D20140914.pdf

(261 KB) Pobierz
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 10 lipca 2014 r.
Poz. 914
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
1)
z dnia 8 lipca 2014 r.
w sprawie sposobu i trybu uwierzytelniania przez organy Służby Geodezyjnej i Kartograficznej
dokumentów na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych
Na podstawie art. 12d ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193,
poz. 1287, z późn. zm.
2)
) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) 
sposób i tryb uwierzytelniania przez organy Służby Geodezyjnej i Kartograficznej dokumentów opracowanych przez 
wykonawców  prac  geodezyjnych  lub  prac  kartograficznych  na  potrzeby  postępowań  administracyjnych,  sądowych 
lub czynności cywilnoprawnych;
wzór wniosku o uwierzytelnienie dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac karto-
graficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych.
2) 
§ 2. 1. Dokumenty opracowane przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępo-
wań  administracyjnych,  sądowych  lub  czynności  cywilnoprawnych  podlegają  uwierzytelnieniu  poprzez  opatrzenie  tych 
dokumentów odpowiednimi klauzulami urzędowymi, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 8 
ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne, zwanej dalej „ustawą”.
2. Uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w ust. 1, następuje na wniosek złożony do właściwego organu, który 
przyjął do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dokumentację zawierającą zbiory danych oraz dokumen-
ty, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, zwaną dalej „dokumentacją geodezyjną”, na podstawie której sporządzone 
zostały dokumenty przedstawiane do uwierzytelnienia.
3. Wzór wniosku o uwierzytelnienie dokumentów na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności 
cywilnoprawnych jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§ 3. 1. Z chwilą otrzymania wniosku o uwierzytelnienie dokumentów właściwy organ wystawia Dokument Obliczenia 
Opłaty, o którym mowa w art. 40e ust. 1 ustawy.
2. Czynność uwierzytelnienia poprzedza ustalenie, czy opłata w wysokości określonej w Dokumencie Obliczenia Opła-
ty została uiszczona, oraz zbadanie zgodności treści uwierzytelnianego dokumentu z danymi zawartymi w dokumentacji 
geodezyjnej lub w odpowiednich bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b ustawy.
1)
 
 
2)
Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej – administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Admini-
stracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 805, 829 i 1635 oraz z 2014 r. poz. 897. 
Dziennik Ustaw
–2–
Poz. 914
§ 4. 1. W przypadku gdy wniosek o uwierzytelnienie dokumentów jest składany w związku z przekazaniem przez wy-
konawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych dokumentacji geodezyjnej do państwowego zasobu geodezyjnego 
i kartograficznego, uwierzytelnienie dokumentów następuje z chwilą przyjęcia tej dokumentacji.
2.  W  przypadkach  innych  niż  określony  w  ust.  1  uwierzytelnienie  dokumentów  następuje  niezwłocznie  po  złożeniu 
wniosku o ich uwierzytelnienie, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 12 lipca 2014 r.
Minister Administracji i Cyfryzacji: wz. S.
Huskowski
Dziennik Ustaw
–3–
Poz. 914
Załącznik do rozporządzenia Ministra Administracji 
i Cyfryzacji z dnia 8 lipca 2014 r. (poz. 914)
WZÓR WNIOSKU O UWIERZYTELNIENIE DOKUMENTÓW NA POTRZEBY POSTĘPOWAŃ 
ADMINISTRACYJNYCH, SĄDOWYCH LUB CZYNNOŚCI CYWILNOPRAWNYCH
....................................................................
(miejscowość, data)
....................................................................
(nazwa organu)
....................................................................
Wniosek o uwierzytelnienie dokumentów
opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych
I.
Dane identyfikujące wnioskodawcę:
1. ...........................................................................................................................................
(imię i nazwisko/nazwa)
(adres)
2. ...........................................................................................................................................
3. ...........................................................................................................................................
(numer telefonu, adres poczty elektronicznej
*
)
II. Informacje o dokumentach, których dotyczy wniosek:
Informacje
określające dokument
(nazwa,
przeznaczenie,
obszar, do którego
odnosi się dokument)
Lp.
Wykonawca dokumentu
Numer identyfikatora zgłoszenia
prac albo identyfikator
ewidencyjny materiału zasobu
**
Liczba
egzemplarzy
dokumentu do
uwierzytelnienia
.......................................................................................
(podpis wnioskodawcy)
*
**
Informacja nieobowiązkowa.
W przypadku gdy są znane.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin