wrzesień 2015.pdf

(1458 KB) Pobierz
Poniższy materiał odnosi się do artykułu „ Alfabet demonstracyjny”, zawartego w nr 45. Nauczycielki Szkoły
Podstawowej na str. 4-5.
Na naszej stronie internetowej co miesiąc zamieszczamy materiał pomocny przy wprowadzaniu kolejnych
liter alfabetu.
ALFABET
Pokoloruj rysunki według własnego pomysłu. Wytnij karty z literami i wklej je do zeszytu.
Przyjrzyj się, jaki kształt mają wielkie i małe litery pisane i napisz po jednej linijce każdej z tych literek.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
I
i
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
T
t
Poniższy materiał odnosi się do artykułu „ Bezpieczeństwo na drodze: Jestem pieszym!”, zawartego w nr 45.
Nauczycielki Szkoły Podstawowej na str. 6-7.
Poniżej zamieszczamy
materiał do zajęć z wychowania komunikacyjnego.
Uważnie obejrzyj rysunki i pod każdym z nich zapisz odpowiednią zasadę, którą muszą przestrzegać
piesi.
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Poniższy materiał odnosi się do artykułu „Mapy i plany”, zawartego w nr 45. Nauczycielki Szkoły
Podstawowej na str. 28-29.
Poniżej zamieszczamy materiały przydatne podczas zajęć dotyczących planów i map.
Korzystając z podanych wskazówek, odszyfruj dwa wyrazy, a następnie zapisz je przy odpowiednim
wyjaśnieniu.
Ćwiczenia do kopiowania
1 2 3 4
A
py ja kar pla
B
fia ma dez at
c
o las ny graf
a4, c3
________________________________________________________________________________
5
ge
to
gra
B2, A1
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
to
przedstawione w pomniejszeniu niewielkie
obszary powierzchni Ziemi lub obrazy wnętrz
budynków; nie mają zaznaczonych południków
i równoleżników.
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
to
obrazy powierzchni Ziemi lub dużej jej części,
przedstawione na płaszczyźnie w odpowiednim
pomniejszeniu; są na nich zaznaczone południki
i równoleżniki.
Odszyfruj poniższe wyrazy i powiedz, co oznaczają. Możesz skorzystać z encyklopedii lub Internetu.
a3, B5, c5, B1
________________________________________________________________________________
a3, B5, c4
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
a5, c1, B3, a2
________________________________________________________________________________
B4, c2
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
Poniższy materiał odnosi się do artykułu „Mapy i plany”, zawartego w nr 45. Nauczycielki Szkoły
Podstawowej na str. 28-29.
Poniżej zamieszczamy materiały przydatne podczas zajęć dotyczących planów i map.
Ćwiczenia do kopiowania
Przyjrzyj się uważnie poniższemu planowi i zaznacz odpowiednie trasy kredkami o wskazanych kolorach.
- Na zielono zaznacz trasę Eli z domu do apteki.
- Na czerwono zaznacz trasę Kasi z domu do szkoły.
- Na niebiesko zaznacz trasę Adama z domu do muzeum.
- Na fioletowo zaznacz trasę Olka z domu do biblioteki.
Na podstawie planu dokończ każde zdanie, wpisując imię odpowiedniego dziecka.
Najbliżej do kina ma
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
Najdalej od boiska mieszka
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
mieszka najbliżej biblioteki.
________________________________________________________________________________
Najbliżej z domu Olka jest do domu
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________
Najdalej z domu Eli jest do domu
________________________________________
________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Poniższy materiał odnosi się do artykułu „ Przygody z instrumentami”, zawartego w nr 45. Nauczycielki
Szkoły Podstawowej na str. 30-31.
dŹwiĘk
Przyjrzyj się ilustracjom i pokoloruj je. Przeczytaj wszystkie informacje i postaraj się je zapamiętać.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin