5-17 maj 2014.doc

(326 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE II DZIECI  3,4 – LETNICH

5 - 17 V 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ                - Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
II  TYDZIEŃ                - Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

 

 

 

 

 

Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§  Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .

§  Omiń kałuże” – zabawa równoważna

§  Kolorowy deszcz” – zabawa z chustą animacyjną i kolorowym konfetti

§  „I ja też urosnę” – wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego o misiu; pobudzenie wyobraźni, poszukiwanie odpowiedzi na pytania.

§  „Spacer, deszcz i burza” – improwizacja instrumentalna o charakterze dźwiękonaśladowczym

§  „Po deszczu” – obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym; rozwój roślin pod wpływem deszczu

§  Słonko po deszczu” – zabawa rytmiczna do wiersza M. Kownackiej

 

 

§  rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną

 

§  ćwiczy równowagę

§  wspólnie z innymi bawi się chustą animacyjną

§  uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat poruszany w utworze, uczy się argumentować

 

§  gra na instrumentach perkusyjnych, próbuje naśladować dźwięki z otoczenia

 

§  obserwuje rośliny rosnące w najbliższym otoczeniu

 

 

§  ilustruje ruchem treść utworu

 

6,4

 

 

5

1

 

3

 

 

 

8

 

 

12

 

 

 

7,1

 

 

WTOREK

§  Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

§  Słonko świeci – deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa

§  Skąd się bierze ciepło?” – burza mózgów, szukanie odpowiedzi na pytania: Dlaczego jest ciepło? Co jest źródłem ciepła?

§  „Spacer w deszczu” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

§  „Ale kolorowe te ryby!” – liczenie, klasyfikowanie, ustalanie kolejności według wielkości

§  „Malowanie deszczu” – zajęcia plastyczne przy muzyce

§  Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna doskonaląca spostrzeganie

 

 

§   samodzielnie organizuje sobie czas wolny

 

§      czerpie radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej

§      szuka odpowiedzi na pytania, rozumie, że każdy ma prawo do swojego zdania, do pomyłki

 

§      ćwiczy sprawność fizyczną

 

§      coraz lepiej liczy, wskazuje ryby od najmniejszej do największej

 

§      wykonuje pracę plastyczną, słuchając muzyki

§      odnajduje ukryty przedmiot, kierując się wskazówkami koleżanek i kolegów

6,1

 

5

 

14

 

 

 

5

 

13

 

 

9

 

13

 

 

ŚRODA

 

§  Zabawy  w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym

§  „Skaczemy po kamieniach” – zabawa ruchowa z podskokami

§  „Gdzie jest słońce?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej jako inspiracja do rozmowy o słońcu.

§  „Tęcza nad łąką” – nauka piosenki

§  „Nasze małe słoneczko” – ćwiczenia artykulacyjne

§  „Kolorowy świat” – praca z obrazkiem uzupełnianie go.

§  „Dzień i noc” – rozważania, co się dzieje, kiedy zachodzi słońce

§  „Jasno – ciemno, słońce – księżyc” układanie rytmów przeciwstawnych

 

 

§   samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.

§  sprawnie podskakuje

 

§  słucha uważnie wiersza, wypowiadam się na dany temat, poszerza wiedzę na temat słońca

§  uczę się słów i melodii piosenki

§  poprawia wymowę dzięki gimnastyce buzi

 

§  dokleja brakujące elementy na obrazku

 

§  bierze udział w rozmowie

 

§  układa rytmy, znajduje przeciwieństwa

 

10,4

 

5

 

3

 

 

8

3

 

14

 

3

 

13

 

CZWARTEK

    

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin