DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II DZIECI 3,4 – LETNICH
5 - 17 V 2014
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!II TYDZIEŃ - Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną .
§ „Omiń kałuże” – zabawa równoważna
§ „Kolorowy deszcz” – zabawa z chustą animacyjną i kolorowym konfetti
§ „I ja też urosnę” – wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego o misiu; pobudzenie wyobraźni, poszukiwanie odpowiedzi na pytania.
§ „Spacer, deszcz i burza” – improwizacja instrumentalna o charakterze dźwiękonaśladowczym
§ „Po deszczu” – obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym; rozwój roślin pod wpływem deszczu
§ „Słonko po deszczu” – zabawa rytmiczna do wiersza M. Kownackiej
§ rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną
§ ćwiczy równowagę
§ wspólnie z innymi bawi się chustą animacyjną
§ uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat poruszany w utworze, uczy się argumentować
§ gra na instrumentach perkusyjnych, próbuje naśladować dźwięki z otoczenia
§ obserwuje rośliny rosnące w najbliższym otoczeniu
§ ilustruje ruchem treść utworu
6,4
5
1
3
8
12
7,1
WTOREK
§ Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
§ „Słonko świeci – deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa
§ „Skąd się bierze ciepło?” – burza mózgów, szukanie odpowiedzi na pytania: Dlaczego jest ciepło? Co jest źródłem ciepła?
§ „Spacer w deszczu” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych
§ „Ale kolorowe te ryby!” – liczenie, klasyfikowanie, ustalanie kolejności według wielkości
§ „Malowanie deszczu” – zajęcia plastyczne przy muzyce
§ „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna doskonaląca spostrzeganie
§ samodzielnie organizuje sobie czas wolny
§ czerpie radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej
§ szuka odpowiedzi na pytania, rozumie, że każdy ma prawo do swojego zdania, do pomyłki
§ ćwiczy sprawność fizyczną
§ coraz lepiej liczy, wskazuje ryby od najmniejszej do największej
§ wykonuje pracę plastyczną, słuchając muzyki
§ odnajduje ukryty przedmiot, kierując się wskazówkami koleżanek i kolegów
6,1
14
13
9
ŚRODA
§ Zabawy w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym
§ „Skaczemy po kamieniach” – zabawa ruchowa z podskokami
§ „Gdzie jest słońce?” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej jako inspiracja do rozmowy o słońcu.
§ „Tęcza nad łąką” – nauka piosenki
§ „Nasze małe słoneczko” – ćwiczenia artykulacyjne
§ „Kolorowy świat” – praca z obrazkiem uzupełnianie go.
§ „Dzień i noc” – rozważania, co się dzieje, kiedy zachodzi słońce
§ „Jasno – ciemno, słońce – księżyc” – układanie rytmów przeciwstawnych
§ samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.
§ sprawnie podskakuje
§ słucha uważnie wiersza, wypowiadam się na dany temat, poszerza wiedzę na temat słońca
§ uczę się słów i melodii piosenki
§ poprawia wymowę dzięki gimnastyce buzi
§ dokleja brakujące elementy na obrazku
§ bierze udział w rozmowie
§ układa rytmy, znajduje przeciwieństwa
10,4
CZWARTEK
...
Lolinda