Plan marketingowy.docx

(55 KB) Pobierz

 

 

 

PLAN

MARKETINGOWY

 

 

 

SPIS TREŚCI:

 

 

1. Wstęp

2. Analiza sytuacji wyjściowej

2.1. Ogólna charakterystyka sytuacji gospodarczej

2.2. Analiza konkurencji i zagrożeń substytutami

2.3. Segmentacja rynku

2.4. Klient docelowy

2.5. Analiza SWOT

3. Misja i cele

4. Strategia marketingowa i plan działania

4.1. Strategia marketingowa

4.2. Przedsięwzięcia produktowe

4.3. Polityka cenowa

4.4. Plan promocji

4.5. Plan dystrybucji

4.6. Budżet

5. Podsumowanie i wnioski

 

 

 

 

 

 

 

 

1. WSTĘP

 

 

Kovval-Ski jest nowopowstałą firmą, założoną w maju 2012 r. Nasza działalność skupiona jest wokół produkcji nowatorskich przyrządów do zabawy na śniegu, które będą stanowić alternatywę dla takich rozrywek zimowych jak narciarstwo bądź saneczkarstwo. Naszym pierwszym produktem jest Ski Bobsleigh. Jest to bobslej posiadający rewolucyjny system zaczepowy, który dzięki wymiennym nakładkom może być używany zarówno do skutera śnieżnego, quada, samochodu lub też nawet zaprzęgu konnego. Nasz system zaczepowy zapewnia maksimum bezpieczeństwa przy doskonałej rozrywce na świeżym powietrzu. Każdy bobslej wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa oraz dodatkowe specjalne haki umożliwiające połączenie kilku bobslejów w jeden zaprzęg. Bobsleje mogą być zaczepione zarówno jeden za drugim, jak i obok siebie w zależności od upodobań klienta. Cały system zaczepowy można również całkowicie zdemontować i przekształcić nasz Ski Bobsleigh w zwykłe sanki.

 

 

 

             

 

2. ANALIZA SYTUACJI WYJŚCIOWEJ

 

2.1         ANALIZA MAKROOTOCZENIA

 

·        CZYNNIKI POLITYCZNO PRAWNE

Głównym czynnikiem polityczno – prawnym są liberalne przepisy prawne. Nasz produkt będziemy sprzedawać tylko w państwach, których prawo nie ogranicza ich użyteczności.

·        CZYNNIKI DEMOGRAFICZNE

 

Ski Bobsleigh znajdzie się na półkach sklepowych państw, które czerpią spore dochody z turystyki górskiej a także posiadają bogatą infrastrukturę w postaci przygotowanych stoków i tras turystycznych. Liczba ludności danego państwa nie będzie czynnikiem o charakterze decydującym o dystrybucji naszych produktów. Średni wiek ludności, także nie będzie odgrywał takiego znaczenia, gdyż Ski Bobsleigh może być używany zarówno przez dziecko jak i osobę starszą i z pewnością zapewni im niezapomniane wrażenia.

 

·        CZYNNIKI EKONOMICZNE

Zamożność społeczeństwa jest decydującym czynnikiem mającym wpływ na sprzedaż naszego produktu, dlatego też nasz bobslej będzie sprzedawany w państwach bogatych z wysokim PKB. Nie można także zapomnieć o globalnym kryzysie, który z pewnością zmniejszy liczbę naszych klientów.

 

·        CZYNNIKI TECHNOLOGICZNE

Bardzo ważnym czynnikiem technologicznym dla naszej firmy jest informatyzacja społeczeństwa. Dzięki niej ludzie łatwiej dowiedzą się o naszym produkcie, a także będą mogli go kupić przez internet.

 

 

 

·        CZYNNIKI SPOŁECZNO – KULTUROWE

Do tej grupy czynników możemy zaliczyć religię, kulturę oraz tradycję. O ile religia nie będzie odgrywała większego znaczenia, tak kultura i tradycja państwa będzie dla sprzedaży naszego produkty miała kluczowe znaczenie. Ludność mieszkająca, bowiem w państwach górzystych bardzo chętnie uprawia sporty zimowe i spędza czas na świeżym powietrzu. Te upodobania przenoszone są z pokolenia na pokolenie. Są także otwarci na nowe rozrywki.

 

·        CZYNNIKI EKOLOGICZNE

Nasz produkt jest całkowicie nieszkodliwy dla środowiska, gdyż wykonany jest wyłącznie z materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu w przyszłości będzie można go poddać procesowi recyklingu.

 

2.2         Analiza konkurencji i zagrożeń substytutami

Nasz produkt nie ma żadnego bezpośredniego konkurenta, gdyż jest on innowacyjny i obecnie na rynku nikt prócz nas nie produkuje tego typu bobslejów.

Do konkurencji substytucyjnej możemy zaliczyć wszystkich producentów sanek, płoz, a także listków (ślizgów) do zabawy na śniegu. Naszymi największymi konkurentami substytucyjnymi są :

·        Atomic

·        Salomon

·        Fischer

·        Elan

 

 

 

 

2.3         Segmentacja rynku

Wiek

6-10 lat

10-16 lat

17-20 lat

21-30 lat

31 ->

Płeć

K

M

Miejsce zamieszkania

Miejscowości górskie

Miejscowości nadmorskie

Inne

Zachowania zakupowe

Impulsywne

Rozważne

Moralne

 

Sposób utrzymania

Na utrzymaniu rodziców

Utrzymanie własne

 

              2.4               Klient docelowy

Z przeprowadzonej segmentacji rynku wynika, że naszym klientem docelowym są chłopcy w przedziale wiekowym 10 – 16 lat, mieszkający w miejscowości położonej w górach. Decyzje o kupnie produktu podejmuje impulsywnie. Osoba ta jest także na utrzymaniu rodziców.

 

2.5         Analiza SWOT

Silne strony:

·        Innowacyjność

·        Zaangażowanie w projekt

·        Cały kapitał skupiony na jednym projekcie

·        Zespół świetnych specjalistów w firmie

Słabe strony:

·        Brak silnej marki na rynku

·        Wysoka cena produktu

·        Brak doświadczenia na rynku

Szanse:

·        Wysokie PKB

·        Informatyzacja

·        Brak przepisów prawnych dotyczących naszego produktu

·        Długi okres zimy

Zagrożenia:

·        Mała popularność wśród społeczeństwa

·        Kryzys

·        Inflacja

 

 

Wnioski:

Z przeprowadzonej analizy SWOT wynika, iż naszymi głównymi zaletami są: innowacyjność oraz doskonała kadra specjalistów dysponująca dużymi środkami finansowymi. Naszymi największymi negatywami są z kolei: brak silnej, ugruntowanej pozycji oraz doświadczenia na rynku z racji tego ze jesteśmy nowopowstałą firmą oraz relatywnie wysoka cena produktu.

Istnieją duże szanse powodzenia sprzedaży naszego produktu na rynku takie jak: wysokie PKB, informatyzacja społeczeństwa, długi okres zimy, czy też brak przepisów dotyczących naszego produktu.

Z kolei największymi zagrożeniami dla naszego produktu może być mała popularność wśród społeczeństwa, kryzys gospodarczy na całym świecie, czy też inflacja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.  Misje i cele

Misją naszej firmy jest :

·        INDYWIDUALIZM – każdy klient traktowany jest indywidualnie, dzięki możliwości personalizacji bobsleju według własnych upodobań. Nasz produkt można nabyć w różnych kolorach i konfiguracjach

·        JAKOŚĆ – firma KOVVAL – SKI będzie odbierana jako synonim jakości. Nasze produkty będą wykonane ze specjalnie wyselekcjonowanych materiałów

 

Cele firmy:

Strategiczne:

·        Wejście na rynek krajów alpejskich do 1 stycznia 2015 r

·        Wejście na rynek krajów skandynawskich i nadbałtyckich do 2017 r

·        Zwrot kosztów inwestycji związanych z wejściem produktu na rynek do 31 grudnia 2020 r

Taktyczne:

·        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin