szeleszcząca_wieża.pdf

(1042 KB) Pobierz
Szeleszcząca wieża
Zasady gry
Na początku należy ułożyć po jednej niebieskiej karcie na końcu każdej
strzałki na planszy. Karty muszą być odwrócone pustą strona do góry.
Następnie gracze ustawiają swoje pionki na polu pod wieżą. Potem
kolejno mogą wykonać jedną z trzech czynności:
Usuwanie pułapki
lub
Ruch
lub
Szukanie haseł.
Ruch
jest możliwy jedynie na pole bez strzałki lub na pole ze strzałką na
końcu, której nie ma karty.
Usuwanie pułapki
polega na wyłożenie dowolnej ilości własnych haseł
(żółtych kart). Jeśli jedna z nich ma taki sam napis jak karta pułapki
(niebieskiego koloru) to wszystkie te karty są usuwane (żółte i
niebieskie). Jeśli nie ma takiej karty to żółte karty są usuwane a
niebieska zostaje, czyli gracz nie usunął pułapki.
Szukanie hasła
polega na rzuceniu kostką i wypowiedzeniu tylu sylab z
głoską sz, ile wypadło oczek. Gracz bierze żółte karty z napisami sylab,
które poprawnie wypowiedział.
Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze na szczyt wieży.
Grę można przyspieszyć / ułatwić jeśli gracze grają wspólnie jako jedna
drużna. W takim wypadku na zmianę każdy z nich decyduje jaka czynność
będzie wykonywana. W przypadku
Szukania hasła
każdy z graczy rzuca
kostką a pozyskane przez wszystkich karty trafiają do wspólnej puli.
W grze wykorzystano grafiki dostępne jako klipart programu LibreOffice oraz na licencji
Public Domain CC0 (źródło):
pixabay.com/pl/wie%C5%Bcyczki-zamek-fantasy-161814/
sza
sze
usz
sza
sze
szo
asz
ysz
szo
asz
szu
esz
usz
szu
esz
szy
osz
ysz
szy
osz
sza
sze
usz
sza
sze
szo
asz
ysz
szo
asz
szu
esz
usz
szu
esz
szy
osz
ysz
szy
osz
sza
szu
ysz
sze
asz
usz
szo
esz
szy
osz
.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin