Zajęcia dydaktyczne
Inne formy działalności
NASZE ZMYSŁY
1. (4,3) Nasze uczucia – rozpoznawanie i nazywanie stanów emocjonalnych, zapoznanie z symbolami obrazującymi podstawowe uczucia ( radość, smutek, złość, zdziwienie).
2.(5) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych . – doskonalenie dokładności przy wykonywaniu ćwiczeń, wyrabianie zwinności.
3. (3) Poznajemy świat – wyrabianie umiejętności nazywania zmysłów – smak, węch, dotyk, wzrok, słuch oraz powiązanie każdego z właściwym organem zmysłowym.
4.(13,14) Odżywiam się zdrowo – dz. zdobywa wiedzę o układzie pokarmowym, wie jakie pokarmy należy jeść, przelicza w zakresie 5 i więcej.
5. (8)Zabawy przy muzyce- ćwiczenia słuchowe: rozpoznawanie melodii poznanych piosenek, ćwiczenia rytmiczne- wyklaskiwanie słyszanych rytmów, określanie dynamiki słuchanych melodii.
1. (1/3)Zabawa słuchowa „Kto to mówi?” – ćwiczenie percepcji słuchowej.
2. (14) Popołudnie z książką- rozbudzanie u dz. zainteresowań czytelniczych.
3. (9/10) Dowolna działalność plastyczna.
4. (4) Zabawa słuchowa „Jaki to instrument?” – rozpoznawanie dźwięków za pomocą słuchu, rozwijanie percepcji słuchowej.
5. (6) Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw.
6. (5/6)Zabawa ruchowa „Na co patrzy oko?” – rozwijanie wyobraźni i percepcji wzrokowej.
7. (13) Zabawa muzyczno-ruchowa „Pociągi” – porównywanie liczebności poprzez łączenie w pary, stosowanie pojęć – więcej, mniej, tyle samo.
8. ( )Zabawa badacza „Co tak smakuje?” – próby smakowe.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
„Piłeczki”- z el. podskoku
„Zabawki”- naśladowcza
„Misie”- z el czworakowania
OTO JA
1.(3/14)„Kotek się uczy” – słuchanie wiersza S. Szuchowej - nazywanie części ciała poprzez porównanie z postacią pluszowej zabawki./ tropiciele 3 latka/.
2. ( 5 ,6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą W. Sherborne - nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.
4. (8) Rytmika – zabawy przy muzyce, piosenki „Kiedy idę do przedszkola”, sprawne poruszanie się takt muzyki.
1. (3/5)„Moje małe rączki” – zabawa słuchowo-ruchowa w oparciu o tekst rymowanki.
2. (3/14)„Naprawiamy misia” – zabawa naśladowcza w oparciu o wiersz Cz. Janczarskiego; rozróżnianie i nazywanie części ciała; przestrzeganie zasady dbania o zabawki.
3. (1/ 7)Zabawy w kącikach zainteresowań wg pomysłu dzieci.
4. ( 4)Budowanie z różnych klocków, nazywanie swoich wytworów.
5. (9)„Moje ręce” – odciskanie śladów dłoni w piasku.
6. (14 )„Nasze podobieństwa i różnice” – ćwiczenia spostrzegawczości – dzieci uczestniczą w zabawie, wyszukują podobieństw i różnic pomiędzy sobą.
„Stonoga” – zabawa ruchowo-słuchowa.
„Ręka – noga” – zabawa bieżna.
„Ręka do ręki, noga do nogi” – zabawa ruchowa na przedszkolnym placu zabaw.
PADA I PADA
1.(3/14/11)„Deszczowe podróże” – omówienie ilustracji przedstawiającej deszczową pogodę w oparciu o wiersz D. Gellner; podawanie cech jesiennej pogody.
2.( 3/14)„Pani z parasolem” – zabawa dydaktyczna; kształtowanie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej w trakcie omawiania historyjki obrazkowej./ tropiciele 3 latka/
3.( 9) „Parasolki” –wyklejanka z kolorowego papieru. Składanie obrazka z części i naklejanie na kartkę.
4.(8)„Pada deszcz” – nauka piosenki. Zabawy rytmiczne – wyklaskiwanie i wytupywanie rytmów. Umiejętność maszerowania po obwodzie koła jeden za drugim.
5.(5/6)Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Opowieść ruchowa „ Zła pogoda”- podskoki z nogi na nogę, wymachy ramion, bieg na palcach, przysiady.
1. ( 3) „Deszcz” – zabawa słuchowa; kształtowanie spostrzegawczości słuchowej w trakcie odtwarzania rytmu poprzez stukanie w gazetę i klaskanie
2. (11/5)„Jesienna pogoda” – prowadzenie obserwacji pogody w trakcie spaceru lub pobytu na przedszkolnym placu zabaw
3. ( 14 )„Deszcz i kałuże” - potrafi pokolorować kałuże i narysować duży deszcz mazakiem
4. (11 )„Rozpoznaj i nazwij, jaki to deszcz” uczestniczą w ćwiczeniach słuchowych
5. (14) Popołudnie z książką- rozbudzanie u dz. zainteresowań czytelniczych
6. (9/10) Dowolna działalność plastyczna
7. ( 2/ 11 )Spacer – obserwowanie zjawiska atmosferycznego
8. (13) Zabawa dydaktyczna „O który klocek prosisz” – precyzyjne określanie przedmiotu, jego koloru, kształtu, wielkości.
9. (4/7/15)Zabawy na pochmurne dni – działania dzieci. Wdrażanie do podejmowania samodzielnych decyzji, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni.
„Zakładam kalosze” – zabawa ruchowa z elementem skłonu.
„Kałuże” – chodzenie w wyznaczony przez N. sposób.
ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA
1. (1/3) „Miś naszym przyjacielem”- prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci, nazywanie misiów, omawianie ich wyglądu. Zapoznanie z historią pluszowego misia
2.(8)„Misie”- słuchanie i nauka piosenki, inscenizacja ruchowa do piosenki, gra na instrumentach.
3.( 13/ 4) „Misiowa rodzinka”- przeliczanie elementów zbioru, doskonalenie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy.
4.(9/14) „Miś”- wykonanie misia metodą orgiami, doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem.
5. ( 3/14/15) „Światowy Dzień Pluszowego Misia” – wyjście do biblioteki - spotkanie z pracownikami biblioteki
1. ( 7) Zabawa w teatr- przedst. znanych bajek z użyciem kukiełek
2. ( 3/7)Opowiadamy bajki – odgadywanie tytułow bajek po ilustracji.
3. (9 /14) „Miś”- kompletowanie misia gotowymi, brakuj. elem.
4. (8)Poranki muzyczne.
5. (3/14)„Miś idzie do przedszkola”- Z. Bronikowskiej słuchanie wiersza
6. (13)„Misiowa rodzinka”- układanka, dobieranie odpowiedniego ubrania do misiów, znajomość pojęć: mały- duży, gruby- chudy.
7. (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia.
8. (10) Zabawa dydaktyczna „Znajdź drugi taki sam...” – kształtowanie spostrzegawczości.
.
9. (1/4/7 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań -bawi się z innymi dziećmi.
10.( 5/6 / 11 )Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
- „Jestem rybką’- zabawa ruchowo- naśladowcza
- „Wesoły miś’- z el. podskoku
- „Zamień woreczki”- zab. orient- porządkowa
ULUBIONE ZWIERZĄTKO
kiciusia13