Czujniki_parkowania_Logic_PM_NEO_instrukcja.pdf

(2253 KB) Pobierz
Czujniki parkowania LOGIC PM NEO wyd.1 z dn. 29.06.2015r
ROZRUCH PRÓBNY.............................................17
OPIS PRODUKTU
..............................................
2
PRZEGLĄD ....................................................... 2
CECHY............................................................. 2
SPECYFIKACJA ................................................. 2
CZĘŚCI SKŁADOWE
........................................... 3
JAK UŻYWAĆ
.................................................... 4
AUTODIAGNOZA – SYGNALIZACJA BŁĘDÓW .......... 4
TRYBY OSTRZEŻEŃ............................................ 5
WAŻNE INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKA ............ 9
ŚRODKI OSTROŻNOŚCI ..................................... 11
INSTRUKCJA MONTAŻU
.................................. 12
MIEJSCE INSTALACJI ......................................... 12
PROCEDURA INSTALACJI ................................... 12
SCHEMAT INSTALACJI SYSTEMU PRZÓD-TYŁ ..... 13
SCHEMAT INSTALACJI SYSTEMU TYŁ .................. 14
INSTALACJA SENSORÓW .................................... 15
PODŁĄCZENIE PRZEWODÓW ZASILANIA ........... 16
ŚRODKI OSTROŻNOŚCI ..................................... 16
TEST WYKRYWANIA........................................ 17
TEST OSTRZEGANIA .......................................... 17
ADAPTACJA – PROGRAMOWIE SYSTEMU..........18
PROGRAMOWANIE CENTRALI 4-SENS. .............. 18
PROGRAMOWANIE CENTRALI 8-SENS................. 21
PROGRAMOWANIE WYŚWIETLACZY .................. 22
SCHEMATY MONTAŻU
..................................... 25
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU ..................................... 25
POTRZEBNE NARZĘDZIA.................................... 25
MONTAŻ SENSOROW......................................... 26
INSTALACJA OKABLOWANIA .............................. 29
INSTALACJA WYŚWIETLACZA............................. 30
INSTALACJA BUZERA ...................................... 30
TEST DZIAŁANIA............................................ 31
OŚWIADCZENIE ................................................31
WARUNKI GWARANCJI .................................... 32
KARTA GWARANCYJNA .................................... 34
Czujniki parkowania LOGIC PM NEO wyd.1 z dn. 29.06.2015r
1
OPIS PRODUKTU
PRZEGLĄD
czujników
parkowania
który
jest
podnosi
urządzeniem
bezpieczeństwo
SPECYFIKACJA
PRZÓD
TYŁ
PRZÓD-TYŁ
PM-55-8 NEO
PM-166F NEO
System
wykrywająco - ostrzegającym,
pojazdu podczas cofania. Produkt łączy w sobie zasadę mierzenia
odległości za pomocą ultradźwięków metodą Dopplera, oraz
technologii
mikroprocesorowej.
Podczas
cofania
pojazdu
1
2
3
4
5
6
Zasilanie
Napięcie znamionowe
Pobór prądu
Odległość wykrywana (m) tył
przód
PM-85 NEO
Lp.
DC 10V~16v
DC 12v
400mA ( max )
0., ~1,5
0,3~2,5
0,25~2,5
urządzenie dokładnie wykrywa przeszkodę i ostrzega kierowcę za
pomocą sygnałów dźwiękowych i/lub wizualnych, chroniąc w ten
sposób pojazd przed zderzeniem z przeszkodą znajdującą się za
nim.
Martwa Strefa (m)
Częstotliwość czujników
Tryb
ostrzegania
Dźwięk
Odległość
Kierunek
≤0,20
0.25~2.5
40kHz±1kHz
0.25~1.0
CECHY
1 Szeroki zasięg wykrywania z minimalną martwą strefą
2 Wysoka stabilność i dokładność odczytu, bez fałszywych
alarmów;
3 Odpowiedni dla wszystkich modeli pojazdów, łatwy w instalacji;
4 Niezawodny w trudnych warunkach pogodowych (np. deszcz,
śnieg, silny wiatr, bardzo niska lub bardzo wysoka temperatura).
Czujniki parkowania LOGIC PM NEO wyd.1 z dn. 29.06.2015r
8
9
7
Rodzaj wyświetlacza
Temp. pracy (℃)
LED
-40~+85°C
LCD
-25~+80
PM-135 NEO
PM-165 NEO
LCD
2
CZĘŚCI SKŁADOWE
System składa się z 3 głównych jednostek:
Centralka
Zawiera
mikroprocesorowy
system
kontroli
oraz
układ
przetwarzania sygnałów.
Czujniki
Składa się z 4 lub 8 czujników ultradźwiękowych.
Sygnalizatory
Są 3 różne sposoby ostrzegania zależne od modelu urządzenia:
buzer, wskaźnik LED oraz wyświetlacz LCD.
Podczas
cofania
kierowca
jest
ostrzegany
o
przeszkodach
występujących za pojazdem na 2 sposoby: dźwiękowo lub
dźwiękowo i wizualnie.
Czujniki parkowania LOGIC PM NEO wyd.1 z dn. 29.06.2015r
3
UŻYTKOWANIE
URUCHAMIANIE
SYSTEMU
AUTODIAGNOZA
I
„Ex‖ odpowiadają czujnikom wewnętrznym, te umieszczone dalej
czujnikom zewnętrznym.
SYGNALIZACJA BŁĘDÓW
W momencie załączenia system automatycznie sprawdza czujniki.
Jeżeli praca któregoś z czujników okaże się niewłaściwa, system
poinformuje o tym kierowcę (patrz poniżej). W przypadku, kiedy
wszystkie sensory są sprawne system wygeneruje jeden sygnał
„beep‖ i zacznie normalnie pracować.
Sygnalizacja błędów – centralka z wyświetlaczem LCD.
Gdy zostanie zdiagnozowana niewłaściwa praca któregoś
z czujników, buzer wygeneruje sygnał 3 x „beep‖, na wyświetlaczu
pojawi się symbol ―
E
x‖, gdzie ―x‖ oznacza liczbę uszkodzonych
czujników. Jednocześnie na wyświetlaczu LCD w sposób graficzny
zostaną wskazane położenia uszkodzonych czujników
Sygnalizacja błędów – centralka z buzzerem.
Gdy zostanie zdiagnozowana niewłaściwa praca któregoś
z czujników, buzer wygeneruje sygnał 3 x „beep‖, po czym system
przejdzie do normalnej pracy, pomijając uszkodzone sensory.
Uwaga 1: Jednostka ostrzegawcza nigdy nie ostrzeże użytkownika
o przeszkodach znajdujących się za wadliwym czujnikiem.
Uwaga 2: Ponieważ czujniki 4-sesnorowe mogą pracować w
układzie z tylko dwoma wewnętrznymi sensorami to jednoczesne
uszkodzenie
obydwu
czujników
zewnętrznych
nie
jest
Sygnalizacja błędów – centralka z wyświetlaczem LED.
Gdy zostanie zdiagnozowana niewłaściwa praca któregoś
z czujników, buzer wygeneruje sygnał 3 x „beep‖, na wyświetlaczu
pojawi się symbol ―
E
x‖, gdzie ―x‖ oznacza liczbę uszkodzonych
czujników. Jednocześnie czerwone diody wyświetlacza LED wskażą
położenie uszkodzonych czujników. Diody umieszczone bliżej znaku
Czujniki parkowania LOGIC PM NEO wyd.1 z dn. 29.06.2015r
sygnalizowane. Podobnie czujniki 8-sensorowe mogą pracować w
układzie 6-sensorowym - niepodłączone czujniki wewnętrzne
przednie, więc ich jednoczesne uszkodzenie również nie jest
sygnalizowane przez system.
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin