plan pracy log tabela.odt

(22 KB) Pobierz

 

PLAN PRACY LOGOPEDY

rok 2014/2015

opracowała Aneta Tadajewska

 

ZADANIA

SPOSOBY REALIZACJI

OSOBY WSPÓŁPRACJĄCE

TERMINY REALIZACJI

1. Praca organizacyjna

 

 

Przygotowanie warsztatu pracy

logopedy,zebranie niezbędnych

pomocy logopedycznych

 

nauczyciele

IX. 2014r.

 

2. Analiza dokumentów szkoły:

a) opinie z Poradni Psychologiczno

-Pedagogicznej w Dąbrowie Górniczej

 

b)dzienniki lekcyjne

 

Konsultacje z wychowawcami,

nauczycielami nt. wpływu wad wymowy na wyniki w nauce wybranych uczniów

 

nauczyciele

i wychowawcy, Poradnia

Psychologiczno- Pedagogiczna

 

 

Wychowawcy grup, rodzice

 

 

 

na bieżąco

3. Diagnozowanie logopedyczne

dzieci

 

Obserwacja i dokonanie wyboru dzieci z wadami wymowy w grupach przedszkolnych

Wychowawcy grup,

IX. 2014r.

4. Postawienie diagnozy logopedycznej:

a)badanie budowy

orazmotoryki narządów mowy

b)badanie mowy

c)założenie dokumentacj

 

Badanie mowy dzieci przy

pomocy kwestionariusza obrazkowego

-Grażyna Bilewicz,

Brygida Zioło

„Kwestionariusz badania mowy

 

logopeda

IX. 2014r.

5. Spotkania z rodzicami

wybranych uczniów

 

Tzw. wywiad logopedyczny oraz

rozmowy nt. pracy dziecka

 

Rodzice

IX. 2014r.

6.Kierowanie wybranych dzieci do specjalistów z zakresu laryngologii,

ortodoncji ..

 

Zalecenie rodzicom konsultacji

specjalistycznych (z uzasadnieniem)

 

Rodzice, Poradnie

specjalistyczne

 

IX. 2014r.

7. Ustalenie i prowadzenie

indywidualnych terapii logopedycznychw celu:

-wyrównania deficytów

w zakresie motoryki narządów

mowy, kinestezji artykulacyjnej,

słuchu fonematycznego;

-nauki prawidłowej artykulacji

poszczególnych głosek i utrwalania

ich poprawnej wymowy;

-minimalizowania

psychologicznych skutków

zaburzeń w rozwoju mowy.

 

Aktywne ćwiczenia motoryczne języka, warg, policzków,szczęki dolnej, pierścienia zwierającego gardło.

 

Rodzice, Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna,

wychowawcy grup logopeda

 

na bieżąco

7. Ćwiczenia logopedyczne-

oddechowe: wydłużenie fazy

wydechowej, ćw. umiejętności

synchronizowania pauz

oddechowych z treścią

wypowiedzi, kształtowanie

prawidłowego toru oddychania;

-głosowe: wyrabianie właściwej

tonacji, ćwiczenia umiejętności

modulowaniasiły głosu

i prawidłowego brzmienia głosek;

-słuchowe: rozróżnianie głosek

dobrze i źle wypowiadanych;

-artykulacyjne: usprawnianie

właściwego funkcjonowania

narządów mowy

 

Wykonywanie zabaw oddechowych opartych m.in. na dmuchaniu z wykorzystaniem balonów, piórek,

bibuły, wacikówi innych pomocy.

Ćwiczenia świadomego oddechu

przeponowego

 

Rodzice

na bieżąco

8.Wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji

wwyrazach, zdaniach, nauka wierszy

z nasileniem głoski ćwiczonej.

-leksykalne: rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa u uczniów

z ubogim zasobem leksykalnym;

-usprawnienie techniki czytania

i pisania.

 

 

Ćwiczenia z wykorzystaniem pokazu i czucia ułożenia narządów artykulacyjnych, plansz wskazujących układartykulatorów, zabaw dźwiękonaśladowczych,obrazujących realizacje trudnych głosek.

Utrwalanie prawidłowej wymowy

poszczególnych grup dźwięków

mowy poprzez zabawy z głoskami, sylabami i wyrazami

 

 

Układanie historyjek

kolejnośćzdarzeń, rozwiązywanie

zagadek słownych, słuchanie

i analizowanie tekstów, tworzenie

własnych rozbudowanych wypowiedzi

słownych

 

Logopeda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logopeda

na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

na bieżąc

8.Analiza postępóww mowie dziecka

 

Uzupełnienie dokumentacji

-wnioski, zalecenia do dalszej

pracy.

 

Kontakty z rodzicami w celu

ustalenia programu ćwiczeń na

okres przerwy wakacyjnej

 

Logopeda

 

 

rodzice

V, VI 2015r.

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin