JS 06 Funkcje matematyczne.doc

(33 KB) Pobierz
UMIESZCZANIE SKRYPTU W DOKUMENCIE HTML

Stałe matematyczne - obiekt Math

·         Math.E               - podstawa logarytmu naturalnego (liczba Eulera), e ≈ 2.718;

·         Math.LN2               - logarytm naturalny z 2, ln 2 ≈ 0.693;

·         Math.LN10               - logarytm naturalny z 10, ln 10 ≈ 2.302;

·         Math.LOG2E               - logarytm o podstawie 2 z e (liczba Eulera), log2e ≈ 1.442;

·         Math.LOG10E               - logarytm o podstawie 10 z e (liczba Eulera), log10e ≈ 0.434;

·         Math.PI               - liczba Pi, Π ≈ 3.14159;

·         Math.SQRT1_2               - pierwiastek z 0.5, √½ ≈ 0.707;

·         Math.SQRT2               - pierwiastek z 2, √2 ≈ 1.414.

Funkcje matematyczne - obiekt Math

Obiekt Math dostarcza także wielu funkcji przydatnych podczas obliczeń matematycznych:

·         Math.abs(x)               - wartość bezwzględna;

·         Math.acos(x)               - arcus cosinus;

·         Math.asin(x)               - arcus sinus;

·         Math.atan(x)               - arcus tangens;

·         Math.atan2(x, y)               - arcus tangens liczony od osi X do punktu (x, y);

·         Math.ceil(x)               - najmniejsza liczba całkowita która jest większa lub równa x;

·         Math.cos(x)               - cosinus;

·         Math.exp(x)               - ex - liczba Eulera podniesiona do podanej potęgi;

·         Math.floor(x)               - największa liczba całkowita która jest mniejsza lub równa od podanej liczby;

·         Math.log(x)               - ln(x);

·         Math.max(x1, ..., xN)               - największa spośród podanych liczb;

·         Math.min(x1, ..., xN)               - najmniejsza spośród podanych liczb;

·         Math.pow(p, w)               - pw podnosi liczbę podstawa do potęgi wykładnik;

·         Math.random()               -               liczba losowa z przedziału <0; 1). (Generator uruchamiany automatycznie);

·         Math.round(x)               - zaokrąglenie liczby do najbliższej liczby całkowitej;

·         Math.sin(x)               - sinus;

·         Math.sqrt(x)               - pierwiastek kwadratowy;

·         Math.tan(x)               - tangens.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin