NOWY CZŁOWIEK - CZŁOWIEK ZWYCIĘZCA - Szrenica 2014.pdf

(1054 KB) Pobierz
Nowy człowiek
Człowiek
zwycięzca
Szrenica 2014
Fragmenty wykładów
Spis treści:
Część 1
Część 2
Część 3
Część 4
Część 5
Część 6
Część 7
Część 8
Część 9
Część 10
Część 11
Część 12
Część 13
Część 14
Część 15
Część 16
Część 17
Część 18
Część 19
Część 20
Część 21
Część 22
Część 23
Część 24
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
3
12
17
22
27
31
35
44
47
47
49
65
67
75
77
84
87
91
94
96
100
107
114
122
Indeks skrótów:
Ew. – Ewangelia
Ps. – Psalm
Duch Św. – Duch Święty
św. – święty
Mt – Ewangelia wg świętego Mateusza
Mk - Ewangelia wg świętego Marka
Łk – Ewangelia wg świętego Łukasza
J-
Ewangelia wg świętego Jana
Kor – List do Koryntian
Rz – List do Rzymian
Ga – List do Galatów
Szrenica 2014 – fragmenty
Część 1
Rozpoczniemy nasze spotkanie na Szrenicy.
Strona
|
3
W ostatnim czasie dużo mówimy o owocach Ducha Św. i na temat Modlitwy Pańskiej. Owoce
Ducha Św. są największą tajemnicą, która jest w dalszym ciągu obca człowiekowi, bo głównie
skupia się on na darach Ducha Św. jako tym co powinniśmy otrzymać.
Zgłębianie owoców Ducha Św. jest to prawdziwe odkrywanie samego siebie a jednocześnie
natury Ducha Św. (bo owoce to natura Ducha Św.), Jego osobowości.
W grudniu 2013 w Murzasichle została ukazana nowa przestrzeń owoców Ducha Św. czyli
opanowanie ale nie jako samokontrola.
Ale z samokontroli musimy przejść do oddania się Duchowi Św. który nas opanowuje czyli
przenika i kształtuje nas Swoją osobowością. By to nastąpiło musimy uświadomić sobie czym
jest łaska i zdanie się na nią.
Zdać się na łaskę, to poddać, oddać się całkowicie temu, który tą łaską nas
obdarowuje.
Często jest opór w tej przestrzeni. Dlaczego mamy to robić? Przecież jesteśmy samodzielni. Ale
nie jest to do końca prawda.
Samodzielność człowieka wynika z prawa ziemskiego i jest w opozycji do prawa nieba.
Samodzielność skutkuje nieustannym upadkiem, cofaniem się, forowaniem swojej cielesnej
natury i zmysłowości jako wartości nadrzędnej i zmuszanie części duchowej do tego, aby
rozszerzała się w nas ta przestrzeń zmysłowego panowania.
Z tego powodu są wszystkie problemy, choroby, stany zakłóceń emocjonalnych, stany
rozdarcia uczuciowego, emocjonalnego, psychicznego. Rozdarcie to pogłębia się wtedy, gdy
chcemy dostrzegać tylko tą naturę ziemskiego postrzegania.
Spotykamy się tutaj z procederem (przestępstwem) -
Ps.51 - Skrusz moje kości i spraw aby były radosne ze swojego skruszenia. Wybiel mnie jak
hizop, stwórz we mnie serce żywe daj mi ducha nieśmiertelnego(...) Odwróć oblicze swe od
moich grzechów i wymaż wszystkie moje przewinienia!
Ukazane jest tu, że drogi ziemskie są obce drogom Bożym, aby Bóg objawił drogę wysokości
tym, którzy są na niskości aby chodzili drogami na wysokości.
Ew. - Moje drogi są na wysokości wasze są na niskości. Ja już muszę odejść, a wy będziecie
mnie szukali, ale Mnie nie znajdziecie bo wasze drogi są z niskości, Moje z wysokości (J).
Drogi z wysokości to są myśli związane tylko z naturą Bożą w człowieku, która nieustannie
oczekuje aby została odkryta. Mowa o tym w Ew. Dobrej Nowinie o nowym człowieku -człowiek
jest pełnią i cierpi z braku pełni. Więc my musimy poszukiwać tej pełni w sobie, aby przestać
cierpieć z braku pełni. Bo wszystkie choroby, problemy, które występują u człowieka, wszystkie
rozdarcia emocjonalne są wynikiem braku łączności z tą pełnią.
W Ew. ludzie pytają Jezusa - mówisz nam o Bogu Ojcu i że jest wszędzie, ale my Go nie
widzimy.
Szrenica 2014 – fragmenty
Strona
|
4
Jezus odpowiada - nie widzicie Go bo jesteście jak ryby, które żyją w wodach, oceanach i też
poszukują wody i nie mogą jej znaleźć. Oglądałem taki program przyrodniczy i pewien
naukowiec powiedział, że ryby prawdopodobnie też nie mają świadomości wody, ponieważ są
nią cały czas otoczone.
Wiemy, że człowiek jest potęgą i siłą i został stworzony na podobieństwo Boże, ale człowiek nie
widzi tej potęgi. Dostrzega tylko swoją słabość, trudności i nie wie jak znaleźć tą część w
sobie, która jest w nim tą potęgą. Ta część w nim nie jest tą częścią cielesną, ale cielesność
sama w sobie też posiada swoją duchowość.
Jak dowiadujemy się np. z różnych filozofii i religii, że ciało jest więzieniem, do niczego nie jest
potrzebne, i oczekiwaniem aż się człowiek stąd wyrwie i będzie miał już spokój.
Ale ciało ma swoją duchowość, ono ma swoją naturę doskonałą, którą Bóg umieścił w ciele,
która jest ukryta poza zwyczajnym poszukiwaniem. To poszukiwanie może być tylko mocą
Ducha Św. ale żeby poszukiwanie było mocą Ducha Św. muszą być owoce Ducha Św.
Znamy owoce Ducha Św. to jest opanowanie, łagodność, wierność, dobroć, uprzejmość,
cierpliwość, pokój, radość, miłość.
Wszyscy w szkole uczą się o opanowaniu, łagodności itd. ale nie chodzi o tą zmysłową,
psychiczną, abstrakcyjną część tych aspektów. Aby abstrakcyjnie zrozumieć czym jest
łagodność można napisać ogromnie dużo o łagodności, ale stać się nią to jest druga część, inna
przestrzeń.
To jest jak z ziarnem, które wkładamy do ziemi z zamiarem by wyrosło. Jak ono nie wyrośnie
to wiemy, że ktoś nas naciągnął na nieurodzajne ziarno, albo trafiliśmy na ziarno, które nie
jest urodzajne i jesteśmy niezadowoleni z tego, że nie urosło.
Ale z punktu widzenia ziarna ono nie umarło - do tego aby ono mogło dać plon, musi umrzeć.
W Liście do Kor 15 pytają się uczniowie - czy, gdy umrzemy będziemy w tych ciałach. Św.
Paweł odpowiada - o wy niemądrzy czyż nie wiecie, że gdy ziarno zasadzone do ziemi, gdy nie
obumrze nie wyda tysiąckrotnie większego plonu. To właściwie ten nowy plon jest tym nowym
ziarnem, które ma nową wartość istnienia.
Pascha jako przejście.
Wielu
ludziom
Pascha
kojarzy
się
z
cierpieniem.
Jeśli
odniesiemy
się
do
chrześcijaństwa to jest dzień Zmartwychwstania, dzień przejścia kiedy Jezus
Chrystus Zmartwychwstaje i ukazuje się uczniom.
Pascha czyli przejście do nowego istnienia - śmierć jest paschą.
Można powiedzieć, że istnieją dwie śmierci. Śmierć, która nie jest paschą i śmierć, która jest
paschą. Czyli śmierć, która powoduje pociągnięcie za sobą całej natury duchowej, lub śmierć,
która pociąga za sobą całe ciało do duchowego wymiaru istnienia i ta duchowość jest ukryta w
ciele i pociąga za sobą całe ciało.
Ona jest ukryta przed zmysłami i oczami człowieka, ale owoce Ducha Św. ją wydobywają. By
owoce mogły to wydobyć nie mogą istnieć jako pewnego rodzaju sztuka dla sztuki. To musi
być rzeczywiste i autentyczne ich istnienie tzn. ofiarne.
Czym jest bycie ofiarnym - w łagodności, w wierności, w dobroci, w pokoju, w miłości ?
Szrenica 2014 – fragmenty
Strona
|
5
- To dawać z samej głębi, być całkowicie autentycznym w tym co robimy , myślimy, czujemy,
rozumiemy.
Bo ludzie funkcjonują w taki sposób, że myślą co innego, robią co innego, mówią co innego.
Święci to Ci, którzy mówią to co myślą i dlatego mało mówią bo prawie w ogóle nie
myślą, tylko wykonują wolę Bożą.
Jest drugi kraniec tego stanu. Jest człowiek, który całkowicie poddaje się upadkowi ,
degeneruje się, on także jest prawdziwy to co myśli to i mówi. Przez każde słowo słyszy się
przekleństwa i trudno zrozumieć co on chce powiedzieć. To są tzw. słowa emocjonalne, które
ten człowiek wypowiada i jest prawdziwy bo jak patrzymy na niego to jego słowo odzwierciedla
rzeczywisty jego wygląd i naturę. Święty też jest prawdziwy, to są dwa krańcowe przypadki.
Święty natomiast nieustannie jest ofiarny w łagodności, opanowaniu. On jest
opanowany przez dobro, a właściwie przez Ducha Św.
który czyni z niego miejsce Jego
istnienia. Przenika go, staje się jego myślami, uczuciami, jego rozumem, jego naturą, staje się
też jego osobowością. I ten Święty jest całkowicie kierowany przez Ducha Św.
SĄ TO DWA PRZECIWSTAWNE STANY-KIEROWANE PRZEZ DUCHA ŚW. I KIEROWANE
PRZEZ ZŁEGO DUCHA.
Ludzie najczęściej żyją pomiędzy światem nieba i ziemi, piekła.
Ziemia jest takim miejscem z którego można zdążać albo do nieba albo do piekła, jest między
światem doskonałym a światem ostatecznego upadku.
I człowiek przez bycie w tym miejscu nawiązuje relacje między niebem czy piekłem, to są jego
myśli, uczucia, jego potrzeby względem drugiego człowieka i dla drugiego człowieka, jego
potrzeba wyrażanie się i obecności w drugim człowieku.
Pewnego razu Duch Boży ukazał tajemnicę to jest pragnienie.
Z naszego punktu widzenia pragnienie to jest to co chcemy otrzymać. Ale przecież Bóg też ma
pragnienie swoje, Bóg pragnie obdarowywać sobą człowieka.
Czyli pragnienie to jest dawać siebie, życie, doskonałość. A najdoskonalszy człowiek
to taki, w którym pragnienie Boże znajduje swoje miejsce, aby w nim pragnąć.
Pragnienie Boże jest w pełni objawieniem pierwszych dwóch przykazań, które są całą naturą
człowieczeństwa.
MIŁUJ PANA BOGA SWEGO Z CAŁEGO SWEGO SERCA I BLIŹNIEGO SWEGO JAK SIEBIE
SAMEGO
Czyli to jest cała natura człowieka, która niezmiernie głęboko ukryta pod zwaliskiem jego
przyzwyczajeń, ograniczeń, trudów, które sam sobie zadaje. Bo wydaje mu się, że są one mu
potrzebne do tego by otrzymać to czy tamto.
Poszukiwanie tych trudów to jest pokonywanie swojej osobowości, która jest bardzo często
okropnie kostropata, mająca dużo problemów ze sobą.
I gdy człowiek spotyka się z własnym problemem nie dlatego, że chce, ale dlatego że zgadza
się z Bogiem, czyli chce spotkać się z własnym problemem, wtedy też możemy się tego
problemu pozbyć (przez wybór prawa Bożego).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin