach piłka ułożona na udach.
ćw- wdech z jednoczesnym przeniesieniem
rąk z piłką górą za głowę, wydech z przeniesieniem piłki na uda
7. U pozostają w tych samych zespołach co wcześniej. Siadają w rzędach, w siadzie
ugiętym na linii startu. Przed każdym zespołem w odl. 5 m jest znacznik. Przed czołowym zawodnikiem z każdej drużyny leży piłka. Na sygnał – pierwsi przybierają
pozycję podporu tyłem z nogami ugiętymi
i toczą piłkę stopami w stronę znacznika, omijają go i przekazują następnemu
8.Pw -leżenie przodem do drabinek
ćw.- U chwyta za pierwszy szczebel drabinki,. Wspinanie się po drabince jak najwyżej, dalej. Zatrzymanie T na największej wysokości Powrót tak samo.
9. pw -Leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, ręce pod głową.
Ćw -U dociskają do podłoża pięty i palce z równoczesnym unoszeniem sklepień stóp,
napinaniem pośladków i dociskaniem pleców do podłoża.
10.„łapanka”
U są w tych samych zespołach. Tak aby byli dobrani parami z przeciwnych drużyn.
Siadają od siebie w odl 2m. Dłonie oparte z tyłu na podłodze. Uniesienie NN i rzut piłki do kolegi, który stara się ją złapać między podeszwami stóp.
11. pw- Leżenie tyłem, RR, oparte na podłożu, NN ugięte, w stawach kolanach oparte stopami o podłoże.
Ćw - Na sygnał N następuje wprost nóg pod kątem 45 stopni i wykonywane są ruchy:
Na 1 – rozszerzenie nóg
Na 2-prawa nogą wyprostowana pod katem 90 stopni
Na 3 -lewa nogą wyprostowana pod katem 90 stopni
Na 4 powrót do 45 stopni i wypuszczenie woreczków ze stóp
12. „porządek” - U w tych samych zespołach
pw-U siedzą na ławeczce, opierają się o ścianę
ćw- Rwą palcami stóp gazety na strzępy i zbierają je do pojemnika
13. „Jazda na rowerze.”
pw- Leżenie tyłem NN ugięte, stopami opartymi o podłogę i rękoma ułożonymi w "skrzydełka".
ćw-Na hasło prowadzącego - Jedziemy na rowerze- dzieci unoszą nogi i zataczają stopami obszerne kółka, jak przy pedałowaniu na rowerze. Na hasło prowadzącego - Zatrzymujemy rower- dzieci wracają do pozycji wyjściowej i chwile odpoczywają.
14. pw- stanie
ćw - U Chodzą z wysoko unoszą kolana i obciągają palce.
10x w przód i tył
10x na boki
10x ze skrętem
10x
x2
x10
x1
...
Aguuul6