Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo Małgorzata Czajkowska-Kisil DOWNLOAD.pdf

(58 KB) Pobierz
 
Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo
Małgorzata Czajkowska-Kisil
 
Jak ściągnąć Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych
umysłowo? - INSTRUKCJA
1. Kliknij
tutaj
2. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.
3. Ciesz się Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych
umysłowo na swoim komputerze:)
Pomimo istniejących obecnie krytycznych sądów na temat internatu, jest on nadal instytucją najbardziej
ze wszystkich uprawomocnioną do rozwijania procesów opieki i wychowania. Odnosi się to również do
wychowania rewalidacyjnego. Podejmując próbę analizy funkcjonowania internatu oraz efektywności
stosowanych w nim metod wychowania, przyjęto tezę, że istotnym warunkiem uzyskiwania sukcesów
edukacyjno-wychowawczych, jest stosowanie odpowiednio dobranych metod wychowawczych
polegających na kompensowaniu braków i deficytów rozwojowych wychowanków o obniżonej sprawności
umysłowej. Podjęty w pracy temat analizowania tematyki związanej z funkcjami internatu i efektywnością
działań w nim realizowanych może posłużyć opiekunom-praktykom do opracowywania takich metod
pracy wychowawczej, które w znaczący sposób wpłyną na wychowanków. Książka powstała w celu
poszerzenia istniejącej już wiedzy teoretycznej niezbędnej do tworzenia takiego modelu internatu, który
pozwoliłby na kompensowanie deficytów rozwojowych wychowanków upośledzonych umysłowo, dając
im możliwość pełnego uczestniczenia w życiu społecznym, ekonomicznym i kulturalnym społeczeństwa,
do którego należą. Rozdział pierwszy Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej
sprawności umysłowej 1. Uzasadnienie wyboru tematu 2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności
umysłowej 2.1. Definicje pojęć 2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej 3. Podstawowe
założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych 3.1.
Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych 3.2. Kształtowanie kompetencji
społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej 3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi
osób upośledzonych umysłowo 4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umysłowo 4.1. Strategie i
procedury w procesie rewalidacji 4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób
niepełnosprawnych umysłowo 5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży
upośledzonych umysłowo 5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania 5.2.
Struktura modelu organizacyjnego internatu 5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku
szkolno-wychowawczym 5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi
upośledzonymi umysłowo w internacie Rozdział drugi Organizacja badań własnych 1. Przedmiot i cele
badań 2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne 3. Procedura badań 3.1. Metody, techniki i narzędzia
badawcze 3.2. Sposób opracowania wyników badań 3.3. Teren, organizacja i przebieg badań 3.4.
Charakterystyka badanych grup
 
POBIERZ Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych
umysłowo TERAZ!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin