1995-11 Top Secret 44.pdf
(
21201 KB
)
Pobierz
Scon
by
Vongis 2007
for RetroReoders
magazyn
1185
Scon
by
Vongis 2007
for RetroReoders
Scan
by
Vangis 2007
for RetroReaders
CD Projekt
otworzył
...
14
października nastąpiło
uro-
czyste otwarcie pierwszego skle-
pu firmowego firmy CD
Projekt
Z
kronikarskiego
obowiązku
do-
noszę, iż
sklep znajduje
się
w Warszawie u zbiegu ulic Ar-
gentyńskiej
i
Indyjskiej. W
tej eg-
zotycznej okolicy
około
godziny
18
nastąpiło
oficjalne otwarcie,
po czym
po
trwającej
5 minut
części
oficjalnej
składającej się
ze
zwięzłego,
dwuzdaniowego
expose l podziwiania
wnętrza
(na
półkach znalazły się
.Witchha-
ven",
.Command
&
Conquer",
•The
Need for Speed",
.
Lord o f
Midnight",
.Crusader
No Remor-
se") wszyscy zgromadzeni, czyli
śmi etanka
polskiej prasy growo-
komputerowej, udali
się
na
część
artystyczno-konsumpcyjną.
Na
koszt organizatorów serwowano
piwo,
zakąski
i
muzykę,
co sprzy-
jało
fraternizowaniu
się
z niezna-
nymi uczestnikami i wylewnym
opowieściom
władanie
w wersji
uporządkowa
nej
można przeczytać poniżej)
.
Najwięcej mówił się
o wersji CD
przygodówki
.TeenAgent",
nad
którą
prace
są już dość
mocno
zaawansowane.
Ponieważ
oso-
bami
podkładającymi głosy bę
dzie paru redaktorów z konkuren
-
cji,
więc
jedynie u nas
będzie
mogła się znaleźć
bezstronna re-
cenzja
Guż
wkrótce!).
Nasz
zespół
redakcyjny pre-
zentował się
liczebnie nader oka-
zale. Sir Haszak
biedował, gdyż
za darmo
było
TYLKO PIWO,
więc musiał
sobie napoje kupo
-
wać
z
własnych
osz-
czędności.
Marek,
w tym ostatnim ce-
Chmielarz z firmy
Metropolis otoczony niezmiennie
wianuszkiem
życzliwych słucha
czy,
opowiadający
o najnow-
szych projektach swej
firmy
(opo-
Zwłaszcza
lował
Adrian
nasz redakcyjny fo-
tograf,
usilnie próbo-
wal
zagrać
w golfa kijem przytrzy-
mującym
od bilarda, Naczelny
założył się
,
że
zrzuci screeny
z gry, z której nawet programista
ją
robiący
nie potrafi
ich
wyciąć,
zaś
Dobrochna
zakończyła
im-
prezę
w sposób sobie
właściwy
(w jaki
-
tajemnica redakcyjna?),
a Gawron
szwendał się
z Naczel-
nym l
rozmawiał
o programowa-
niu.
Każdy robił więc
to, co
umiał
najlepiej.
Jeśli każdy
z producentów
bę
dzie
urządzał
podobne otwarcia,
to
może się okazać, że
nie
jesteś
my w stanie
wydać żadnego
nu-
meru na czas.
Oczekując
następnego
czegoś
tam
z
niecierpliwością
otwarcia sklepu czy
REDAKCJA
Metropolis zapowiada
Adrian Chmielarz
z
firmy
Metro-
polis, znanej z przygodówek
.Ta-
jemnica statuetki"
i .TeenAgent",
przedstawił
nam projekty nad, któ-
rymi
pracują związani
z
nią
progra-
miści. Część
gier
powstanie jesz-
cze przed
Gwiazdką, część
zosta-
nie wydana pod koniec l
kwartału
przysllego roku. Pozostaje
mieć
tylko
nadzieję, że prędzej
czy
póź
niej
ukażą się
wszystkie.
Pierwszą grą
jest
.TeenAgent"
w wersji na
Amigę
i
PC
CD,
nad
którym prace
są
na
ukończeniu.
Wersja amigowa nie
będzie róż
nić się
od pecetowej, natomiast
na kompakcie
dołożone
zostanie
ścieżka
audio z dialogami czyta-
nymi po polsku, nagrany specjal-
nie
dla tej
wersji utwór rapowy
•TeenAgent•,
zmieniona zosta-
nie
częściowo
grafika. Znajdzie
się również,
zapisany w pliku
.AVI,
wywiad z Adrianem Chmie-
larzem
poświęcony najbliższym
planom firmy.
ale
całkiem
no-
wą, będlle
.The Prince and
the
Sad Boy"
(tytuł
roboczy). Scena-
nusz pisany przez Jacka
Piekarę
nawiązuje
do
.Księcia
l
żebraka"
z
ważną wszakże różnicą.
Kilku-
nastoletni nieudacznik
(a
nie
żeb
rak) zostaje przeniesiony bowiem
do
świata
fantasy, gdzie dostaje
Przygodówką,
szybko, ale
puszczono je mna Pentium 100.
Poczekamy
aż
zobaczymy je na
486 DX2166.
Druga to
.gra
drogi",
przez
mitośników
beat'em up na-
zywana
również
.cały
czas w pra-
wo" ueszcze nie ma
tytułu).
Rzecz
dzieje
się
na polskich ulicach, wys-
tępują
digitalizowane postacie,
gralika 640x480 w 256 kolorach.
Biorąc
niewielką liczbę tytułów
te-
go typu na PC, gra ma
szansę
spotkać się
z
ciepłym przyjęciem
.
chodziło rzeczywiście
na Amidze hiperrealistycznej gry
fabularnej
Wiktora
Żwlkiewicza
.Towar
of the World" o nieliniowej
akcji. Ma to
być
wielki
świat
z
ży
ciem zasymulowanym w naj-
mniejszych
szczegółach
i
wielką
galerią
oryginalnych postaci, któ-
re
mogą się znaleźć
w
drużynie
gracza
l
niemal systemem filozo-
ficznym jako
instrukcją.
Ostatnim projektem firmy jest
.Aqualight",
Strzelanka z
całkiem
nietlą grafiką
(SVGA) w stylu 8-b1-
znudzo-
ny walkami ze smokami i oswoba-
dzaniem
księżniczek
przenosi
się
do naszego
świata.
Mocnym
pun-
ktem gry ma
być
grafika tworzona
przez zawodowego rysownika
kreskówek
(możecie ocenić
sami).
W Metropolis
powstają
także
dwie nawalanki.
Pierwsza
zatytuło
wana
.Human
Blood"
(tytuł
robo-
czy) sposobem przedstawienia
walki
przypominać będzie
.
FX
Fig-
htera".
Będzie
sporo postaci od
zdegenerowanego policjanta po
punka.
Atutem
gry ma
być
jej szyb-
kość.
Demo, które
widzieliśmy
ciało
księcia.
Książę zaś,
Metropolis chce
także
zadebiu-
tować
na polskim rynku RPG.
Ma
nadzieję
na doprowadzenie do
wydania
powstającej
od kilku lat
towego
.
Defendera". Strona labu-
lama
będzie
nieco bardzieJ rozbu-
dowana (nie tylko
będzie się
strze-
lać,
ale
również łapać
przedmioty
wylatujące
z rozbitych statków np.
miny grawitacyjne, dopalacze,
przydatne
później
w
wałce)
.
Pozostaje
życzyć
tylko owoc-
nych prac, bo
jeśli
gry te
zostaną
wydane,
mają
szanse
stać się
hi-
tami
na polskim rynku A
może
powtórzą
sukces .TeenAgenta",
ale w kategorii produktów komer-
cyjnych?
Sir
Haszak
Scan
by
Vangis
2007
for RetroReaders
Gambleriada '95
W dniach 27·29 paidzlemlka
w
warszawskim klnie
Cap1toł
odbyty
się
targi
.Gambłerlada" poświęcone
rozrywce komputerowej.
Stawili
się
tłumnie
producenci, dys·
tl}'butorzy
l Importerzy
gier.
Trzeba
przyznać, że
ustalono dla nich dogodny
termln
Imprezy
-
wszyscy
najwięksi
mieli
już
informacje,
co
będą
sprzeda·
wać
w okresie
świątecznym,
co
więcej
-
mieli
już
dema tych
gier.
Aby je zap-
rezentować
firmy
Olgital
Multimedia
Group
(DMG), Llcomp,
IPS
l
Mlrage
przygotowały
,Jaskinię
gier".
Tam
w specjalnie przygotowanej,
calklem
ciekawej scenografil
odwiedzający
mogli
spróbować
swych
sił
grając
m.in.
w
.su-27
Flankera•,
.Kingdom'O'Ma·
gic'
(DMG), .wtng Commendera
IV",
,FIFA Soccer
'96',
,Phantasmagorię"
(IPS),
.Worms•
(prócz gry
świetne
de-
mo),
.AIV Network$",
,Prlsonar ol
Iee·
(Mirage).
Milośnicy
grania
stali
w kilku-
nastometrowej
kolejce,
by móc
się
tam
dostać
l
spróbować
gier, które
będą
w
sprzedaży
dopiero w grudniu.
U
większości
dystrybutorów
(m.In.
Mirage, CO
Projekt, Techland, USER,
DMG, Master),
hitem byl .Mortal Kom-
bat 3", którego prem1ara odbyta
się
na
dwa dni przed
rozpoczęciem
1mprezy.
Świadczy
to
o
szybkości
dzialanla na-
szych firm software'owych, ale
tak:te
o sporej
zamoznoścl
graczy-
szedł
jak
woda
choć
cena
oscylowała wokół
200
zl.
Podobnym
przebotem
byt
.Com-
mend
&
Conquer".
Ci, którzy nie poddali
się
nastrorowl
chwili,
promowali
mniej
glośne tytuły.
l tak w
firmie
MarkSaft
mozna byto
ku-
pić
.Doomy" na
A 1200
- .GIoom"
I
.Fe-
ars"; opisywanego jut przez nas .High
Seas Tradera•
(A1200,
PC)
czy
ocze-
kiwanego
przez posiadaczy
Amigi
.Allen Breeda
30" (A1200, CD-32).
lechland
sprzedawal
.Prawo
krwi"
w wersji na A 1200
(nledlugo wersje
A500
l
PC),
nawalankę reklamowaną
jako
.Mortal
Kombal
2
1/2'. Na
stoisku
firmy Seven Stars
mo~na
byto
kupić
w promocyjnej
cenie
pecetową
wersję
gry
.Kajko l
Kokosz•
chodzącą
jut na
PC ATI Arrakls
kusił
nawalanką
,Ślepy
zaułek"
i
grą
,Diamonds
Mina'.
U L.K.
Avalon
można
byto
pograć
w calklem
nietle
chodzącą
wersję
,A.D. 2044",
a
ponadto
kupić
.Kosmos•
l
niezlą
Strzelankę.
Tyrlan•
(w
stylu .Raptora1.
Sprzętu
bylo niewiele. W CD Projekt
można
byto
kupić
Gama Guna uty-
tecznego
przy grze w strzelankl rodem
z American Laser Games, MATT pre-
zentowal
serię
joypadów do
PC,
Am1gl,
Commodora l
konsoł,
bylo
tet
wldać
sporo
samych
konsoł.
ale
o tym napi-
sze
Bromba
w .Konsolowym
świecie"
Osłaimago
dnia odbyt
Stę finał
.Mor-
tal Kombat' -
64
najlepszych
stanęło
w szranki, ale nie wszyscy wledz1eli, te
uczestnicy zostali wytoniani
wcześniej.
Jeden
z rodziców chelal
zap1sać swą
latorośl
tut
przed zawodami, ale nie
dość,
że
zostal odparty przez ochro-
niarza, to
jeszcze spostponowany sio·
wami
:
.Panle,
to
nie moja sprawa, te
pan
się
nie zaplsal.
No
odsuń się
pan
stąd,
bo tu ludzie
noszą
monitory!"
-
zdesperowany rodzic muslal
odejść.
Brak
Informacji o
warunkach udzlalu
w tumleju
,Mortal
Kombat•
nie
był
je-
dynym
grzechem
organizatorów.
Wys-
tawcy pierwszego
dnia okolo godz. 15
dowiedzieli
się,
te
targi nie
będą
trwa-
ły
do
godziny 17
jak
to
bylo
wcześniej
podane, ale do 20, a
następnego
dnia
zaczną się
nie od 11 a od 101 Zmienio-
no takte godziny
zamknięcia
targów
w
pozostałych
dniach.
Gdyby
nie
ta
os-
tatnia, bardzo
powaźna
wpadka,
moż
na by
powiedzieć
o dobrej organizacji.
Nie
najszczęśliwsza
jest
również
na·
szym zdaniem nazwa imprezy. Nam
l
z tego, co w1em, nie tylko nam, bar·
dzo
się
n1e
podobała.
Na naszym sto4sku
przez
całe
trzy
dni
odbywały Się
eliminacje
do
MEGAGA-
ME
-
l
Mistrzostw Polskl
w
Grach Kom-
puterowych,
których organizatorami
są
Fundacja
Eva
l
nasza
redakcja.
Do
wygrania w
finale
będą
m.in. komputery
multimedialne
fundowane przez glów-
nego sponsora
imprezy
firmę
MComp
Studio.
Zawodnicy
występowali
w
3
ka-
tegoriach:
nawalankach, symulatorach
l
kategorii open
obejmującej różne
ro-
dzaje
zręcznośclówek.
Rywalizacja
była
zacięta,
ale nie
brakowale zawodników
pomagającym
swoim
konkurentom. Oto
ci,
którzy awansowali do
11
rundy:
Nawałanki
1 Kamil
Styczyński
2. Konrad
Malinowski
3. Tomasz Wachowicz
4.
Mariusz
Pulas
5. Grzegorz
Woińskl
6. Tomasz Olszewski
7. Kamil Kompa
8.
Czarek Sokalowski
9.
Mariusz
Szymański
10.
Piotr
Wojda
11
.
Wojelech
Broda
12.
Kamil Zalewski
13.
Micha!
Kowalik
Sym ulatory
1.
Maciej
Karłowicz
2
.
Radostaw Naremski
3.
Krzysztof
Dąbrowski
4.
Filip
Osmański
5.
Wiktor Górezawski
6.
Łukasz
Jabłoński
7.
Piotr
F
ranczak
8
.
Bartosz Liberek
Katego ria OPEN
1. Jacek
Sałuda
2
.
Maciej Maksymowlcz
3.
Mariusz
Grzeszczyk
4
.
Maclej Kurczab
5.
Paweł
Lorek
6. Szymon Sojka
7. Rafal
Makowski
8.
Tomasz Waslak
9. Plotr Kulesza
10. Wojtek Babik
11
.
Ryszard
Król
12.
Micha! Krzyza.nowskl
13. Hubert Strugarek
14.
Michał
Strzelczyk
15. P10tr Kurowskl
16. Grzegorz
Krulikowskl
Oczywiście
wszyscy, którzy nie
mogli
zjawić się
na
Gamblenadzie
lub
którym
nie powiodlo
się, mogą
jeszcze
spróbować
swych sil
przychodząc
na
eliminacje
odbywające się bezpośred·
nlo przed mistrzostwami (przypomi-
nam: 1.12.- nawalanki,
2.12
-
symu-
latory,
3.12.-
kategoria open, czyli mlx
rótnych
gier
zręcznościowych;
MEGA·
GAME rozgrywane
będzie
w klubie
Wojskowej Akademii Technicznej
w Warszawie;
szczegóły
w TOP SEC-
RET
10/95 str. 27
łub
w
redakcji
tel.
27).
(02) 644
n
niespecjalny
wyslannik
Sir
Haszalc
Plik z chomika:
jeremiah
Inne pliki z tego folderu:
1996-08 Top Secret 53.pdf
(26234 KB)
1996-07 Top Secret 52.pdf
(20539 KB)
1996-09-10 Top Secret 54.pdf
(20440 KB)
1996-04 Top Secret 49.pdf
(25281 KB)
1996-05 Top Secret 50.pdf
(22009 KB)
Inne foldery tego chomika:
CD-Action
Ekran
Film
Gambler
Płomyczek
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin