styczeń 20 -31 2014.doc

(104 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE II DZIECI  3,4 – LETNICH

20 I – 31 I 2014

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

III  TYDZIEŃ              - Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta.

IV  TYDZIEŃ     - Zimo, pobaw się z nami.

 

 

 

 

             

 

 

                                                                     Opracowała:

                                                   Anna Szeremeta

 

 

 

 

III TEMAT KOMPLEKSOWY – Obserwujemy, co robią zimą zwierzęta.

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§      Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne: budowanie wieży z wybranych klocków.

§      Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Wyprawa do polarnej krainy”.

§      Słuchanie opowiadania                  H. Łochockiej „Kto szedł do  babulki Zimy po nowe odzienie”.

§      Rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych i słuchowych

 

 

§  wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje  z różnorodnych klocków, odczuwa radość z wykonanej pracy.

 

§  Szybko reaguje na sygnały słowne.

 

 

§  Wymienia nazwy zwierząt występujących w opowiadaniu i wskazuje je na ilustracji.

 

 

§  Utrwala znajomość charakterystycznych zjawisk towarzyszących zimie: śnieg, mróz, lód, śnieżynki, bałwan; doskonali logiczne myślenie podczas rozwiązywania zagadek.

 

 

10,4

 

 

 

5

 

 

14,3

 

 

 

11

 

 

 

 

WTOREK

§ Obserwowanie śniegowych płatków za pomocą szkła powiększającego.

 

 

 

§ Zestaw zabaw ruchowych – nr X  (wł.) Przybory : woreczki.

 

§ Słuchanie opowiadania „Zimowe pogotowie”.

 

 

 

 

§ Zabawy rytmiczne przy muzyce.

 

§  Słucha wiersz S. Szuchowej „Zawierucha” w celu zainspirowania do zabawy badawczej. Ogląda śnieg za pomocą lupy, interesuje się przyrządem i sposobem oglądania.

 

§  Kształci sprawność rzutu i chwytu; prawidłowo wykonuje  polecenia.

 

§  Poznaje zwierzęta żyjące w naturalnym środowisku (sarna, jeleń, zając) oraz konieczność dokarmiania i pojenia tych zwierząt w czasie zimy, nabywa opiekuńczy stosunek do zwierząt.

 

§  Doskonali reakcję na zmianę rytmu; odróżnia podczas zabaw tonację dur i moll - zabawa „Wesoło - smutno”.

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

14,12

 

 

 

 

 

8

 

 

ŚRODA

 

 

§         Zabawy tematyczne w wybranych kącikach.

 

§         Opowieść matematyczna „Głodne sarenki w lesie”.

 

 

§         Zabawa z chustą animacyjną „Spadające płatki śniegu”.

 

 

§      Wycieczka do pobliskiego ogrodu celem obserwowania zimowego krajobrazu

 

 

§  Potrafi bawić się z innymi nie zabierając im zabawek. 

 

§  Nabywa umiejętność operowania liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dzieciom.

 

§  Spokojnie faluje chustą, wykonuje delikatne ruchy.

 

 

§  Podziwia piękno  pory roku - zimy; uczy się dostrzegania uroków przyrody; spontanicznie wypowiada się na temat zimowego krajobrazu

 

 

 

6

 

 

13

 

 

 

1

 

 

 

11

 

 

 

 

 

CZWARTEK

 

§         Rozmowa przy obrazkach na temat – kto pomaga zwierzętom podczas zimy.

 

§         Zabawa muzyczno-ruchowa „Zwierzęta zmieniają futerka”.

 

 

§         „Śnieżna wycinanka”.

 

 

 

 

 

§         Ćwiczenia słuchowe „Jakim jestem zwierzątkiem”.

 

 

§  Zapoznaje się z działalnością człowieka w lesie – rolą gajowego; zapamiętuje wyraz do globalnego czytania – paśnik.

 

§  Odnajduje odpowiedni kolor do podanego typu zwierzątka, uważnie słucha poleceń nauczyciela i muzyki zapraszającej do zabawy.

 

§  Wycina różnorodne kształty i układa je w formie gwiazdek śniegowych wg własnego pomysłu; umiejętnie posługuje się nożyczkami i klejem; zwraca uwagę na estetykę pracy; okazuje radość z efektów własnej pracy.

§         Rozpoznaje odgłosy zwierząt naśladowane przez inne dzieci.

 

14,12

 

 

 

8,1

 

 

 

 

14, 4, 2

 

 

 

 

 

1

 

PIĄTEK

 

§         Gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki gąbkowe, piankowe, magnetyczne.

 

§         Zabawa muzyczno-ruchowa „Zwierzęta zmieniają futerka”.

 

 

§         Rysowanie zimowego krajobrazu białą kredą na ciemnym tle – praca w grupach.

 

§  „Zima” – zabawa dydaktyczna. 

 

§  Ćwiczy zręczność i prawidłowy chwyt.

 

 

 

§  Odnajduje odpowiedni kolor do podanego typu zwierzątka, uważnie słucha poleceń nauczyciela i muzyki zapraszającej do zabawy.

 

§  Rozwija dziecięcą wyobraźnię oraz doskonali sprawność manualną.

 

 

 

§   Utrwala wiadomości dotyczące zimy. Spokojnie oczekuje na swoją kolej.

 

 

10, 4

 

 

 

5

 

 

 

 

14

 

 

 

 

11

 

IV TEMAT KOMPLEKSOWY – Zimo, pobaw się z nami.

 

Dzień tygodnia

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin