Akademia Techniczno – Rolnicza w Bydgoszczy
OPIS TECHNICZNY
ORGANIZACJI RUCHU NA ODCINKU DROGI ZAMIEJSKIEJ
WYKONAŁ:
Grzegorz Szymański
DUL sem. VIII
Rok akadem.2004/2005
1. Przedmiot i zakres opracowania.
Przedmiotem opracowania jest wykonanie stałej organizacji ruchu na odcinku drogi zamiejskiej.
2. Opis stanu istniejącego.
Oznakowaniu podlega odcinek jednojezdniowej drogi krajowej klasy G o długości około 2142,43m. Droga przebiega w terenie płaskim, na którym znajdują się pola uprawne i łąki. Brak jest zabudowań, linii wysokiego napiecia oraz uzbrojenia podziemnego. W hektometrze 0+0713,12 zlokalizowany jest jednostronny zjazd indywidualny na drogę gruntową.
3.Podstawowe parametry drogi:
Jedno jezdniowa droga klasy G drogi o prędkośći projektowej Vp = 70 km / h . Przyjęto dwa łuki poziome prawy i lewy na podstawie przecięcia się osi drogi pod kątem g = 72 i 87 ° ( kąty zwrotu ) . Całkowita długość projektowanej drogi wynosi 2142,43m. Szerokość pasa drogi 8m , w tym szerokość jezdni 6.0 m i poboczy po 1.0 m . Grubość nawierzchni 48 cm .
Spadki niwelety znajdują się w granicach : 0.70 ¸ 1.08 %
Na całej długości drogi zachowana jest minimalna odległość widoczności na zatrzymanie.
4. Wykaz środków do organizacji ruchu.
Na całej długości odcinka drogi zastosowano w osi linie pojedynczą przerywana długą P – 1b oraz na całej długości linię krawędziową przerywaną szeroką P – 7a, umożliwiającą postój pojazdów na poboczu.
Oznakowanie poziome należy wykonać przy pomocy cienkowarstwowych farb chemoutwardzalnych nakładanych na mokro.
Na odcinku drogi, który podlega oznakowaniu zastosowano znaki pionowe:
- A-1 „niebezpieczny zakręt w prawo” sztuk 2
- A-2 „niebezpieczny zakręt w lewo” sztuk 2
Ze względu na znaczne oddalenie odcinka drogi od najbliższego terenu zabudowanego nie zastosowano znaków kierunkowych oraz miejscowości.
Na całej długości odcinka po obu stronach zastosowano słupki prowadzące U – 1a
o rozstawie co 100,0 m. Słupki dodatkowo wyposażone zostały w znak kilometrowy U – 7 i znak hektometrowy U – 8 zgodnie z załącznikiem 4 Rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich stosowania na drogach.
Dodatkowo na łukach poziomych po obu stronach zastosowano słupki U-1a o rozstawie co 20 metrów na całym łuku zgodnie z załącznikiem 4 Rozporządzenia.
sawinn