· Math.E - podstawa logarytmu naturalnego (liczba Eulera), e ≈ 2.718;
· Math.LN2 - logarytm naturalny z 2, ln 2 ≈ 0.693;
· Math.LN10 - logarytm naturalny z 10, ln 10 ≈ 2.302;
· Math.LOG2E - logarytm o podstawie 2 z e (liczba Eulera), log2e ≈ 1.442;
· Math.LOG10E - logarytm o podstawie 10 z e (liczba Eulera), log10e ≈ 0.434;
· Math.PI - liczba Pi, Π ≈ 3.14159;
· Math.SQRT1_2 - pierwiastek z 0.5, √½ ≈ 0.707;
· Math.SQRT2 - pierwiastek z 2, √2 ≈ 1.414.
Obiekt Math dostarcza także wielu funkcji przydatnych podczas obliczeń matematycznych:
· Math.abs(x) - wartość bezwzględna;
· Math.acos(x) - arcus cosinus;
· Math.asin(x) - arcus sinus;
· Math.atan(x) - arcus tangens;
· Math.atan2(x, y) - arcus tangens liczony od osi X do punktu (x, y);
· Math.ceil(x) - najmniejsza liczba całkowita która jest większa lub równa x;
· Math.cos(x) - cosinus;
· Math.exp(x) - ex - liczba Eulera podniesiona do podanej potęgi;
· Math.floor(x) - największa liczba całkowita która jest mniejsza lub równa od podanej liczby;
· Math.log(x) - ln(x);
· Math.max(x1, ..., xN) - największa spośród podanych liczb;
· Math.min(x1, ..., xN) - najmniejsza spośród podanych liczb;
· Math.pow(p, w) - pw podnosi liczbę podstawa do potęgi wykładnik;
· Math.random() - liczba losowa z przedziału <0; 1). (Generator uruchamiany automatycznie);
· Math.round(x) - zaokrąglenie liczby do najbliższej liczby całkowitej;
· Math.sin(x) - sinus;
· Math.sqrt(x) - pierwiastek kwadratowy;
· Math.tan(x) - tangens.
PixelowatyPixel