przykłady oceny opisowej klasa 1.docx

(17 KB) Pobierz

OCENA OPISOWA KOŃCOWA KLASA I przykłady

 

****

Uczennica potrafi nawiązywać pozytywne kontakty w grupie społecznej. Zna zasady i normy obowiązujące w szkole, ale czasem ich nie przestrzega. Nie zawsze kulturalnie odnosi się do innych i panuje nad negatywnymi emocjami. Umie też być koleżeńska, uczynna oraz zgodnie współpracować w zespole rówieśników. Aktywnie uczestniczy w zajęciach, przejawia pewne trudności w koncentracji uwagi. Pracuje samodzielnie w dobrym tempie. Wywiązuje się z powierzonych zadań, zwykle jest obowiązkowa i systematyczna. Angażuje się w życie klasy.

 

Wypowiada się chętnie na bliskie jej tematy, budując zdania. Czyta zdaniami, poprawnie i w dobrym tempie wyuczone teksty. Zwykle rozumie czytany tekst. Pisze starannie, zachowując właściwe proporcje i łączenia liter. Zwykle poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10. Samodzielnie rozwiązuje i układa proste zadania tekstowe. Aktywnie obserwuje przyrodę oraz dostrzega związki i zależności w niej zachodzące. Sprawnie korzysta z omawianych programów komputerowych. Starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami. Pięknie śpiewa poznane piosenki z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

 

*****

Uczeń zna zasady  kulturalnego  zachowania i normy obowiązujące w szkole, choć nie zawsze ich przestrzega. Jest pogodny, koleżeński, nawiązuje pozytywne kontakty i potrafi zgodnie współpracować w zespole. Dość aktywnie uczestniczy w zajęciach. Wykazuje zaradność i samodzielność. Pracuje w zmiennym tempie, przejawia trudności w koncentracji uwagi. Brak mu wytrwałości i często przerywa pracę. Nie zawsze pamięta o swoich obowiązkach, niesystematycznie odrabia prace domowe i przygotowuje się do zajęć. Angażuje się w życie klasy.

 

Wypowiada dość chętnie się wyrazami lub prostymi zdaniami na bliskie tematy. Przygotowane teksty czyta wyrazami, poprawnie i w dobrym tempie; głoskuje trudniejsze wyrazy. Zwykle rozumie czytany tekst. Pisze niezbyt estetycznie, ale stara się zachować właściwy kształt i łączenia liter. Zwykle poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Dostrzega zmiany w przyrodzie w zależności od pory roku i rozumie potrzebę jej ochrony. Tworzy proste obrazy w edytorze graficznym. Prace plastyczno-techniczne wykonuje niezbyt starannie, nie zawsze doprowadza je do końca. Śpiewa poznane piosenki. Uczestniczy w zajęciach ruchowych i grach zespołowych. Sprawności językowe z języka angielskiego opanował w stopniu dobrym.

 

 

****

………….. jest pogodną i bardzo energiczną uczennicą. Zna obowiązujące w szkole zasady, lecz z trudem się im podporządkowuje i często niekulturalnie odnosi się do innych. Łatwo nawiązuje kontakty, ale nie zawsze zgodnie współdziała w grupie i panuje nad negatywnymi emocjami, często popada w konflikty. Aktywnie uczestniczy w zajęciach. Wykazuje zaradność, pewność siebie i przejawia zdolności przywódcze. Pracuje w dobrym tempie, potrafi na krótko koncentrować się na zadaniu, lecz jest mało systematyczna, wytrwała i wymaga mobilizowania do pracy.

Wypowiada się spontanicznie na tematy związane z osobistymi zainteresowaniami i przeżyciami. Przygotowane teksty czyta wyrazami, poprawnie, w umiarkowanym tempie; głoskuje trudniejsze wyrazy. Najczęściej rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie i zazwyczaj starannie. Zwykle poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10 na konkretach. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Jest dobrym obserwatorem przyrody, dostrzega zależności w niej zachodzące. Sprawnie obsługuje zestaw komputerowy, tworzy obrazy w programie graficznym. Zwykle starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest sprawna ruchowo. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczennica nawiązuje i utrzymuje pozytywne kontakty w grupie społecznej. Zna zasady oraz  normy obowiązujące w szkole i zwykle ich przestrzega. Zachowuje się kulturalnie, używa zwrotów grzecznościowych, umie być koleżeńska, uczynna i stara się zgodnie współpracować w zespole rówieśników. Aktywnie uczestniczy w zajęciach. Pracuje samodzielnie w dobrym tempie. Należycie koncentruje się na wykonywanym zadaniu. Wywiązuje się z powierzonych zadań, jest obowiązkowa i systematycznie przygotowuje się do zajęć. Chętnie angażuje się w życie klasy.

 

Wypowiada się chętnie, prostymi zdaniami na temat własnych przeżyć i doświadczeń. Czyta zdaniami, płynnie, poprawnie i w dobrym tempie przygotowane teksty. Zwykle rozumie czytany tekst. Pisze starannie, zachowując właściwe proporcje i łączenia liter. Zwykle poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, dodaje i odejmuje w zakresie 10 na konkretach. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Aktywnie obserwuje przyrodę oraz dostrzega związki i zależności w niej zachodzące. Sprawnie korzysta z poznanych programów komputerowych. Estetycznie i pomysłowo wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami. Chętnie śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczennica swobodnie nawiązuje i utrzymuje pozytywne kontakty w grupie społecznej. Zachowuje się kulturalnie i zawsze grzecznie zwraca się do kolegów i dorosłych. Zgodnie współpracuje w zespole oraz przestrzega obowiązujących zasad. Jest koleżeńska, miła i uczynna. Podczas zajęć pracuje zwykle samodzielnie, w dobrym tempie, koncentruje się na wykonywanym zadaniu. Uważnie i dokładnie wykonuje zadania. Aktywnie uczestniczy w zajęciach. Wywiązuje się ze swoich zadań i zobowiązań. Chętnie podejmuje działania na rzecz klasy.

 

Wypowiada się chętnie, zdaniami, na tematy związane z zajęciami. Przygotowane teksty czyta zdaniami lub wyrazami, poprawnie, w dobrym tempie. Czasem głoskuje trudniejsze wyrazy. Zwykle rozumie czytany tekst. Pisze starannie i estetycznie prowadzi zeszyty. Poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Aktywnie obserwuje przyrodę oraz dostrzega zachodzące w niej zależności. Sprawnie obsługuje zestaw komputerowy, tworzy obrazy w programie graficznym. Starannie i pomysłowo wykonuje prace plastyczno-techniczne. Pięknie śpiewa poznane piosenki z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne. Sprawności językowe z języka angielskiego opanowała w stopniu bardzo dobrym.

 

 

****

Uczennica łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Kulturalnie odnosi się do innych, stosuje zwroty grzecznościowe. Zgodnie współpracuje w grupie oraz zwykle przestrzega obowiązujących w szkole norm i zasad. Jest koleżeńska,  miła i uczynna. Aktywnie uczestniczy w zajęciach, przejawia pewne trudności w koncentracji uwagi. Pracuje w umiarkowanym tempie, czasem oczekuje pomocy. Nie zawsze pamięta o swoich obowiązkach, niesystematycznie odrabia prace domowe i przygotowuje się do zajęć. Chętnie angażuje się w życie klasy.

 

Wypowiada się chętnie, prostymi zdaniami na temat własnych przeżyć. Przygotowane teksty czyta wyrazami, poprawnie, w wolnym tempie; głoskuje dłuższe wyrazy, nie zawsze dokonuje syntezy. Słabo rozumie czytany tekst. Pisze starannie, zachowując właściwe proporcje i łączenia liter. Zazwyczaj poprawnie przepisuje krótkie zdania. Z pomocą nauczyciela wymienia nazwy dni tygodnia, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Myli nazwy miesięcy. Zapisuje liczby w zakresie 20, poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10 opierając się na konkretach. Pod kierunkiem nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe. Dostrzega zmiany w przyrodzie w zależności od pory roku i rozumie potrzebę jej ochrony. Sprawnie korzysta z omawianych programów komputerowych. Starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne. Pięknie śpiewa poznane piosenki. Uczestniczy w grach i zabawach ruchowych. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczennica łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeńska, uczynna i miła. Zachowuje się kulturalnie, grzecznie zwraca się do kolegów i dorosłych. Potrafi zgodnie współpracować w zespole oraz przestrzega obowiązujących w szkole zasad i norm. Aktywnie uczestniczy w zajęciach. Pracuje samodzielnie, ale w zmiennym tempie. Nie zawsze wystarczająco i wytrwale koncentruje się na zadaniu. Wywiązuje się ze swoich zadań i zobowiązań, systematycznie przygotowuje się do zajęć. Chętnie angażuje się w prace na rzecz klasy i szkoły.

 

Wypowiada się chętnie, prostymi zdaniami na temat własnych przeżyć i doświadczeń. Przygotowane teksty czyta zdaniami lub wyrazami, poprawnie, w dobrym tempie. Czasem głoskuje trudniejsze wyrazy. Zwykle rozumie czytany tekst. Pisze czytelnie, nie zawsze starannie. Zachowuje właściwy kształt i łączenia liter, ale zaburza proporcje liter. Poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Aktywnie obserwuje przyrodę oraz dostrzega związki i zależności w niej zachodzące. Sprawnie korzysta z poznanych programów komputerowych. Stara się estetycznie wykonywać prace plastyczne i techniczne. Śpiewa poznane piosenki z właściwą intonacją. Jest sprawna fizycznie.  Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

****

Uczennica swobodnie nawiązuje i utrzymuje pozytywne kontakty w grupie społecznej. Jest koleżeńska, uczynna i potrafi zgodnie współpracować w zespole. Zna i zwykle respektuje reguły oraz zasady dotyczące norm współżycia w klasie oraz zachowuje właściwe relacje z osobami dorosłymi. Zachowuje się kulturalnie, używa form grzecznościowych. Aktywnie, samodzielnie i w dobrym tempie pracuje podczas zajęć. Chętnie wykonuje zadania i polecenia, choć przejawia pewne trudności w koncentracji uwagi. Wywiązuje się ze swoich zobowiązań i angażuje się w prace na rzecz klasy.

 

Wypowiada się chętnie na różne tematy, budując zdania. Czyta ze zrozumieniem, w dobrym tempie, płynnie i wyraziście teksty o różnej trudności, bez przygotowania. Pisze starannie, zachowując właściwe proporcje i łączenia liter. Poprawnie przepisuje i pisze z pamięci krótkie zdania. Zna nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku, odczytuje pełne godziny na zegarze, rozpoznaje figury geometryczne. Zapisuje liczby w zakresie 20, sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10. Samodzielnie rozwiązuje i układa proste zadania tekstowe. Aktywnie obserwuje przyrodę oraz dostrzega związki i zależności w niej zachodzące. Bezpieczne posługuje się komputerem, sprawnie używa niektórych narzędzi graficznych i tekstowych. Estetycznie wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami. Pięknie śpiewa piosenki z zachowaniem odpowiedniego rytmu. Stara się sprawnie wykonywać ćwiczenia ruchowe. Bardzo dobrze opanowała sprawności językowe z języka angielskiego.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin