3 listopad 2014.doc

(97 KB) Pobierz

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                                           NASZE ZMYSŁY

1. (4,3) Nasze uczucia – rozpoznawanie i nazywanie stanów emocjonalnych, zapoznanie z symbolami obrazującymi podstawowe uczucia ( radość, smutek, złość, zdziwienie).

2.(5) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych . – doskonalenie dokładności przy wykonywaniu ćwiczeń, wyrabianie zwinności.

3. (3) Poznajemy świat – wyrabianie umiejętności nazywania zmysłów – smak, węch, dotyk, wzrok, słuch oraz powiązanie każdego z właściwym organem zmysłowym.

4.(13,14) Odżywiam się zdrowo – dz. zdobywa wiedzę o układzie pokarmowym, wie jakie pokarmy należy jeść, przelicza w zakresie 5 i więcej.

5. (8)Zabawy przy muzyce- ćwiczenia słuchowe: rozpoznawanie melodii poznanych piosenek, ćwiczenia rytmiczne- wyklaskiwanie słyszanych rytmów, określanie dynamiki słuchanych melodii.

 

1.      (1/3)Zabawa słuchowa „Kto to mówi?” – ćwiczenie percepcji słuchowej.

2.      (14) Popołudnie z książką- rozbudzanie u dz. zainteresowań czytelniczych.

3.      (9/10) Dowolna działalność plastyczna.

4.      (4) Zabawa słuchowa „Jaki to instrument?” – rozpoznawanie dźwięków za pomocą słuchu, rozwijanie percepcji słuchowej.

5.      (6) Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw.

6.      (5/6)Zabawa ruchowa „Na co patrzy oko?” – rozwijanie wyobraźni i percepcji wzrokowej.

7.      (13) Zabawa muzyczno-ruchowa „Pociągi” – porównywanie liczebności poprzez łączenie w pary, stosowanie pojęć – więcej, mniej, tyle samo.

8.      (  )Zabawa badacza „Co tak smakuje?” – próby smakowe.

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych  wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Piłeczki”- z el. podskoku

„Zabawki”- naśladowcza

„Misie”- z el czworakowania

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

OTO JA

1.(3/14)„Kotek się uczy” – słuchanie wiersza S. Szuchowej - nazywanie części ciała poprzez porównanie z postacią pluszowej zabawki./ tropiciele 3 latka/.

 

2. ( 5 ,6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą W. Sherborne - nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.

3.(  13  ) „Wiem jak wyglądam”- zabawa dydaktyczna z lusterkami w/g metody E. Gruszczyk-  Kolczyńskiej.  Organiz. doświad. pomagających dz. w kształ. świadomości własnego ciała.

 

4. (8) Rytmika – zabawy przy muzyce, piosenki „Kiedy idę do przedszkola”, sprawne poruszanie się takt muzyki. 

 

1.   (3/5)„Moje małe rączki” – zabawa słuchowo-ruchowa w oparciu o tekst rymowanki.

 

2.   (3/14)„Naprawiamy misia” – zabawa naśladowcza w oparciu o wiersz Cz. Janczarskiego; rozróżnianie i nazywanie części ciała; przestrzeganie zasady dbania o zabawki.

 

3.   (1/ 7)Zabawy w kącikach zainteresowań wg pomysłu dzieci.

 

4.   ( 4)Budowanie z różnych klocków, nazywanie swoich wytworów.

 

5.   (9)„Moje ręce” – odciskanie śladów dłoni w piasku.

6.   (14 )„Nasze podobieństwa i różnice” – ćwiczenia spostrzegawczości – dzieci uczestniczą w zabawie, wyszukują podobieństw i różnic pomiędzy sobą.

7.   (13) Zabawa muzyczno-ruchowa „Pociągi” – porównywanie liczebności poprzez łączenie w pary, stosowanie pojęć – więcej, mniej, tyle samo.

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych  wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Stonoga” – zabawa ruchowo-słuchowa.

„Ręka – noga” – zabawa bieżna.

„Ręka do ręki, noga do nogi” – zabawa ruchowa na przedszkolnym placu zabaw.

 

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

  PADA I PADA

1.(3/14/11)„Deszczowe podróże” – omówienie ilustracji przedstawiającej deszczową pogodę w oparciu o wiersz D. Gellner; podawanie cech jesiennej pogody.

2.( 3/14)„Pani z parasolem” – zabawa dydaktyczna; kształtowanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej w trakcie omawiania historyjki obrazkowej./ tropiciele 3 latka/

3.( 9) „Parasolki” –wyklejanka z kolorowego papieru. Składanie obrazka z części i naklejanie na kartkę.

4.(8)„Pada deszcz” – nauka piosenki. Zabawy rytmiczne – wyklaskiwanie i wytupywanie rytmów. Umiejętność maszerowania po obwodzie koła jeden za drugim.

5.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Opowieść ruchowa „ Zła pogoda”- podskoki z nogi na nogę, wymachy ramion, bieg na palcach, przysiady.

 

1.      ( 3) „Deszcz” – zabawa słuchowa; kształtowanie spostrzegawczości słuchowej w trakcie odtwarzania rytmu poprzez stukanie w gazetę i klaskanie

2.      (11/5)„Jesienna pogoda” – prowadzenie obserwacji pogody w trakcie spaceru lub pobytu na przedszkolnym placu zabaw

 

3.      ( 14 )„Deszcz i kałuże” - potrafi pokolorować kałuże i narysować duży deszcz mazakiem

 

4.      (11 )„Rozpoznaj i nazwij, jaki to deszcz” uczestniczą w ćwiczeniach słuchowych

 

5.      (14) Popołudnie z książką- rozbudzanie u dz. zainteresowań czytelniczych

 

6.      (9/10) Dowolna działalność plastyczna

 

7.      ( 2/ 11 )Spacer – obserwowanie  zjawiska atmosferycznego

 

8.      (13) Zabawa dydaktyczna „O który klocek prosisz” – precyzyjne określanie przedmiotu, jego koloru, kształtu, wielkości.

9.      (4/7/15)Zabawy na  pochmurne dni – działania dzieci. Wdrażanie do podejmowania samodzielnych decyzji, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni.

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych  wg K. Wlaźnik.

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„Zakładam kalosze” – zabawa ruchowa z elementem skłonu.

„Kałuże” – chodzenie w wyznaczony przez N. sposób.

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                                   ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA                      

 

 

1. (1/3) „Miś naszym przyjacielem”- prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci, nazywanie misiów, omawianie ich wyglądu. Zapoznanie z historią pluszowego misia

 

2.(8)„Misie”- słuchanie i nauka piosenki, inscenizacja ruchowa do piosenki, gra na instrumentach.  

 

3.( 13/ 4) „Misiowa rodzinka”- przeliczanie elementów zbioru, doskonalenie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy.  

 

4.(9/14) „Miś”- wykonanie misia metodą orgiami, doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem.

 

5. ( 3/14/15) „Światowy Dzień Pluszowego Misia” wyjście do biblioteki - spotkanie z pracownikami biblioteki

 

 

 

1.    ( 7)  Zabawa w teatr- przedst. znanych bajek z użyciem kukiełek

 

2.    (  3/7)Opowiadamy bajki – odgadywanie tytułow bajek po ilustracji.

 

3.    (9 /14) „Miś”- kompletowanie misia gotowymi, brakuj. elem.

 

4.    (8)Poranki muzyczne.

 

5.    (3/14)„Miś idzie do przedszkola”- Z. Bronikowskiej słuchanie wiersza

 

6.    (13)„Misiowa rodzinka”- układanka, dobieranie odpowiedniego ubrania do misiów, znajomość pojęć: mały- duży, gruby- chudy. 

 

7.    (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia.

 

8.    (10) Zabawa dydaktyczna „Znajdź drugi taki sam...” – kształtowanie spostrzegawczości.

.

9.    (1/4/7  ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań -bawi się z innymi dziećmi.

 

10.( 5/6 / 11 )Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

 

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

- „Jestem rybką’- zabawa ruchowo- naśladowcza

- „Wesoły miś’- z el. podskoku

- „Zamień woreczki”- zab. orient- porządkowa

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

ULUBIONE ZWIERZĄTKO

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin