Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(
1625 KB
)
Pobierz
marzec – kwiecień
4
MARZEC, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
DZIEŃ
TYGODNIA TYGODNIA
2
3
1.
TEMAT
DNIA
4
Jestem coraz
starszy
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
• Rozmowa na te-
mat mijającego
czasu.
Nasza edukacja
Tak mija
matematyczna
nam czas
Organizacja prze-
strzeni i czasu
– poznawanie wybra-
nych mierników cza-
su od starożytności
do dnia dzisiejszego
– nazywanie pór
dnia:
rano, połu-
dnie, popołudnie,
wieczór
i
nocy,
– odpowiednie sto-
sowanie określeń:
przedwczoraj, wczo-
raj, jutro, pojutrze
– zwracanie uwagi na
upływający czas,
uwidoczniony, np.
w rozwoju dzieci
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój ak-
tywności dzieci, Grupa
Edukacyjna S.A. 2009,
s. 38–39).
(Numery obszarów
z podstawy progra-
mowej: 1.1., 1.2.,
2.1., 2.2., 2.3., 3.1.,
3.2., 4.2., 5.3., 5.4.,
8.1., 8.2., 9.2., 10.1.,
13.1., 13.4., 13.6.,
14.1., 14.2., 14.3.,
14.5., 14.6.).
• Zabawa dydak-
tyczna
Wolno czy
szybko?
2.
Pory dnia
• Słuchanie opowia-
dania H. Bechlero-
wej
Wiosenna wę-
drówka.
•
Mój dzień –
wy-
konanie pracy pla-
stycznej (w formie
filmu).
3.
Co było naj-
pierw, a co
będzie potem
• Zabawa dydak-
tyczna
W jakiej
kolejności?
• Zabawy przy pio-
sence
Stary zegar.
4.
W zakładzie
zegarmistrzo-
wskim
• Wycieczka do za-
kładu zegarmi-
strzowskiego.
2
MARZEC, TYDZIEŃ I
CELE
OGÓLNE
6
CELE
OPERACYJNE
7
KARTY PRACY,
CZ. 3,
WYCINANKI
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XXII (ułożone
przez autora).
• Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Kasz-
tanowiec i pory roku,
Zegarze, zegarze, któ-
ra godzina?
(ułożone
przez autora).
• Zabawa bieżna
Po-
spiesz się!
(według
K. Wlaźnik).
•
Zabawa ruchowa roz-
wijająca orientację
przestrzenną
Poru-
szam się według wska-
zówek
(ułożona przez
autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw VII
(ułożone przez auto-
ra).
Dziecko:
nr 22
– rozwijanie mowy – układa obrazki we-
dług wieku przed-
stawionych na nich
osób
– rozwijanie umie- – posługuje się okreś-
jętności określa-
leniami:
szybko,
nia tempa wyko-
wolno, szybciej,
nywanych czyn-
wolniej
ności
– zwracanie uwagi – dostrzega zmiany
nr 23
na mijający czas
zachodzące w przy-
na podstawie
rodzie w związku
przykładów z ży-
z upływającym cza-
cia ludzi, przy-
sem i zmianami pór
rody i literatury
roku
dziecięcej
– wyrażanie w eks- – przedstawia swój
presji plastycz-
dzień w formie
nej jednego dnia
plastycznej
z życia dzieci
– rozwijanie umie- – stosuje słowa:
naj-
nr 24, 25
jętności określa-
pierw, teraz, potem
w nr 12
nia kolejności
czynności
– nauka kroków
i figur tańca
Tro-
jaka
– tańczy
Trojaka
– przybliżenie wy- – wyjaśnia, na czym nr 26
glądu i wyposa-
polega praca ze-
żenia zakładu ze-
garmistrza i jakie
garmistrzowskie-
narzędzia potrzeb-
go oraz pracy ze-
ne są do jej wyko-
garmistrza
nywania
3
• Rozmowa na te-
mat wizyty u ze-
garmistrza z wy-
korzystaniem ob-
razka
W zakładzie
zegarmistrzow-
skim.
5.
Podróż
w przyszłość
• Rozmowa na te-
mat wyglądu naj-
bliższego otocze-
nia w przyszłości,
inspirowana wier-
szem M. Przewoź-
niaka
Wynalazki.
• Gdzie poleciałbym
wehikułem cza-
su? –
praca pla-
styczna.
MARZEC, TYDZIEŃ II
Muzyka jest
W świecie sztuki.
wszędzie
Muzyka
Słuchanie i śpiewa-
nie piosenek
– zbiorowe i indywi-
dualne śpiewanie
piosenek
Gra na instrumen-
tach perkusyjnych
– wykonywanie
akompaniamentu
do piosenek na in-
strumentach per-
kusyjnych oraz in-
nych przedmiotach
– indywidualnie
lub grupowo (two-
rzenie
orkiestry)
– wykonywanie in-
strumentów perku-
syjnych z różnych
materiałów
1.
Dźwięki cięż-
kie i lekkie
•
Zabawy z tańcem
(według E. Wa-
gner).
• Zabawa dydak-
tyczna
Bawimy
się w dyrygentów.
2.
Śpiewamy
i gramy
• Słuchanie opo-
wiadania M. Or-
łonia
Zbuntowana
orkiestra.
• Wykonywanie in-
strumentów do
gry.
3.
Nasi ulubieni
wykonawcy
• Ćwiczenia słucho-
we
Nasi ulubieni
wykonawcy.
4
– rozwijanie mowy – wypowiada się na
temat wycieczki
– zachęcanie do wy- – wypowiada się na
powiadania się na temat przyszłości
temat przyszłości
nr 27, 28
– przedstawienie
– wyraża swoje wy-
wyobrażeń do-
obrażenia w pracy
tyczących przy-
plastycznej
szłości w ekspre-
sji plastycznej
MARZEC, TYDZIEŃ II
– rozwijanie po-
czucia rytmu
Dziecko:
– porusza się ryt-
micznie przy mu-
zyce
– śpiewa znane pio-
senki, stosując się
do gestów
dyry-
genta
• Ćwiczenia poranne –
zestaw XXIII (ułożo-
ne przez autora).
• Zabawa ruchowo-na-
śladowcza
Naśladuje-
my instrumenty
(uło-
żona przez autora).
• Zabawy muzyczno-
-ruchowe:
Sala peł-
na dźwięków, Odszu-
kaj instrument, Kolory
tańczą, Przejdź przez
obręcz
(ułożone przez
autora).
• Ćwiczenia gimna-
styczne – zestaw VII
(ułożone przez auto-
ra).
– ukazanie roli ba-
tuty w pracy dy-
rygenta
– rozwijanie mowy – wypowiada się na nr 29, 30
temat opowiadania
– akompaniowanie – wykonuje prosty
na wykonanych
instrument i akom-
instrumentach
paniuje na nim
– rozwijanie umie- – śpiewa piosenkę
jętności wokal-
nych
nr 31, 32, 33
5
Plik z chomika:
ewaela
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik metodyczny, cz. 5.pdf
(1655 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 1.pdf
(1499 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 2.pdf
(1215 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 3.pdf
(1448 KB)
Przewodnik metodyczny, cz. 4.pdf
(1625 KB)
Inne foldery tego chomika:
►piosenki o zwierzątkach
3 latek piosenki
abc 6 latka-piosenki
Agresja
Alicja Maurer Dźwięki mowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin