KIP.pdf

(181 KB) Pobierz
Pieczęć Przedszkola
data założenia Karty______________________________
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB DZIECKA
Imię i nazwisko ucznia, wiek, grupa:_______________________________________________________________________________________
Imię i nazwisko rodzica/prawnego opiekuna, adres, tel.:________________________________________________________________________
Podstawa założenia
Karty
Rozpoznanie na podstawie:
obserwacji pedagogicznej i analizy prac dziecka,
analizy i oceny gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna SKALA RYZYKA DYSLEKSJI (SRD – 6) dla 6-latków)
rozmów i wywiadów prowadzonych z rodzicami
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb ucznia:
Obszar oceny
Motoryka mała:
Mocne strony
Potrafi narysować przedmioty/rzeczy/pojazdy, którymi się
interesuje
Lubi lepić/ malować duże obrazki farbami lub rękami.
Umie prosić o pomoc.
Podziwia prace innych dzieci i wskazuje na to, co mu się
podoba.
Chętnie uczestniczy w spacerach.
Przejawia zainteresowanie sportem jako kibic; zwłaszcza piłką
nożną.
Chętnie bawi się w piachu, czołga i tp…..
Posiada umiejętność wyobrażania sobie opisywanych
przedmiotów.
Zdolność do rytmicznego wykonywania czynności.
Chętnie gra w piłkę; podejmuje próby żonglowania.
Uczestniczy w projektowaniu swojego pokoju i ustawianiu
mebli.
Ograniczenia
Problemy z zawiązywaniem sznurowadeł, zapinaniem małych
guzików.
Niechęć do używania nożyczek i wykonywania prac
plastycznych (rysowania, szczegółów)
Motoryka duża:
Funkcje wzrokowo-
przestrzenne, koordynacja
wzrokowo-ruchowa
Mała sprawność ruchowa: słabo biega, skacze.
Niechęć do uczestniczenia w zabawach ruchowych z
rówieśnikami.
Ma kłopoty z utrzymaniem równowagi, nie umie jeździć na
łyżwach, nie chce się uczyć
Trudność z zapamiętywaniem znaków, symboli graficznych,
które występują w jego otoczeniu (np. oznaczenia autobusu,
przejścia dla pieszych).
Częste zwierciadlane rysowanie elementów rysunku; także liter
i cyfr. Niepoprawna lokalizacja elementów rysunku w
przestrzeni. Niechęć do zabawy klockami lego, puzzlami itp.
Funkcje słuchowo-językowe
Chętne słuchanie tekstów czytanych przez dorosłych.
Nasłuchuje i naśladuje dźwięki samochodów i śpiew ptaków.
Chętnie śpiewa w grupie.
Słucha piosenek…..
Sprawnie posługuje się komputerem.
Nieodróżnianie głosek o podobnym brzmieniu (np. g–k, z–s),
niedostrzeganie różnic w parach wyrazów, takich jak: góra–
kura, koza–kosa.
Trudności z dokładnym zapamiętaniem krótkich wierszyków i
piosenek. Nierozróżnianie rymów.
0
Formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno –pedagogicznej:
Formy pomocy
Sposoby udzielania pomocy
Ćwiczenia specjalistyczne i badania kontrolne
Wspomaganie funkcji poznawczych i ruchowych oraz ich integracji percepcyjno-
motorycznej poprzez wykorzystanie:
- Metody Dobrego Startu
- ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej
- Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- ćwiczeń typu memory z wykorzystaniem komputera
Okres trwania
10 miesięcy
Zajęcia korekcyjno-
kompensacyjne
Wymiar godzin
60 minut
tygodniowo:
- 4 x 15 minut
Stymulowanie rozwoju
dziecka podczas zajęć w
grupie
Dobór metod i form pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, m.in.
organizacja zabaw z dużą ilością ćwiczeń usprawniających motorykę małą i dużą,
funkcje wzrokowo-przestrzenne i słuchowo językowe.
Wykorzystanie metod: systemu Edukacja przez ruch, kinezjologii edukacyjnej,
pedagogiki zabawy
Dostosowanie trudności zadań do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka
Dostosowanie czasu i warunków wykonywania zadań do potrzeb dziecka
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości
dziecka
10 miesięcy
Co najmniej 30
minut dziennie
Porady i konsultacje dla
rodziców
10 miesięcy
5 godzin
(1 spotkanie 30-
minutowe w
miesiącu)
Udzielenie konkretnych porad w zakresie organizacji warunków sprzyjających
wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ustalenie z rodzicami możliwości wspierania rozwoju dziecka w warunkach domowych.
Przekazanie opisu i instrukcji do ćwiczeń w warunkach domowych.
Systematyczne udzielanie informacji o rozwoju i potrzebach dziecka.
Data i podpis Dyrektora Przedszkola
Ocena efektywności podejmowanych działań:…………………………………….........................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………..
Harmonogram posiedzeń Zespołu:…………………………………………………..............................................................................................................................
Zespół:
…………………………… ………………..
Data i podpis Dyrektora Przedszkola
Zgłoś jeśli naruszono regulamin