DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II DZIECI 3,4 – LETNICH
20 I – 31 I 2014
TEMATYKA :
III TYDZIEŃ - Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta.
IV TYDZIEŃ - Zimo, pobaw się z nami.
Opracowała:
Anna Szeremeta
III TEMAT KOMPLEKSOWY – Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta.
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne: budowanie wieży z wybranych klocków.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Wyprawa do polarnej krainy”.
§ Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Kto szedł do babulki Zimy po nowe odzienie”.
§ Rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych i słuchowych
§ wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje z różnorodnych klocków, odczuwa radość z wykonanej pracy.
§ Szybko reaguje na sygnały słowne.
§ Wymienia nazwy zwierząt występujących w opowiadaniu i wskazuje je na ilustracji.
§ Utrwala znajomość charakterystycznych zjawisk towarzyszących zimie: śnieg, mróz, lód, śnieżynki, bałwan; doskonali logiczne myślenie podczas rozwiązywania zagadek.
10,4
5
14,3
11
WTOREK
§ Obserwowanie śniegowych płatków za pomocą szkła powiększającego.
§ Zestaw zabaw ruchowych – nr X (wł.) Przybory : woreczki.
§ Słuchanie opowiadania „Zimowe pogotowie”.
§ Zabawy rytmiczne przy muzyce.
§ Słucha wiersz S. Szuchowej „Zawierucha” w celu zainspirowania do zabawy badawczej. Ogląda śnieg za pomocą lupy, interesuje się przyrządem i sposobem oglądania.
§ Kształci sprawność rzutu i chwytu; prawidłowo wykonuje polecenia.
§ Poznaje zwierzęta żyjące w naturalnym środowisku (sarna, jeleń, zając) oraz konieczność dokarmiania i pojenia tych zwierząt w czasie zimy, nabywa opiekuńczy stosunek do zwierząt.
§ Doskonali reakcję na zmianę rytmu; odróżnia podczas zabaw tonację dur i moll - zabawa „Wesoło - smutno”.
4
14,12
8
ŚRODA
§ Zabawy tematyczne w wybranych kącikach.
§ Opowieść matematyczna „Głodne sarenki w lesie”.
§ Zabawa z chustą animacyjną „Spadające płatki śniegu”.
§ Wycieczka do pobliskiego ogrodu celem obserwowania zimowego krajobrazu
§ Potrafi bawić się z innymi nie zabierając im zabawek.
§ Nabywa umiejętność operowania liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dzieciom.
§ Spokojnie faluje chustą, wykonuje delikatne ruchy.
§ Podziwia piękno pory roku - zimy; uczy się dostrzegania uroków przyrody; spontanicznie wypowiada się na temat zimowego krajobrazu
6
13
1
CZWARTEK
§ Rozmowa przy obrazkach na temat – kto pomaga zwierzętom podczas zimy.
§ Zabawa muzyczno-ruchowa „Zwierzęta zmieniają futerka”.
§ „Śnieżna wycinanka”.
§ Ćwiczenia słuchowe „Jakim jestem zwierzątkiem”.
§ Zapoznaje się z działalnością człowieka w lesie – rolą gajowego; zapamiętuje wyraz do globalnego czytania – paśnik.
§ Odnajduje odpowiedni kolor do podanego typu zwierzątka, uważnie słucha poleceń nauczyciela i muzyki zapraszającej do zabawy.
§ Wycina różnorodne kształty i układa je w formie gwiazdek śniegowych wg własnego pomysłu; umiejętnie posługuje się nożyczkami i klejem; zwraca uwagę na estetykę pracy; okazuje radość z efektów własnej pracy.
§ Rozpoznaje odgłosy zwierząt naśladowane przez inne dzieci.
8,1
14, 4, 2
PIĄTEK
§ Gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki gąbkowe, piankowe, magnetyczne.
§ Rysowanie zimowego krajobrazu białą kredą na ciemnym tle – praca w grupach.
§ „Zima” – zabawa dydaktyczna.
§ Ćwiczy zręczność i prawidłowy chwyt.
§ Rozwija dziecięcą wyobraźnię oraz doskonali sprawność manualną.
§ Utrwala wiadomości dotyczące zimy. Spokojnie oczekuje na swoją kolej.
10, 4
14
IV TEMAT KOMPLEKSOWY – Zimo, pobaw się z nami.
...
Lolinda