mnemobiznes.pdf

(3883 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"MNEMObiznes"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki, rok 2012
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Tytuł: MNEMObiznes
Data: 28.10.2014
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
Wstęp ........................................................................................................ 7
Rozdział 1. Pamięć eksperta .............................................................. 11
Mapy myśli — źródło informacji .............................................................. 12
Jak stworzyć mapę myśli na temat produktu ......................................... 17
Eksperckie umiejętności ............................................................................... 18
Techniki pracy umysłowej ........................................................................... 19
Szybkie czytanie
......................................................................................... 20
Podstawowe techniki pamięciowe
............................................................. 21
Kartoteka Przydatnej Wiedzy (KPW)
.................................................... 22
Inteligencja werbalna
................................................................................ 24
Bogata wyobraźnia
................................................................................... 25
Rozdział 2. Pamięć dla sukcesu .......................................................... 27
Rozdział 3. Mechanizmy działania pamięci .................................... 31
Zapamiętywanie jako proces .................................................................... 38
Kodowanie
................................................................................................... 38
Przechowywanie
......................................................................................... 39
Przywoływanie
............................................................................................ 39
Wnioski
....................................................................................................... 43
Warunkowanie klasyczne ........................................................................... 45
Pamięć płci .................................................................................................... 47
Rozdział 4. Pamiętam cię. Zapamiętywanie twarzy i nazwisk .... 51
Nastawienie mentalne ................................................................................ 52
Koncentracja na osobie .............................................................................. 53
Spostrzegawczość ....................................................................................... 54
Twórcza praca wyobraźni ......................................................................... 56
Baza danych klienta.................................................................................... 58
Tworzenie mapy myśli — baza danych klienta ..................................... 60
Rozdział 5. Prawa zapamiętywania w marketingu i sprzedaży. 61
Efekt początku i końca ................................................................................ 61
Prawo skojarzeń........................................................................................... 65
Reguła wyjątkowości ................................................................................... 67
Prawo powtórek........................................................................................... 75
Zasada aktywności poznawczej ............................................................... 77
Prawo elaboracji ......................................................................................... 78
Ruch
.............................................................................................................. 79
Szczegółowość
............................................................................................ 79
Obrazy pozytywne
.................................................................................... 79
Kolory
.......................................................................................................... 80
Humor
.......................................................................................................... 80
Zmysłowość
................................................................................................. 80
Liczby
........................................................................................................... 81
Rola emocji w zapamiętywaniu ................................................................ 82
Rozdział 6. Sprzedaż przez lewą i prawą półkulę ....................... 89
Lewa półkula ................................................................................................ 90
Prawa półkula .............................................................................................. 92
Rozdział 7. Sprzedaż wszystkimi zmysłami ..................................... 97
Wzrok ............................................................................................................ 97
Słuch ............................................................................................................... 98
Węch............................................................................................................100
Smak.............................................................................................................102
Dotyk ............................................................................................................102
Typ wizualny ...............................................................................................103
Typ audytywny...........................................................................................104
Typ kinestetyczny .......................................................................................105
Rozdział 8. Techniki pamięciowe w rozmowie handlowej
i w prezentacjach ...........................................................................113
Rozmowa w stanie alfa ............................................................................113
Obraz potrzeb klienta..............................................................................115
Jak narysować mapę potrzeb klienta?..................................................120
Rodzaje pytań w komunikacji z klientem ..............................................121
Kompas sprzedaży....................................................................................124
Zapamiętana prezentacja .......................................................................127
Podsumowanie. Jak przeprowadzić rozmowę handlową godną
zapamiętania ........................................................................................128
Etap pierwszy. Przygotowanie się do rozmowy ..................................130
Etap drugi. Przywitanie się z klientem ..................................................132
Etap trzeci. Rozpoczęcie rozmowy .........................................................133
Etap czwarty. Rozpoznanie potrzeb ......................................................134
Etap piąty. Prezentacja rozwiązania ....................................................137
Etap szósty. Zamknięcie sprzedaży .......................................................139
Strategia 3 A..............................................................................................139
Rozdział 9. Prezentacja w formie wystąpienia ............................141
Przygotowanie............................................................................................141
Wygląd .......................................................................................................144
Mowa ciała .................................................................................................144
Ton głosu ......................................................................................................145
Użycie multimediów...................................................................................146
Rozdział 10. Metafora w marketingu.............................................147
Równowaga ................................................................................................149
Przemiana ...................................................................................................150
Podróż ..........................................................................................................151
Natura..........................................................................................................152
Więź.............................................................................................................152
Rozdział 11. Marketing narracyjny ................................................157
Rozdział 12. Kreatywny sprzedawca.............................................165
Wybrane metody twórczego myślenia ..........................................171
Burza myśli ..................................................................................................171
Kreatywny przewodnik.............................................................................172
Słowo na zakończenie ........................................................................173
Zgłoś jeśli naruszono regulamin