………………………………………………………….…………
Imię i nazwisko, rok studiów, grupa
Poziom kształcenia (podkreślić): szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Klasa: ………….…
Podstawa programowa: Podstawa programowa z komentarzami. Tom 4. Edukacja historycznai obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie, podstawa przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, wychowanie do życiaw rodzinie, etyka, filozofia, [Warszawa 2009], s. ... , poz. … .[zapis pozycji podstawy programowej]
i / lub program nauczania: …………………………………………………………………………………………………………
Temat lekcji: ..……………………………………………………………...………………………...........................
- poznawcze(y):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- kształcące(y):
- wychowawcze(y):
I. Wiadomości:
A. Zapamiętanie wiadomości:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
B. Zrozumienie wiadomości:
II. Umiejętności:
C. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
D. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych, nowych:
Środki dydaktyczne:
1. Podręcznik: ………………………………………………………………………. .
2. …………………..………………………………………………………………... .
3. ……………….…………………………………………………………………… .
4. ……………………………………………………………………………………. .
Metody:
1. …………………………………………………………………………………….. .
2. …………………………………………………………………………………….. .
3. …….………………………………………………………………………………. .
N - nazwa metody
U - system poleceń, pytań, skierowanych do ucznia.
Np. :N: Pogadanka.
U: W jaki sposób (…)?
Kształtowane umiejętności uczniów
I. Czynności organizacyjno-porządkowe
II. Rekapitulacja wtórna (ogniwo sprawdzające stopień opanowania wiadomości z ostatniej(ch) lekcji)
[Najczęściej] Informacja nauczyciela
IV. Tok lekcji właściwej (opracowanie nowych treści)
[Poszczególne zagadnienia i czas w minutach]
V. Rekapitulacja pierwotna (sprawdzenie stopnia opanowania nowych treści, wnioski)
VI. Kontrola i ocena /VII/
VII. Praca domowa (zadanie, wyjaśnienie)
/VI/
piotr.warrior