opis.doc

(207 KB) Pobierz

Akademia   Techniczno – Rolnicza   w   Bydgoszczy



 

 

 

 

 

OPIS TECHNICZNY

ORGANIZACJI  RUCHU NA ODCINKU DROGI ZAMIEJSKIEJ

 

 

 

 

 

                                                  WYKONAŁ:

                                                                                                      Grzegorz Szymański

                                                                                            DUL sem. VIII 

                                                                                                             Rok akadem.2004/2005    

 

 

 

 

       1. Przedmiot i zakres opracowania.

 

              Przedmiotem opracowania jest wykonanie stałej organizacji ruchu na odcinku drogi zamiejskiej.

 

2. Opis stanu istniejącego.

 

              Oznakowaniu podlega odcinek jednojezdniowej drogi krajowej klasy G o długości około 2142,43m. Droga przebiega w terenie płaskim, na którym znajdują się pola uprawne i łąki. Brak jest zabudowań, linii wysokiego napiecia oraz uzbrojenia podziemnego. W hektometrze 0+0713,12 zlokalizowany jest jednostronny zjazd indywidualny na drogę gruntową.

 

3.Podstawowe parametry drogi:

 

      Jedno jezdniowa droga klasy G drogi  o  prędkośći  projektowej  Vp = 70  km / h . Przyjęto  dwa  łuki  poziome  prawy i lewy   na  podstawie  przecięcia  się  osi  drogi  pod  kątem  g = 72 i 87 ° ( kąty  zwrotu ) . Całkowita  długość  projektowanej  drogi  wynosi  2142,43m. Szerokość  pasa  drogi  8m , w  tym  szerokość  jezdni  6.0 m  i  poboczy  po  1.0 m . Grubość       nawierzchni  48 cm .

Spadki  niwelety  znajdują  się  w  granicach : 0.70 ¸ 1.08 %

 

              Na całej długości drogi zachowana jest minimalna odległość widoczności na zatrzymanie.

 

4. Wykaz środków do organizacji ruchu.

 

Na całej długości odcinka drogi zastosowano w osi linie pojedynczą przerywana długą P – 1b oraz na całej długości linię krawędziową przerywaną szeroką P – 7a, umożliwiającą postój pojazdów na poboczu.

 

Oznakowanie poziome należy wykonać przy pomocy cienkowarstwowych farb chemoutwardzalnych nakładanych na mokro.

 

 

     Na odcinku drogi, który podlega oznakowaniu zastosowano znaki pionowe:

-          A-1  „niebezpieczny zakręt w prawo” sztuk 2

-          A-2  „niebezpieczny zakręt w lewo” sztuk 2

Ze względu na znaczne oddalenie odcinka drogi od najbliższego terenu zabudowanego nie zastosowano znaków kierunkowych oraz miejscowości.

 

Na całej długości odcinka po obu stronach zastosowano słupki prowadzące U – 1a

o rozstawie co 100,0 m. Słupki dodatkowo wyposażone zostały w znak kilometrowy U – 7 i znak hektometrowy U – 8 zgodnie z załącznikiem 4 Rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich stosowania na drogach.

             

Dodatkowo na łukach poziomych po obu stronach zastosowano słupki U-1a o rozstawie co 20 metrów na całym łuku zgodnie z załącznikiem 4 Rozporządzenia.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin