NAUKA JAK ZOSTAC BOGATYM-Wallace Wattles.pdf

(246 KB) Pobierz
NAUKA JAK ZOSTAĆ
BOGATYM
Wallace Wattles
Niniejsza ksią ka jest darmowa (
wygasły na nią prawa autorskie
) i powinna dotrzeć
do jak największej ilości osób. Jeśli znasz kogoś, kogo mogłaby zainteresować to
prześlij mu ją. Mo na ją te publikować wszędzie i bez pytania się o zgodę, ale nie
wolno dokonywać adnych zmian czy skrótów w tekście.
PRZEDMOWA
Ta ksią ka jest pragmatyczna, nie filozoficzna – jest podręcznikiem, a nie
naukową rozprawą o teoriach. Jest przeznaczona dla mę czyzn i kobiet, których
najbardziej palącą potrzebą są pieniądze, którzy najpierw chcą się wzbogacić,
dopiero potem filozofować. Jest dla tych, którzy oczekują rezultatów i będą traktować
wnioski z badań jako podstawę do działania, bez zagłębiana się w procesy, na
podstawie których te wnioski wyciągnięto.
Oczekuję, e czytelnik przyjmie fundamentalne zało enia na wiarę, tak jak
przyjąłby stwierdzenia dotyczące praw związanych z elektrycznością, gdyby ogłosili
je Marconi czy Edison. Przyjmując owe zało enia udowodnisz ich prawdziwość
poprzez postępowanie zgodnie z nimi. Ka dy mę czyzna i kobieta, którzy to zrobią,
bez wątpienia staną się bogaci, bo zastosowane tu naukowe zało enia są precyzyjne
i niepowodzenie nie jest mo liwe.
Pisząc tę ksią kę wszystko podporządkowałem zwykłości o prostocie stylu, tak,
by wszyscy mogli ją zrozumieć. Przedstawiony poni ej plan działania oparty został
na wnioskach z rozwa ań filozoficznych. Został dokładnie sprawdzony i jako
eksperyment praktyczny przeszedł pomyślnie najwa niejszy test: działa!
Wasz
W. D. Wattles
Rozdział 1
Prawo do bycia bogatym
Cokolwiek chwalebnego by rzec o ubóstwie, pozostaje faktem, e nie da się yć
pełnią ycia i odnosić sukcesów, o ile nie jesteś bogaty. Nikt nie jest w stanie
rozwinąć w pełni swego talentu czy osiągnąć pełni rozwoju duchowego, o ile nie ma
du ej ilości pieniędzy, bowiem, aby kształtować duszę czy rozwijać talent,
potrzebujesz mnóstwa rzeczy – a więc tak e pieniędzy, aby je kupić.
Człowiek rozwija swój umysł, duszę i ciało, czyniąc właściwy u ytek z
przedmiotów, a społeczeństwo jest tak zorganizowane, e aby stać się posiadaczem
tych przedmiotów, musisz mieć pieniądze. A zatem, u podstaw wszelkiego postępu,
rozwoju le y nauka bogacenia się.
Celem wszelkich form ycia jest rozwój, a wszystko, co yje, ma prawo do
takiego poziomu rozwoju, jaki jest w stanie osiągnąć.
Ludzkie prawo do ycia oznacza prawo do wolnego, niczym nie ograniczonego
u ytkowania wszelkich rzeczy niezbędnych do najpełniejszego umysłowego,
duchowego czy fizycznego rozwoju; innymi słowy oznacza prawo do bogacenia się.
W tej ksią ce nie będę mówił o bogactwie w sposób metaforyczny. Być bogatym
to nie znaczy zadowalać się niewielką ilością. Nikt nie powinien czuć się
usatysfakcjonowany małością, jeśli jest w stanie u ywać i cieszyć się rzeczami o
wiele większymi. Celem natury jest postęp i rozwój ycia, a ka dy człowiek powinien
posiadać wszystko to, co słu y sile, elegancji, pięknu i bogactwu ycia. Akceptować
mniej znaczy grzeszyć.
Człowiek bogaty to ten, który posiada wszystko co niezbędne, a jego ycie
ograniczone jest wyłącznie pułapem osobistych mo liwości. Ka dy, kto nie posiada
du ej ilości pieniędzy, nie jest w stanie mieć wszystkiego co zapragnie.
ycie osiągnęło znaczący postęp i stało się tak zło one, e nawet najbardziej
przeciętni ludzie potrzebują du ego majątku, by yć w sposób choćby zbli ony do
tego, co określamy pełnią ycia. Rzeczą naturalną jest, e ka dy chciałby osiągnąć
maksimum swoich mo liwości. Pragnienie wykorzystania własnych mo liwości jest
nieodłącznym składnikiem ludzkiej natury; nie unikniemy chęci bycia wszystkim tym,
czym być mo emy. yciowy sukces to stanie się kimś, kim chcesz być. Stać się tym
kimś mo esz u ywając rzeczy, a u ywać ich w sposób nieograniczony mo esz tylko
jeśli staniesz się na tyle majętny, by je kupić. Najistotniejszym elementem wiedzy jest
więc zrozumienie naukowych podstaw bogacenia się.
Nie ma nic złego w pragnieniu bycia bogatym. Po ądanie bogactwa oznacza tak
naprawdę potrzebę bogatszego, pełniejszego i bardziej obfitego ycia – a to
chwalebne pragnienie. Osoba, która nie pragnie yć bardziej dostatnio, jest
anormalna, a więc równie osoba, która nie chce mieć takiej ilości pieniędzy, która
pozwoliłaby jej kupić wszystko czego pragnie, jest anormalna.
Istnieją trzy bodźce dla których yjemy: yjemy dla ciała, dla umysłu i dla duszy.
aden z nich nie jest lepszy czy bardziej święty od pozostałych. Wszystkie są
jednakowo po ądane i celowe, a aden z nich – ciało, umysł czy dusza – nie yje w
sposób pełny, jeśli którykolwiek z pozostałych pozbawiono pełnego ycia i ekspresji.
Nie jest właściwym, ani szlachetnym, by yć tylko dla duszy, wypierając się rozumu
czy ciała, tak samo, jak źle jest yć tylko dla umysłu, zaprzeczając wartości ciała czy
duszy.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ohydne są skutki ycia dla ciała, gdy
człowiek zaniedbuje duszę i umysł. Widzimy więc, e prawdziwe ycie oznacza pełne
wyra enie wszystkiego, co człowiek mo e dać poprzez swe ciało, umysł i duszę.
Cokolwiek by mówić, nikt nie mo e czuć się naprawdę szczęśliwy czy zadowolony, o
ile jego ciało, umysł i dusza nie yją pełnią ycia – dotyczy to ka dej pełnionej przez
nie funkcji. Prawdopodobieństwo, e dana umiejętność nie została wykorzystana, a
jakaś funkcja nie został spełniona – oznacza niespełnione pragnienie. Pragnienie
bowiem to potencjał szukający ekspresji, albo funkcja szukająca spełnienia.
Ludzkie ciało nie mo e yć w sposób pełny bez dobrego jedzenia, wygodnych
ubrań, ciepłego schronienia oraz wolności od cię kiej pracy – odpoczynek i rekreacja
te są niezbędne.
Pełni ycia umysłowego nie da się osiągnąć bez ksią ek i czasu, by je
studiować, bez mo liwości podró owania i prowadzenia obserwacji, czy bez
towarzystwa na odpowiednim poziomie intelektualnym.
Pełnia ycia umysłowego wią e się równie z potrzebą intelektualnej rozrywki,
człowiek powinien otoczyć się wszelkimi dziełami sztuki i pięknymi przedmiotami,
których jest w stanie u ywać i które potrafi docenić.
By nasza dusza mogła yć w sposób pełny, potrzebujemy miłości, a ubóstwo
przeszkadza w miłości.
Największą radość człowiek znajduje w obdarowywaniu tych, których kocha;
miłość w najbardziej naturalny i spontaniczny sposób wyra a się w dawaniu. Ten, kto
nie mo e dać, nie spełnia się w roli rodzeństwa, rodzica, obywatela, czy wreszcie
człowieka. To na u ywaniu dóbr materialnych zasadza się pełnia ycia fizycznego,
umysłowego i duchowego. A zatem najwa niejsze jest, by ka da jednostka osiągnęła
bogactwo.
Jest absolutnie właściwe to, e po ądasz dostatku. To nieuniknione, jeśli jesteś
normalną kobietą lub mę czyzną. Jak najbardziej właściwym jest równie to, byś
skupił całą uwagę na naukowych podstawach osiągania bogactwa, bo to
najpotrzebniejsze i najbardziej szlachetne ze wszystkich przedmiotów naukowych
badań. Jeśli zaniechasz przeczytania tej rozprawy, nie wywią esz się z obowiązku
wobec siebie, Boga i ludzkości, bo większej przysługi nad danie z siebie wszystkiego,
ani Bogu, ani ludzkości nie mo esz wyświadczyć.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin