Nowa globalna religia.doc

(557 KB) Pobierz
Obserwowane dzisiaj globalne zmiany oprócz całej plejady zjawisk związanych z globalizacją obejmują również religię

Obserwowane dzisiaj globalne zmiany oprócz całej plejady zjawisk związanych z globalizacją obejmują również religię. Unifikuje się globalny handel, standaryzuje ekonomia, przeplatają się kultury i idee, globalna migracja przyspiesza procesy, które wcześniej trwały setki, jeśli nie tysiące lat dając początek multikulturowym społecznościom. Nie ma już czasu na asymilację uchodźców do lokalnych kultur, fale emigrantów po prostu zalewają zachodnie społeczeństwa zmieniając ich chrześcijański charakter. Odgórna (najczęściej rządowa) presja na tolerancje wszystkich filozofii, wyznań i kultur jest wszechobecna, co gorsza realizowana jest zawsze kosztem kultur narodowych. Proces asymilacji emigrantów do lokalnych kultur został drastycznie odwrócony i obecnie to większość ma się dostosowywać do migrującej mniejszości. Obywatele stają się obcymi na swojej własnej ziemi. Podobnie dzieje się z religią, jaskrawy charakter chrześcijaństwa, islamu czy buddyzmu był kiedyś nie do pogodzenia, jednak obecnie dąży się do politycznie poprawnej retoryki, dialogu, tolerancji, akceptując nawet inkorporowanie pewnych obcych elementów religijnych czy religijne fuzje. Tolerancja i przymykanie oka na “poszukiwania prawdy” doprowadziły już do sytuacji gdzie wielu obywateli nie widzi nic złego we wspólnych nabożeństwach chrześcijan, buddystów czy żydów. Wraz z falami uchodźców zaczyna pojawiać się masowa migracja religijna i dziesiątki nowych religii zaczynają wypływać na powierzchnie żądając uznania, tolerancji i podobnie jak przy emigracji kulturowej dostosowania się ogółu społeczeństwa do faktu ich istnienia i postawienia znaku równości pomiędzy nimi a religiami głównego nurtu. Stąd nawet ostatnio sataniści chcą otwarcie odprawiać czarne msze na stadionach w USA, przeciwko czemu protestują Chrześcijanie.

Procesy te nie są jednak przypadkowe, zmiany w kontekście globalnym były szeroko omawiane wiek temu i ostrożnie wdrażane w życie. Wiadomym było, iż rozwój technologii komunikacji, transportu i innych dziedzin sprawi, że świat się niejako “zmniejszy” i rozpocznie się proces przeplatania i homogenizacji świata. W tym procesie istotnym było narzucenie wyniku tego procesu, kultury, ekonomii, czy religii, która zdominuje zglobalizowany świat. Tematem tego artykułu jest właśnie religia i jej kontekst globalny, to co angloamerykańskie elity określiły mianem nowej globalnej religii. Proces jej wdrażania został zapoczątkowany około 100 lat temu i jak zobaczymy, niepostrzeżenie, zbliża się ku końcowi.

Wstęp
Tajna organizacja Cecila Rhodesa, która w 1919 roku oficjalnie wypłynęła na światło dzienne w postaci Królewskiego Instytutu Spraw Zagranicznych RIIA (obecnie Chatham House / CFR), odpowiedzialna była za pierwszą próbę ustanowienia globalnego rządu pod Ligą Narodów. Projekt ten okazał się jednak tylko połowicznym sukcesem (przystąpiło do ligi tylko 58 krajów). W tle politycznych wydarzeń wokół formułowania się Ligii miała również miejsce próba ustanowienia głowy rządzącej Ligą w osobie Jiddu Krishnamurti, który należał do ruchu teozoficznego (odłamu masonerii) i wobec którego antycypowano, iż będzie oczekiwanym przez zniszczony pierwszą wojną światową glob wybawcą, wielkim zbawicielem świata i nauczycielem, lub jak to określa religia teozofii - awatarem Chrystusa. Krishnamurti był od 11 roku życia przygotowywany przez Teozofistów na “Nauczyciela Świata”, mimo tego gdy nadeszła długo oczekiwana chwila sam zrezygnował z tej roli i rok później wycofał się ze ścisłej współpracy z ruchem Teozoficznym. To dość niespotykane wydarzenie w Lidze Narodów obnażyło jednak siły kryjące się za tą, podobnież sensu stricto, polityczną instytucją.


Po porażce Teozofia zrobiła krok wstecz by przeorientować swoje cele w ścisłej współpracy z grupą Rhodesa/RIIA. Bliski współpracownik Cecila Rhodesa odpowiedzialnego za stworzenie w 1891 r. wspomnianego powyżej tajnego stowarzyszenia dla budowy globalnego imperium, Sir Abraham Bailey (multimiliarder na tamte czasy) wsparł finansowo cały plan (również stworzenie Society for Psychical Research) a jego córka Alice Ann Bailey przeszła do ruchu teozoficznego by stać się najważniejszą pisarką Teozoficzną po Helenie Bławatskiej (która w 1875 r. założyła ruch w bliskiej współpracy z Albertem Pike, głową Masonerii).

Po migracji do USA Ann Bailey wraz z mężem założyła wydawnictwo Lucifer Publishing Co. obecnie Lucis Trust (główny wydawca publikacji Organizacji Narodów Zjednoczonych) gdzie zaczęła publikować swoje książki. W nich opisała co się dzieje na świecie z punktu widzenia Hierarchii rządzącej światem i jakie ma ona plany ustanowienia zmian na ziemi i wprowadzenia jednej globalnej religii. Hierarchię tą opisała tymi słowy: “Jesteśmy skłonni patrzeć na członków Hierarchii jako radykalnie różnych od człowieczeństwa, zapominając, że Hierarchia jest wspólnotą ludzi, który poddali się wcześniej oczyszczającym płomieniom codziennego życia, pracując na własne zbawienie jako mężczyźni i kobiety, jako ludzie biznesu, jako mężowie i żony, rolnicy i władcy znający tym samym życie, we wszystkich jego fazach i gradacjach. Oni przezwyciężyli doświadczenia życia; Ich wielkim mistrzem jest Chrystus; przeszli oni przez inicjację nowe narodziny, chrzest, przemienienie, ostateczne ukrzyżowanie i zmartwychwstanie.” Hierarchia, opisywana w książkach w sposób ezoteryczny (A. Bailey twierdziła, że ma kontakt telepatyczny z mistrzem Djwal Khul który kazał jej spisać tekst książek), była więc po prostu brytyjskim establishmentem, do którego należał również ojciec Ann, Sir Abraham Bailey. Jeżeli więc miała jakiś telepatyczny kontakt to co najwyżej ze swoim ojcem. To co pisała w swoich książkach było po prostu scenariuszem zmian wprowadzanych przez tą grupę, która do dziś, poprzez Chatham House/CFR i ONZ, kontroluje większość świata.


Analizując więc prace Ann Bailey możemy mieć wgląd w planowane przez angloamerykański establishment zmiany dążące w kierunku jednej globalnej religii, plany które rozciągnięte są na sto lat, powolnych, niemalże niewidocznych zmian. Główną książką Bailey, która dotyka tego tematu jest “Eksternalizacja Hierarchii” (ang. “The externalisation of the hierarchy”, pisana na przestrzeni 1934- 1949) w której autorka opisuje różne aspekty wprowadzania przez angloamerykański establishment zmian na świecie do około 2025 roku. Jest ona podstawą tego artykułu, do którego pomocniczo sięgnęliśmy również do innych jej książek.



Restrukturyzacja Chrześcijaństwa.
Według oficjalnych książek Teozofistów generalny scenariusz budowania nowej globalnej religii zakłada powolny proces konwergencji pomiędzy Chrześcijaństwem, Buddyzmem i Masonerią, pomiędzy religiami Zachodu i Wschodu. W procesie tym wplatane będą wszelkie religie okultystyczne takie jak Teozofia, Masoneria czy późniejszy New Age wraz z ich systemem misteriów. Generalny motyw Teozofii głosi, iż wszystkie religie są jednym, wszystkie są równe, że wszystkie współdzielą takie same prawdy, które są transcendentne wobec potencjalnych różnic. Zacierając lub rozmywając więc oczywiste różnice możliwe jest połączenie religii świata w jeden koherentny system- Nową Globalną Religię.

O systemie New Age:


OGLĄDAJ DALEJ>>>

Proces ten został zapoczątkowany przez początkowe grupy, założone w latach trzydziestych XX wieku, mające wdrożyć proces zmian do roku około 2025 określając doktryny transcendentalnego mistycyzmu, transcendentalnego okultyzmu, transcendentalnej religii.

“[...] Platforma nowej światowej religii będzie miała w sobie trzy główne prezentacje prawdy lub trzy główne doktryny, jeśli tak niepożądane słowo może być dozwolone. Tematem szóstej grupy uczniów będzie opracowanie tych trzech punktów widzenia, czy przywoływania prawdy. Są to:
1. Fakt, Bożego Ducha, zarówno transcendentnego jak i immanentnego, będzie zademonstrowany, podobnież jak podobny fakt w odniesieniu do człowieka. Tryb odniesienia ich względem siebie za pomocą duszy będzie wskazany. Ten aspekt rodzącej się prawdy można nazwać Transcendentalnym mistycyzmem.
2. Fakt boskiej jakości sił przyrody i człowieka oraz metod ich wykorzystania przez człowieka do boskich celów. Może być to nazwane Transcendentalnym Okultyzmem.
3. Fakt, dorozumiany, w pierwszym punkcie, że Ludzkość, jako całość, jest ekspresją boskości, kompletną ekspresją, oraz sprzymierzony fakt boskiej natury i pracy planetarnej Hierarchii, oraz sposób podejścia do tych dwóch grup, w formie grupy względem siebie. Może to być nazwane  Transcendentalną Religią.” Praca początkowych grup. styczeń 1938

Bailey omawiała szeroko problematykę wdrożenia globalnej religii pisząc o pozornych problemach z jej implementacją i generalnym brakiem zrozumienia, wśród wierzących, podstaw ich wiary (co jest dziś jeszcze bardziej realne). U tak zagubionych mas możliwe jest więc pominięcie konfliktów związanych z odmiennymi credo i skupiając się na religijnych przeżyciach a nie doktrynach można znaleźć płaszczyznę porozumienia.

“Jeśli rozważymy religię w nowym porządku świata, to mamy do czynienia z dużo bardziej skomplikowanym problemem, i jednocześnie, o wiele łatwiejszym. Powodem dla tego jest to, że dla większości ludzi przedmiot religii jest badany i jako tako zrozumiały. W interpretacjach teologicznych istnieją znaczne różnice; o powszechne uznanie powszechnej Boskiej Inteligencji lub Boga (o dowolnej nazwie, można by nazwać wszechobecnego życia) istnieje ogólnie podobieństwo w reakcji. Formy religii są tak różne, a teologiczni zwolennicy są tak zajadli w ich lojalności i podziałach, że pojawienie się światowej religii jest niezwykle trudne. Jednak pojawienie się jej jest bardzo blisko, a różnice są stosunkowo powierzchowne.

Nowa światowa religia jest bliżej niż wielu myśli, a to ze względu na dwie rzeczy: po pierwsze, teologiczne kłótnie mają miejsce wokół nie-zasadniczych spraw, a po drugie, młodsze pokolenie jest zasadniczo duchowe, ale dość nie zainteresowane teologią. Inteligentna młodzież z wszystkich krajów szybko odrzuca ortodoksyjną teologię, państwowe kościelnictwo i kontrolę kościoła. Nie jest zainteresowana ludzką interpretacją prawdy, ani najnowszymi kłótniami między głównymi religiami świata. W tym samym czasie, są głęboko zainteresowani wartościami duchowymi i usilnie poszukują weryfikacji ich głęboko zakorzenionego poznania. Patrzą nie na Biblię lub system tzw. natchnionej, duchowej wiedzy i objawienia, ale ich oczy zwrócone, są na nieokreśloną większą całość, z którą starają się scalić i zagubić, takich jak Państwo, ideologia, lub sama ludzkość. [...]

W związku z tym, w nowym porządku świata, duchowość zastąpi teologię; żywe doświadczenie zajmie miejsce teologicznej akceptacji. Rzeczywistość duchowa objawi się coraz wyraźniej i zaniknie aspekt formy; dynamiczna, wyrazista prawda będzie myślą przewodnią nowej światowej religii. Żyjący Chrystus obejmie należne mu miejsce w ludzkiej świadomości i zobaczy urzeczywistnienie Jego planów, poświęcenia i służby, a siła kościelnych zakonów osłabi się i zniknie. Pozostaną tylko ci przewodnicy i przywódcy ludzkiego ducha, którzy mówią z życiowego doświadczenia, i którzy nie znają barier wiary; będą rozpoznawać dalszy marsz objawienia i nowe wschodzące prawdy. Prawdy te będą oparte na dawnych realiach, ale będą dostosowane do potrzeb i będą stopniowo manifestowały objawienia boskiej natury i wartości. Bóg będzie wtedy znany jako inteligencja i miłość. To dała nam przeszłość. Musi być znany jako Wola i Cel, i to objawi przyszłość.” Nadchodzący nowy porządek, kwiecień 1940.

Dalej, Bailey określiła nowe, globalne święta które będą powoli wypierały tradycyjny kalendarz świąt. Festiwal Wielkanocy, Festiwal Wesak, Festiwal Dobrej Woli mają stać się nową tradycją zunifikowanego systemu religijnego. Tłumaczy również to iż rozumienie religii jako generalnego nurtu w historii świata podlega procesowi ewolucji.

“Nowa Światowa Religia
Ta nowa forma jednej religii będzie w rzeczywistości Religią Wielkich Podejść- między ludźmi i wielkimi duchowymi centrami, które działają za kulisami, między grupami pracowników na płaszczyźnie fizycznej, i w trzech światach ewolucji człowieka oraz duchowych grupach na wewnętrznych przestrzeniach, takich jak aśramy mistrzów i grupy ezoteryczne z którymi wszystkie istoty ludzkie są w subiektywnej, choć zazwyczaj nieświadomej - relacji.

[...] Religia stała się czynnikiem rozwoju ludzkiego ducha i Bóg zbliżył się do jego własnego stworzenia. Transcendentny Bóg pierwszy ustanowił ludzki koncept Bóstwa. Wtedy Bóg jako krajowy regulator przejął kontrolę nad umysłem człowieka, i pojawiło się pojęcie Jehowy; następnie Bóg był postrzegany jako doskonały człowiek, gdy bóg-człowiek chodził po Ziemi w osobie Chrystusa. Dzisiaj mamy szybko rosnący nacisk na Boga obecnego w każdym człowieku.

[...] Wiele kościelnych festiwali jest ustalonych przez odniesienie do księżyca lub zodiakalnych konstelacji. Badania wskazują na to, że jest to najczęściej prawdą, a gdy rytuał nowej światowej religii będzie powszechnie ustanowiony będzie to jeden z ważnych czynników branych pod uwagę.
Po drugie, ustanawianie pewnej jednolitości w świecie rytuałów religijnych pomoże ludziom wzmocnić wzajemną pracę i zwiększyć potężnie prądy myślowe skierowane na życie duchowe. Obecnie religia chrześcijańska ma swoje wielkie festiwale, Buddyzm posiada inny zestaw wydarzeń duchowych, a Hindusi mają jeszcze inną listę świętych dni. W świecie przyszłości, kiedy będzie on zorganizowany, wszyscy ludzie o duchowych inklinacjach i intencjach będą wszędzie zachowywali te same święta. [...] Będą trzy takie główne święta każdego roku, koncentrujące się w trzech kolejnych miesiącach, prowadząc tym samym do długotrwałego wysiłku duchowego, który będzie miał wpływ na pozostałą część roku. Będą to:
1. Festiwal Wielkanocy. Jest to festiwal zmartwychwstałego, żyjącego Chrystusa, nauczyciela wszystkich ludzi i przywódcy Duchowej Hierarchii. Jest on wyrazem miłości Boga. W tym dniu duchowa hierarchia, którą On prowadzi i kieruje zostanie rozpoznana, a charakter miłości Boga będzie podkreślany. Ten festiwal jest zawsze obchodzony w pierwszą pełnię księżyca wiosny, i jest wielkim festiwalem Zachodu i Chrześcijaństwa.
2. Festiwal Wesak. Jest to festiwal Buddy, duchowego pośrednika między najwyższym duchowym centrum, Szambali i hierarchią. Budda jest wyrazem mądrości Bożej, ucieleśnieniem światła i drogowskazem Bożego Celu. Festiwal będzie ustalany corocznie w odniesieniu do majowej pełni księżyca, jak to ma obecnie miejsce. Jest to wielki wschodni festiwal.
3 . Festiwal Dobrej Woli. To będzie festiwal ducha ludzkości - aspirującego do Boga, szukającego zgody z wolą Boga i poświęconego ekspresji właściwej ludzkiej relacji. Święto to będzie ustalane corocznie w ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin