pytania.doc

(36 KB) Pobierz
1

1. Który z algorytmow zastosowalabym do problemu rozwo żenia mleka do domów?

odp: Tylko i wyłącznie komiwojazera!!!

2. Kiedy mierzyc, a kiedy obliczac czas przejazdu do rozkładu?

odp.:Mierzymy w przypadku zakłóceń, a liczymy w przypadku normallnym, gdu ruch odbywa sie bez przeszkód.

3. co jest lepiej w ciagu 60 min.: puscic 6 autobusów co 10 min, czy 5 co 12 min?

odp.:6x10, gdyż musi byc zawsze przy projektowaniu PARZYSCIE! To jest raczej zwiazane z problemem ostatniego połączenia, na korzysc klientów!

1. przedstawić scieżke krytyczną opisującą droge na wakacje

- odp trzeba ją narysowac i wytłumaczyc, coś w stylu pakowania i dostawy jedzenia dla Sarny,

2.Omówic metody wpływu na czas postojów handlowych od strony projektowania taboru,

- odp chodzi o liczbe i romieszczenie drzwi jak i siedzeń, jak również poziom podłogi z peronem np metro, chodzi tutaj o kwestie szybkiej wymiany pasażerów.

3. Co daje analiza porównaia prędkości handlowej z prędkością komunikacyjną, 

- odp tego nie wiem bo to strasznie jakies zakrecone było i nie udzlił mi jasnej odpowiedzi

1. Jakich algorytmow nalezal. uzyc przy planowaniu porannych dostaw mleka do mieszkan?

2. Przedstaw problem znaczenia pewnosci przesiadek?

3. Narysowac izodystanty dla wybranego terytorium w ruchu pieszym (mapka i wykres)?

1. przedstawić problem zamiennosci węzłów i gałęzi w grafach.

odp. na wykladzie narysowany jest taki uklad kolejowy i z tego zrobiony graf. na tym grafie widzimy kółka któe sa tak naprawde gałęziami. mozna zrobić tak że punkty przecięcia będą węzłami. i wtedy węzeł jest węzłem. rysunek moge na ftpie zamiescic.

2. przedstawic dylemat koszt a czas na stacji rozrządowej.

odp. gromadząc dłuzsze składy obnizamy koszty transportu tego składu. moze byc tak ze jezeli chcemy zrobić długi skład bedziemy potrzebowali dłuższego czasu i w tym momencie powstaje dylemat czy obnizać koszty transportu (poprzez zwiększenie ilości wagonów) czy obnizac koszt gromadzenia tych wagonow( czyli wysyłac krósze składy).

3. co daje porwównanie prędkości komunikacyjnej z techniczną.

odp. komunikacyjna to czas jazdy, postoje handlowe i techniczne.

techniczna to czas jazdy, postoje techniczne. dlatego jak wezmiemy pod uwagę trase np. czestochowa - warszawa przez włoszczowe, predkosc techniczna bedzie brana pod uwage jako calosc odcinka czes - warsza, a predkosc handlowa to wezmiemy pod uwagę czestochowa - wloszczowa i wloszczowa - warszawa.

1. Opisać ścieżkę krytyczną opisującą dojścia do uczelni,

2. Jaki jest związek miedzy czasem jazdy a tolerancja,

3. Chodziło o to zeby poweidzieć czy czas na przesiadke ma byc długi czy krótki, od czego to zalezy

1. Różnica między prędkości handlowa a komunikacyjna:

Wiec tak handlowa jest mniejsz poniewaz dochodzi czas na oczekiwanie zas w komunikacyjnej mamy predkosc w czasie jazdy czyli bez czasu czekania a oby dwoch sa licozne czsy postojow handlowych i techniczych itp.

2. czego nie bierze od uwage problem komiwojarzera :

a. Postojow bezproduktywych

b. nadmiarowej ilosci pasazerow

c. Nadmiaru ladunku

3.Dylemat czasu a kosztów podczas org. rozrzadu:

Wiec jest jedno wyjscie tzn. Jesli mamy wagony postwione na bocnziczy zastanawimay sie czy jes poscic z pocziacgiem czy zostawic zostwienie gereruje koszty np. pkoszt przestoju

1. Jakiego algotytmu uzyjemy przy planowaniu rozwozenia pizzy.

- komiwojazer

2. Przedstawic kwestie doboru czasu przesiadki w zaleznosci od rodzaju podrozy

- przy dluzszych podrozach czas przesiadki powinien byc dlugi a przy krotkich, analogicznie krotki bo zalezy nam na czasie bardziej w krotkich podrozach niz w dlugich. pieszy musi miec takze mozliwosc zeby blisko mial nastepna przesiadke np dworzec pkp i pks we wrocku

3. kiedy nalezy mierzyc punktualnosc a kiedy regularnosc ruchu.

- punktualnosc mierzymy kiedy autobusy nie jezdza zbyt czesto, natomiast regularnosc kiedy jezdza czesto, wtedy to ma sens, tak moec twierdzi bo to on mi to powiedzial.

1. Jakich istotnych parametrów nie bierze pod uwagę problem komiwojażera.

przepustowośći i ograniczeń czasowcyh

2. Przedstawić dylemat koszt a czas na stacji rozrządowej

wyjaśnione

3. omówić zakłócenia pierwotne i wtórne w komunikacji podmiejskiej PKS

na podstawie definicji z notatek

1. porównać prędkości techniczna i towarowa

2. porównaj odstęp niejednoczesnego przyjęcia i wyprawienia pociągów

3. Prędkość eksploatacyjna i komunikacyjna

4.dylemat ostatniego połączenia

5. przedstaw ścieżkę krytyczną opisującą wyjazd na wakacje

6.porównaj przesiadki jednokierunkowe i wielokierunkowe – straty czasu i możliwości zastosowań

7. zakłócenia pierwotne i wtórne w PKS

8 rzeczywiste odpowiedniki kosztów węzłów i gałęzi w ruchu rowerowym

9. problem znaczenia pewności przesiadki

10. problem odchyleń na liniach wysokiej częstotliwości

11.jak dopasować przesiadki do rodzaju podróży

12. wpływ odległości przestrzennych ekonomicznych i cenowych przy wyjeździe na wakacje

13. Zakłócenia wtórne pierwotne wsteczne następujące

14. Przedstaw problem zmienności węzłów i gałęzi w grafach

14. Zakres odstępu krzyżowania w transporcie drogowym

15 dobór czasu przesiadki

16 Dylemat ostatniego połączenia

17. Przedstaw parametry V max i a max w doborze przejazdu

18 rozwóz pizzy – rodzaje algorytmów

19 narysuj graf i schemat pokoju

20 strata czasu pociągu przy przejeździe przez most ograniczenie prędkości

21jakie problemy występują między mierzeniem punktualności a zarządzaniem dyspozytorskim

1. Co daje nam porownanie predkosci technicznej i komunikacyjnej?

2. omowic roznice miedzy drzewem dijkstra a drzewem prima.

3. porownac przesiadki jednokierunkowe i wielokierunkowe ze wzgledu na zajetosc terenu i mozliwosci zastosowania

1 - kosz galezi i wezlow w transporce rowerowym

2 - jak dobierac przesidki do rodzaju podrozy czy cos w tym stylu

3 - koszt odlegosci przestrzennej, ekonomicznej i cenowej przy wyjezdzie na wakacje

1. omowic powstanie zaklocen wtornych wstecznych

2. porownac istotne parametry V max i a max w doborze pojazdu

3. przedstawic fazy wyjazdu kom. zbiorowej na swieta i ich istotne parametry czasowe

1. Jakich algorytmów należałoby użyć przy planowaniu rozwożenia pizzy.

2. Przedstawić zakres stosowalności odstępu czasu następstwa w transporcie drogowym.

3. Omówić dyklemat ostatniego połączenia i możliwe decyzje wraz ze skutkami.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin