eksploatacji_portow_i_terminali_06_2011 arkusz.pdf

(177 KB) Pobierz
Zawód:
technik eksploatacji portów i terminali
Symbol cyfrowy zawodu:
342[03]
Numer zadania:
1
Arkusz zawiera informacje
prawnie chronione do
momentu rozpoczCcia
egzaminu
342[03]-01-132
Czas trwania egzaminu: 180 minut
ARKUSZ EGZAMINACYJNY
ETAP PRAKTYCZNY
EGZAMINU POTWIERDZAJ=CEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE
CZERWIEC 2013
Informacje dla zdaj>cego:
1. Materia�½y egzaminacyjne obejmuj>: ARKUSZ EGZAMINACYJNY z treWci> zadania
i dokumentacj>, zeszyt ze stron> tytu�½ow> KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ oraz KARTB
OCENY.
2. Sprawda, czy arkusz egzaminacyjny zawiera
7
stron. Sprawda, czy materia�½y
egzaminacyjne s> czytelne i nie zawieraj> b�½Cdnie wydrukowanych stron. Ewentualny brak
stron lub inne usterki w materia�½ach egzaminacyjnych zg�½oW przewodnicz>cemu zespo�½u
nadzoruj>cego etap praktyczny.
3. Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:
/
/
/
/
/
/
/
wpisz swoj> datC urodzenia,
wpisz swój numer PESEL*.
wpisz swoj> datC urodzenia,
wpisz swój numer PESEL*,
wpisz symbol cyfrowy zawodu,
zamaluj kratkC z numerem odpowiadaj>cym numerowi zadania,
przyklej naklejkC ze swoim numerem PESEL w oznaczonym miejscu na karcie.
4. Na KARCIE OCENY:
5. Zapoznaj siC z treWci> zadania egzaminacyjnego, dokumentacj> za�½>czon> do zadania,
a nastCpnie przyst>p do rozwi>zania zadania. Rozwi>zanie obejmuje opracowanie projektu
realizacji prac okreWlonych w treWci zadania.
6. Zadanie rozwi>zuj tylko w zeszycie KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ od razu na czysto,
nie otrzymasz dodatkowych kartek. Notatki, pomocnicze obliczenia itp., jeceli nie nalec>
do pracy, obwieda lini> i oznacz s�½owem BRUDNOPIS.
Zapisy oznaczone BRUDNOPIS
nie bCd> oceniane.
7. Po rozwi>zaniu zadania ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej. Numerowanie rozpocznij
od strony, na której jest miejsce do zapisania tytu�½u pracy. Wszystkie materia�½y, które
za�½>czasz do pracy, opisz swoim numerem PESEL* w prawym górnym rogu.
8. Na stronie tytu�½owej zeszytu KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ, wpisz liczbC stron swojej
pracy i liczbC sztuk za�½>czonych materia�½ów.
9. Zeszyt KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ i KARTB OCENY przekac zespo�½owi
nadzoruj>cemu etap praktyczny.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru PESEL - seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzaj>cego tocsamoW5.
¥cfcpkg"gi|cokpce{lpg
Firma Hcpfnwl>ec" Mcvgtkc�½cok"
Qrc�½qy{ok" ãECTDQPÑ" ur0" |" q0 q0" |" Mcvqyke" oc" fquvcte|{5"
16 czerwca 2011 r.
okc�½" yCinc" mcokgppgiq" Rt|gfukCdkqtuvyw" Wprawy TqWnkp"
S|mnctpkqy{ej"
ãDCF[NCT¥Ñ"ur0"|"q0
o. w Sokó�½eg.
Ÿcfwpgm" okc�½w" yCinc" mcokgppgiq" |quvc�½"
przewieziony w dniu 13 czerwca 2011 r.
|" Mcvqyke"
yciqpcok" yCinctmcok" rt|g|" RMR" Ectiq" U C" qff|kc�½
w
Mcvqykecej
na bqe|pkeC"
mqnglqy>"
Verminalu Mqnglqyq-Ftqiqygiq ãRQFNCUKGÑ
S
C" y Mwt{�½cej
k.
Uqm„�½mk qfngi�½giq
o 10 km
od siedziby
Rt|gfukCdkqtuvya Wprawy TqWnkp"
S|mnctpkqy{ej
ãDCF[NCT¥Ñ
sp. z o. o.
w
Uqm„�½eg. Ÿcfwpgm" pcngc{ rt|g�½cfqyc5" y" ek>iw" 46" iqf|kp" dg|rqWtgfpkq" |
wagonów na
wywrotki
ucoqejqfowe.
którymi
pcuvCrpkg" dCf|kg rt|gykg|kqp{" pc" rnce" um�½cfqy{
Rt|gfukCdkqtuvya Wprawy TqWnkp"S|mnctpkqy{ej ãDCF[NCT¥Ñ
sp. z o. o.
y"Uqm„�½eg0 Rt|gyq|w"
dokona Firma
Vransportowa ãVtcmgtÑ"ur0
z o. o. z
Uqm„�½ki.
Fqdkgt| Wtqfek
transportu bliskiego
urqWt„f" rqfcp{ej" y"
Zc�½>e|pkmw 2."
rcokCvcl>e."
cg rt|g�½cfwpek
w
Verminalu Mqnglqyq-Frogowym ãRQFNCUKGÑ" U C y" Mwt{�½cej
k.
Uqm„�½mk"
nie powinien
vtyc5"f�½wcgl"pkc
24 godziny.
¥cm�½cfc"ukC."cg"niczba
wywrotek
ucoqejqfqy{ej lguv"
y{uvcte|cl>ec"fq
zapewnienia
ek>i�½qWek"rtce"rt|g�½cfwpmqy{ej0
Qrtcewl" rtqlgmv" tgcnk|celk" rtce" rt|g�½cfwpmqy{ej"
w
Verminalu Mqnglqyq-Frogowym
ãRQFNCUKGÑ" U" C y" Mwt{�½cej" m0" Uqm„�½mk" qtc|" urqt|>fa" mcnmwncelC fqv{e|>e> fqdqtw" Wtqfmc"
vtcpurqtvw"dnkumkgiq"|"wy|inCfpkgpkgo"e|cuw"k
kosztów recnk|celk"rt|g�½cfwpmw.
Projekt
tgcnk|celk"rtce"rqykpkgp"|cykgtc5<
V{vw�½"rtce{"gi|cokpce{lpgl0
¥c�½qcgpkc."fcpg"y{pkmcl>eg"|"vtgWek"|cfcpkc"k"|c�½>e|pkm„y0
Y{mc|"f|kc�½cM"|yk>|cp{ej"|"qdu�½wi>"�½cfwpmw0
Wykaz prac
|yk>|cp{ej"|"fqdqtgo"Wtqfmc"vtcpurqtvw"dnkumkgiq.
Qrku" f|kc�½cM" |yk>|cp{ej" |" fqdqtgo" Wtqfmc" vtcpurqtvw" dnkumkgiq" ytc|" |" mcnmwncelcok
fqv{e|>e{ok"czasu
i
mqu|v„y"tgcnk|celk"rt|g�½cfwpmw.
6.
Y{mc|" y{rquccgpkc Vgtokpcnw" Mqnglqyq-Ftqiqygiq ãRQFNCUKGÑ" U C pkg|dCfpgiq"
do
tgcnk|celk"rtce"|yk>|cp{ej"|"qdu�½wi>"�½cfwnku.
7.
Y{rg�½pkqp{" mtclqy{" ucoqejqfqy{" nkuv" rt|gyq|qy{ |cokgu|e|qp{" y" Mctekg" Rtce{"
Gi|cokpce{lpgl0
1.
2.
3.
4.
5.
Strona 2 z 5
Fq"y{mqpcpkc"|cfcpkc"y{mqt|{uvcl<
¥c�½>e|pkm"30
¥c�½>e|pkm"40
¥c�½>e|pkm"50
¥c�½>e|pkm"60
¥c�½>e|pkm"70
¥c�½>e|pkm"80
¥c�½>e|pkm"90
Fcpg"kfgpv{hkmce{lpg"hkto"dkqt>e{ej"wf|kc�½"y"rtqegukg"rt|gyq|qy{o.
Ejctcmvgt{uv{mc"fquvCrp{ej"Wrodków
transportu bliskiego.
Ejctcmvgt{uv{mc"�½cfwpmw0
Ejctcmvgt{uv{mc"yciqp„y0
Ejctcmvgt{uv{mc"y{ytqvgm ucoqejqfqy{ej.
Uejgocv"u{vwcelk"vgejpqnqike|pgl0
Kphqtocelg" fqv{e|>eg" y{rg�½pkgpkc"
ktclqygiq"
ucoqejqfqygiq" nkuvw"
przewozowego.
E|cu"rt|g|pce|qp{"pc"y{mqpcpkg"|cfcpkc"y{pquk"3:2"okpwv0
¥c�½>e|pkm"30
Fcpg"kfgpv{hkmce{lpg"hkto"dkqt>e{ej"wf|kc�½"y"rtqegukg"rt|gyq|qy{o
Nadawca
�½cfwpmw
Hktoc"Jcpfnwl>ec"Ocvgtkc�½cok"Qrc�½qy{ok"ãECTDQPÑ"ur0"|"q0
o.
ul. Fabryczna 7
40-101
Mcvqykeg
Odbiorca
�½cfwpmw
Rt|gfukCdkqtuvyq"Wrtcy{"TqWnkp"U|mnctpkqy{ej"ãDCF[NCT¥Ñ"ur0"|"q0
o.
wn0"Qitqfqyc":
16-200
Uqm„�½mc
Rt|gyqapkm
kolejowy
RMR"Ectiq"U0C0"qff|kc�½
w
Mcvqykecej
al.
Tqaf|kgMumkgiq"43
40-101
Mcvqykeg
Terminal Kolejowo-Dtqiqy{
Vgtokpcn"Mqnglqyq-Ftqiqy{"ãRQFNCUKGÑ"U"C
wn0"Mqnglqyc"5
16-423"Mwt{�½{"m0"Uqm„�½mk
Rt|gyqapkm
samochodowy
Hktoc"Vtcpurqtvqyc"ãVtcmgtÑ"ur0"|"q0
o.
ul.
F�½wic 34."
16-422"Uqm„�½mc
Strona 3 z 5
FquvCrpg"u><
Ejctcmvgt{uv{mc"fquvCrp{ej"Wtqfm„y"vtcpurqtvw"dnkumkgiq
¥c�½>e|pkm"20
1)
y{�½cfqyctmc"yciqp„y"vqtqyc"v{rw"YYL"337"fq"okc�½w.
2)
uwypkec"dtcoqyc"v{rw"UD"32"|"ejy{vcmkgo"Feu3-4.7"fq"okc�½w.
3)
cwtcy"ucoqejqfqy{"v{rw"FU-2323M"|"ejy{vcmkgo"fq"okc�½w.
4)
�½cfqyctmc"mq�½qyc"Ÿ-56"fq"�½cfwpm„y"u{rmkej0
Rctcogvt{"vgejpke|pq-emurnqcvce{lpg"fquvCrp{ej"Wtqfm„y"
transportu bliskiego:
Parametr
Y{�½cfqyctmc"
yciqp„y"
torowa
Suwnica
bramowa
bwtcy"
samochodowy
Ÿcfqyctmc"
mq�½qyc
V{r
Nke|dc"qu„d"qdu�½wik
Uk�½c"wfaykiw"]mP_
Y{fclpqW5"
rtcmv{e|pc"]v1j_
Mqu|v{"gmurnqcvcelk"
]|�½1iqf|kpC"rtce{_
YYL"337
1+1
-
50
150
UD"32"
z
ejy{vcmkgo"
FEu3-4.7
1
100
60
200
FU0-2323M"
|"ejy{vcmkgo
1
100
40
120
Ÿ-34
1
70
200
150
¥c�½>e|pkm"30
Ejctcmvgt{uv{mc"�½cfwpmw
/
tqf|cl"– okc�½"yCinc"mcokgppgiq.
/
knqW5"–
1 000 t.
/
itcpwncelc"
– do 24 mm
*qfrqykgfpkc" fq" yu|{uvmkej" fquvCrp{ej" Wtqfm„y" vtcpurqtvw"
dnkumkgiq+.
/
yctvqW5"qrc�½qyc"–
20
OL1mi
¥c�½>e|pkm"40
/
/
/
/
/
/
/
Charakterystymc"yciqp„y
tqf|cl"– yCinctmk"v{rw"pqtocnpgiq"623"Y."ugtkk"Gcqu.
nke|dc"yciqp„y"yCinctgm
42"u|vwm.
f�½wiqW5"|g"|fgt|akami
– 14 040 mm
y{uqmqW5"pcf"i�½„ym>"u|{p{"–
3 238 mm
y{uqmqW5"rqf�½qik"pcf"i�½„ym>"u|{p{"–
1 238 mm
qdlCvqW5"�½cfwpmqyc"–
72 m
3
�½cfqypqW5"–
60 t
Strona 4 z 5
¥c�½>e|pkm"70
Charakterystyka wywrotek samochodowych
/
/
/
/
�½cfqypqW5"–
20 t
f�½wiqW5"–
10 000 mm
y{uqmqW5"–
3 200 mm
rtCfmqW5"ocmu{ocnna
:2"mo1j
¥c�½>e|pkm"80
Scheocv"u{vwcelk"vgejpqnqike|pgl
¥c�½>e|pkm"90
Kphqtocelg"fqv{e|>eg"y{rg�½pkgpkc"krajowgiq
samochodowgiq listu przewozowgiq
Rt|{"y{rg�½pkcpkw"pcngc{"rt|{l>5 pcuvCrwl>eg"fcpg<
mtclqy{"ucoqejqfqy{"nkuv"rt|gyq|qy{"– y{rg�½pkc"pcfcyec"�½cfwpmw
data za�½cfwpmw"k"y{uvcykgpkc"nkuvw"rt|gyq|qygiq"– 16.06.2011 r.
|c�½>e|qpg"fqmwogpv{"– u|e|gi„�½qyg"rctcogvt{"�½cfwpmw
waga brutto
�½cfwpmw"–
20 000 kg
|cuvt|gcgpkc"rt|gyqapkmc"–
brak
uwagi – brak
Rq|quvc�½g"fcpg"pcngc{"rt|{l>5 |"vtgWek"|cfcpkc"k"|c�½>e|pkm„y0
Strona 5 z 5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin