Kurs układania kostki 3x3x3 uproszczoną metodą Fridrich.pdf

(891 KB) Pobierz
Piotr Matuszczyk
Kurs układania kostki 3x3x3
uproszczoną metodą Fridrich
© Copyright by Piotr Matuszczyk
Na podstawie materiałów ze stron:
http://kostkarubika.pl/kursy/fridrich/f2l.php?co=all
http://www.cosine-systems.com/cubestation/permutations/permutationslist.php#pll01
Projekt i wykonanie: Piotr Matuszczyk
Wydanie I,
Świerklany
2006
Wydawnictwo Piotr Matuszczyk
Utwór w całości ani we fragmentach nie może być
powielany ani rozpowszechniany za pomocą
urządzeń elektronicznych, mechanicznych,
kopiujących, nagrywających i innych bez pisemnej
zgody posiadacza praw autorskich ;).
Adres poczty elektronicznej:
matusz82@o2.pl
All rights reserved Printed in Poland
Wstęp
Metoda Fridrich jest jedną z bardziej zaawansowanych technik układania Kostki Rubika.
Wymaga wielu tygodni jak nie miesięcy
ćwiczeń
i wiele nauki pamięciowej. Jednak to
wszystko prowadzi do pełnej satysfakcji, jaką jest układanie kostki w kilkanaście sekund.
Ogólnie rzecz biorąc, sama idea nie jest trudna, mianowicie na początku układamy krzyż
pierwszej warstwy (CROSS), następnie płynnie przechodzimy do powstawiania na swoje
miejsca par klocków, składających się z narożnika pierwszej warstwy i kantu drugiej w
odpowiednio pasujących do siebie kolorach (F2L), po czym orientujemy wszystkie klocki
ostatniej warstwy tak by miała odpowiedni kolor (OLL) i ostatnim krokiem jest permutacja tej
ścianki,
czyli poprzemieszczanie w niej klocków nie znajdujących się na swoim miejscu (PLL).
Jako wprowadzenie do prawdziwej metody Fridrich może posłużyć jej uproszczenie
przedstawione poniżej. Rożni się ono tylko od oryginału podzieleniem OLL'a na dwie fazy:
orientację kantów i orientację rogów. Znacznie zmniejsza to jednak ilość wzorków do wykucia
(z 57 do 10
☺).
Można z tą metodą wyciągnąć czasy około 20s.
Ogólny zarys techniki:
opis kolejnych kroków
CROSS - ułożenie 4 kantów w
pierwszej warstwie
F2L - ułożenie 4 bloków
zawierających klocek narożny z
pierwszej warstwy i odpowiedni kant
z drugiej (47 algorytwów)
LL orientację kantów
(jeden z 3 algorytmów)
LL orientację rogów
(jeden z 7 algorytmów)
PLL - jednoczesna permutacją
wszystkie 8 klocków na swoje
miejsca nie psując ułożonego
wcześniej koloru (jeden z 21
algorytmów)
PODSUMOWUJAC
średnia
ilość
ruchów
7
czas
(docelowo
☺)
2 sek.
wygląd
kostki
4x7
4x2 sek.
8
3 sek.
9
3 sek.
12
4 sek.
64
20 sek
Zgłoś jeśli naruszono regulamin