Z A T W I E R D Z A M Wrocław 01.03.1999 r
........................................
Kierownik Cyklu Technicznego
Data
Grupa
Podpis
TEMAT: 1/3 Przeznaczenie i zakres stosowania spycharek
CEL:
Nauczyć: - przeznaczenia spycharek.
Doskonalić : - opanowany materiał.
METODA: Wykład
LITERATURA: "Maszyny do prac ziemnych" – Tadeusz Przychodzeń.
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE.
1. Po przyjęciu meldunku sprawdzić obecność oraz przygotowanie słuchaczy do zajęć w formie pytań kontrolnych.
2. Zagadnienia prowadzić metodą wykładu konwencjonalnego z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych.
3. W trakcie zajęć stosować pytania aktywizujące mające na celu sprawdzenie zaangażowania słuchaczy w zajęcia.
Zagadnienia :
1. Podział spycharek.
2. Oczyszczanie terenu.
3. Wyrównywanie terenu i nasypów.
4. Zasypywanie wykopów i obsypywanie budowli.
5. Wykonywanie wykopów.
6. Ścinanie zboczy na stokach i skarp.
1. Przyjęcie meldunku i sprawdzenie obecności.
2. Podanie tematu i celu zajęć.
3. Pytania kontrolne.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA – 65 '
Spycharkę nazywamy maszynę składająca się z ciągnika oraz osprzętu roboczego z układem sterującym. Osprzęt roboczy składa się z ramy lub belek oporowych oraz lemiesza stanowiącego podstawowe narzędzie pracy spycharek.
Ze względu na silnika spycharki dzielimy na:
v małe o mocy 30÷50km
v średnie o mocy 50÷120km
v duże o mocy powyżej 160 km
Ze względu na rodzaj ciągnika:
v kołowe
v gąsienicowe
Ze względu na ustawienie lemiesza:
v czołowe
v uniwersalne
Ze względu na sposób sterowania osprzętem roboczym:
v mechaniczne
v hydrauliczne
...
szormy