czytania ze zrozumieniem.doc

(32 KB) Pobierz
Sprawdziany umiejętności czytania ze zrozumieniem dla klasy II

1.      Przeczytaj tekst i dokładnie wykonaj polecenia.

Jesienny spacer
Nadeszła jesień. Park zmienił się nie do poznania. Drzewa i krzewy wyglądają inaczej niż latem. Zielone dotychczas liście zrobiły się różnokolorowe - żółte, pomarańczowe i czerwone.
Kasia, Krzyś i Jędrek przyszli dziś do parku, aby zebrać dary jesieni: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny i liście.
Kasia jest trzecioklasistką i do szkoły musi przygotować zielnik. Wysuszone różnobarwne liście wklei do zeszytu i podpisze nazwę drzewa, z którego pochodzą.
Krzyś, uczeń pierwszej klasy, będzie zbierał kasztany i żołędzie. W szkole zrobi z nich śmieszne ludziki. Umówił się z Tomkiem, kolegą z ławki, że będą to żołędziowi i kasztanowi rycerze.
Mały Jędrek, choć przedszkolak, też ma pracę domową - musi zbierać liście i jarzębinę. W przedszkolu będzie z nich robił portret pani Jesieni.
Dzieci bardzo lubią jesienne zadania domowe.

2.      Uzupełnij zdanie:

Do parku wybrały się dzieci: ..................................., .................................,
i .................................... .

 

3.      Otocz pętlą te dary jesieni, których dzieci nie zbierały w parku.

kasztany

grzyby

żołędzie

jabłka

kolorowe liście

jarzębina

4.      Co dzieci będą robiły z darów jesieni? Połącz linią imiona dzieci z czynnościami, które wykonywały.

Krzyś

portret pani Jesieni z liści i korali jarzębiny

Kasia

ludziki z kasztanów i jarzębiny

Jędrek

zielnik

5.      Kim jest Tomek? Podkreśl właściwą odpowiedź.
a) kolegą Kasi
b) bratem Jędrka
c) kolegą Krzysia

 

6.      Dlaczego Krzyś zbierał w parku kasztany i żołędzie? Podkreśl w tekście zdania, które są odpowiedzią na to pytanie.

 

 

7.      Co to jest "zielnik"? Podkreśl prawidłową odpowiedź:
a) ogródek szkolny,
b) bukiet z liści,
c) zeszyt z wklejonymi i podpisanymi liśćmi i roślinami.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin