konspekt 2.doc

(33 KB) Pobierz

Rafał Wardejn

fizjoterapia III

grupa 3A

 

Konspekt Lekcji

 

Temat: Gimnastyka korekcyjna z wykorzystaniem gier i zabaw ruchowych.

 

Cele główne:

1. Umiejętności: nauka i doskonalenie gier i zabaw ruchowych kształtujących prawidłową

    postawę ciała;

2. Zdolności motoryczne: podnoszenie poziomu ogólnej sprawności – zwinności, siły,                                 

    szybkości, koordynacji i wytrzymałości;

3. Wiadomości: przedstawienie podstawowych terminów gimnastycznych, zapoznanie 

     uczniów z zasadami i przepisami gier i zabaw, sposoby czynnego korygowania wad    

     postawy;        

4. Akcent wychowawczy: współpraca w zespole, w organizacji zajęć, świadomość troski

    o urodę własnego ciała, dbałość o przyrządy i przybory;

 

 

Klasa, płeć: III, dziewczyny i chłopcy

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Liczba uczniów: 12

Czas trwania: 45 minut

Sprzęt: ławeczki, woreczki, drabinki, szarfy, pachołki, hula – hop

 

tok lekcji

zadania szczegółowe

dozowanie

uwagi organizacyjne i metodyczne

1. zorganizowanie grupy

1. zbiórka w szeregu

2. powitanie grupy i sprawdzenie obecności

3 min

 

2. motywacja i aktywizacja uczniów do zajęć

1. podanie tematu zajęć

2. zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach (podanie korzyści wynikających z promocji do następnej klasy).

3 min

ustawienie w szeregu

3. rozgrzewka

1. zabawa ożywiająca „słupy – trupy”. Jedna osoba zostaje wybrana jako „berek” i otrzymuje szarfę; reszta grupy ucieka; osoba złapana staje w rozkroku; „wybawienie” następuje poprzez przejście osoby uciekającej pod nogami osoby złapanej;

 

2. ćwiczenia oddechowe;

P.W. - postawa rozkroczna, RR wzdłuż T;

R: wdech z wznosem RR w górę 1- wznos RR przodem w górę.

R: wydech z opustem RR w dół.

 

3 ćwiczenia elongacyjne:

a) marsz po obwodzie koła ze wspięciem na palce

i jednoczesnym uniesieniem RR przodem w górę;

b) marsz po obwodzie koła na wewnętrznych

i zewnętrznych krawędziach stóp;

c) marsz po obwodzie koła z jednoczesnym krążeniem RR w tył;

 

4. ćwiczenia kształtujące T i kończyny;

a) ćwiczenia T w pł. czoł.;

P.W.- postawa rozkroczna, RR w górze;

R: skłon T w przód, 1,2,3 pogłębienie skłonu, 4 wyprost z RR w górze

 

b) ćwiczenia T w pł. złoż.;

P.W.-postawa rozkroczna, RR w bok;

R: skręty T;

 

c) ćwiczenia NN;

P.W.-przysiad podparty

R: 1 wyprost NN; 2 przysiad

 

d) ćwiczenia mm. grzbietu

P.W.-klęk podparty;

R: 1 „ koci grzbiet”; 2 powrót do P.W.;

 

P.W.-siad klęczny, RR wyciągnięte w przód;

R: „skłon japoński”;

 

e) ćwiczenia RR i NN;

P.W.-siad prosty;

R: 1 przejście do podporu tyłem; 2 siad prosty

 

f) ćwiczenia NN;

P.W.-siad prosty;

R: 1 zgięcie grzbietowe stóp; 2 zgięcie podeszwowe stóp;

 

g) ćwiczenia T w pł. złoż.;

P.W.-siad rozkroczny;

R: skrętoskłony;

 

h) ćwiczenia NN;

P.W.-siad skulony;

R: przejście do klęku podpartego z tyłu;

 

 

 

i) ćwiczenia RR i NN;

P.W.-unik podparty;

R: naprzemienne wyrzuty NN w tył;

 

j) ćwiczenia elongacyjne;

P.W.-siad skrzyżny;

R: wznos barków w górę, sięganie głową jak najwyżej w górę; opust barków i głowy;

 

k) ćwiczenia RR i NN;

P.W. Stanie na pierwszym szczeblu przodem do drabinek; postawa zwieszona na drabince

R: 1 przysiad zwieszony ; 2 wyprost nóg do PW

 

l) ćwiczenia mm. brzucha;

P.W.-leżenie tyłem, NN zgięte w st. kol. i biodrowym zaczepione o drabinki;

R: „brzuszki”;

 

m) P.W. Postawa czworacza

R: czworakowanie na drugi koniec sali i  z powrotem

 

n) P.W.-zwis tyłem do drabinki;

R: 1 wznos kolan do klatki piersiowej; 2 opust NN

 

o) ćwiczenia oddechowe;

P.W. - postawa rozkroczna, RR wzdłuż T;

R: wdech z wznosem RR w górę 1- wznos RR przodem w górę.

R: wydech z opustem RR w dół

2-3 min

 

 

 

 

 

6x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6x

 

 

 

 

 

8x

 

 

 

8x

 

 

 

8x

 

 

 

6x

 

 

8x

 

 

 

8x

 

 

 

10x

 

 

 

6x

 

 

 

 

 

8x

 

 

 

8x

 

 

 

 

8x

 

 

 

 

12x

 

 

 

 

1x

 

 

8x

 

 

4x

w trakcie zabawy prowadzący dokonuje zmiany „berka”

 

ustawienie grupy w szeregu

 

 

 

 

marsz po obwodzie sali, 2 okrążenia, tempo szybkie

 

 

 

ustawienie grupy w rozsypce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sebastian śpi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ćw. przy drabinkach

4. kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych

a) zabawa orientacyjno - porządkowa „Wiewiórki do dziupli”; dzieci jako wiewiórki biegają na czworakach po sali, na której porozrzucane są hula-hopy (dziuple); na sygnał i hasło prowadzącego: „wiewiórki do dziupli” każda osoba szuka wolnej „dziupli” i wchodzi do niej; kto nie wejdzie do koła otrzymuje punkt karny; liczba hula – hopów na sali musi być o 1 mniejsza niż liczba uczniów;

 

 

 

 

 

b) P.W. Postawa czworacza

R: czworakowanie na drugi koniec sali i  z powrotem

 

c) gra rzutna „Wojna woreczków”;

sala przedzielona jest na dwie połowy ławeczkami; dwie drużyny znajdują się po przeciwnych stronach, przyjmując pozycje podporu tyłem; w obrębie każdej połowy porozrzucane są woreczki; zawodnicy starają się je złapać przy pomocy stóp i przerzucić na stronę przeciwnika; wygrywa drużyna po stronie której jest mniejsza ilość woreczków;

 

 

 

 

 

 

 

 

d) gra bieżna “wyścig rzędów”

zawodnicy obu drużyn siedzą po turecku w dwóch rzędach; osoba ćwicząca dobiega na czworakach do pachołka, na którym zawieszona jest szarfa; zadaniem jest jak najszybsze przeciśnięcie się przez szarfę i powrót do drużyny; wygrywa zespół, który jako pierwszy ukończy wyścig;

 

 

 

e) gra bieżna;  w połowie drogi do słupka umieszczamy hula-hop z dwoma woreczkami wewnątrz;

zawodnik dobiega do hula-hop, w którym znajdują się 2 woreczki; zadaniem jest wyciągnięcie ich lewą

i prawą stopą na zewnątrz; następnie zawodnik dobiega do pachołka z szarfą, przeciąga się przez szarfę i wraca, przy czym w drodze powrotnej wkłada woreczki z powrotem do koła; wygrywa drużyna, która jako pierwsza ukończy tor;

 

 

f) wyścig na czworakach;

zawodnicy w podporze tyłem, z woreczkiem ułożonym na brzuchu, poruszają się czworakując tyłem w kierunku pachołka, obiegają pachołek i wracają;

wygrywa drużyna, która jako pierwsza zakończy wyścig;

2-3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1x

 

 

2-3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin