Koncepcja zarzadzania 2016 04 17.docx

(11 KB) Pobierz

Koncepcja zarzadzania 2016 04 17

 

Metoda 5S – ciągłe ulepszanie/doskonalenie się, selekcja, systematyka, sprzątanie, samodycyplina…,

Skrócenie czasu poszukiwania przedmiotów, uporządkować je – wszystko na miejscu, miejsce dla wszystkiego

Ujednolicone procedury, standardyzacja

 

Drzewo jakości – TQM

 

Nie należy akceptować status quo/kwo (?) – stanu obecnego

Odkrywanie problemów tam gdzie nie spodziewamy się ich znaleźć

Odkrywanie marnotrawstwa – praca która zwiększa wartość, praca która zwiększa koszty

18 mikroruchów – 4 kategorie:

W centrum: fundamentalne składowe ruchu zwiększające wartość

Typowo z przemieszczaniem przedmiotów: zwiększają koszt, choć te ruchy są konieczne, bo nie można wykonać danej pracy, transport z obiciążeniem i bez

Rozmieszczenie: szukać, znaleźć, wybrać, kontrolować – ograniczone do minimum powinny być

Wypoczynek, konieczne oczekiwanie do uniknięcia, zastanowić się

 

Spostrzegać to nie to samo co myśleć (widzieć i spostrzegać ?) – dociekanie przyczyn przez podstawowe pytanie dlaczego – tyle razy aż nie dotrzemy do przyczyny nieprawidłowości

 

Koncepcyjne przygotowanie ulepszeń

Pytaniami: jak, gdzie, kiedy, kto, w jakiej kolejności itd.

Dwie płaszczyzny: procesowej i operacyjnej

Konkretne odpowiedzi na pytania, bez ogólników

 

Shigo Shingo (?)

 

Wprowadzenie ulepszeń do praktyki

Zrozumieć i być przekonanym, aby wdrożyć projekt każdy musi być przekonany do celowości i konieczności danych zmian

 

Stosowanie metody indukcyjnej i dedukcyjnej

Ind – polega na przedstawieniu na wstępnie przykładów marnotrawstwa i zwracanie uwagi na ich eliminację w działaniu przedsiębiorstwa

Ded – referowanie projektu od konkluzji

 

Zabójcy ulepszeń:

Skrzynki pomysłu na każdym dziale, zasiada komisja i odrzucają pomysły jedne po drugich

Zaprosić autora pomysłu i zobaczyć co ma komisja do powiedzenia, wytłumaczyć można dany pomysł

 

Siła przyzwyczajeń:

Wszelkie zmiany ludzie odrzucają jeśli są przyzwyczajeni do poprzednich rozwiązań, trzeba zostawić czas na przyuczenie się ludzi do nowych metod i procedur

 

Pierwsze 3 kroki – wprowadzenie

Następne 2 – utrzymanie

 

System poka joke – system anty błędu

 

Brain storming

Strategia 90%

 

 

CSE – społeczna odpowiedzialność biznesu

Zgłoś jeśli naruszono regulamin