kwiecień 2016.pdf

(1313 KB) Pobierz
Na naszej stronie internetowej znajdziesz materiały do skopiowania przydatne podczas zajęć dotyczących
czterech podstawowych działań matematycznych.
Zadania tekstowe
Przeczytaj poniższe zadania.
Rozwiąż je w zeszycie i odpowiedz na pytanie:
Czy to prawda, że pierwsze zadanie można rozwiązać za pomocą dodawania, drugie za pomocą
odejmowania, a trzecie dodawania lub odejmowania?
Tomek poszedł do kina.
Za bilet zapłacił 25 zł,
a za porcję
popcornu 12 zł.
Ile pieniędzy w
sumie wydał?
Paulina ma 19 zł, a chce kupić
sobie książkę za 34 zł.
Ile pieniędzy jej brakuje?
Romek ma 40 zł i zamierza
wydać 24 zł. Czy to prawda,
że zostanie mu
16 zł?
Przyjrzyj się uważnie i odpowiedz:
Które dziecko z poniższej dwójki może w taki sposób rozdać balony stojącym obok dzieciom, że dostaną one
po tyle samo balonów i wszystkie balony zostaną rozdane?
Basia
Marek
Na naszej stronie internetowej znajdziesz materiały do skopiowania przydatne podczas zajęć dotyczących
czterech podstawowych działań matematycznych.
Zadania tekstowe
Zaznacz znakiem X działanie, które prowadzi do rozwiązania zadania.
Do każdej szarlotki Wojtek
zużywa 8 jabłek. Ile jabłek zużył,
skoro zrobił 3 szarlotki?
Kilogram jabłek kosztuje 6 zł. Ile trzeba
zapłacić za 5 kg?
Przeczytaj i określ, które z poniższych zadań można rozwiązać w pamięci.
Powiedz na głos jego wynik, a dwa pozostałe zadania rozwiąż w zeszycie za pomocą odpowiedniego
działania.
Laura zaprosiła na urodziny
25 osób. Przyszło 25. Ile
zaproszonych osób nie
przyszło?
Marcin czyta książkę, która ma
125 stron. Skoro już przeczytał
78 stron, ile jeszcze stron
zostało mu do przeczytania?
W ciężarówce Romka mieszczą
się 192 pudła. Skoro ma jeszcze
miejsce na 54, ile pudeł już
załadował?
Na naszej stronie internetowej znajdziesz materiały do skopiowania przydatne podczas zajęć na temat:
„Śmieci… Ale problem!”.
Recykling odpadów
Zastanów y responde:
Reflexionasię i odpowiedz:
Co możemy poddać recyklingowi?
__________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
_________________________________
________________________________
______________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_______________________________
_______________________________
__________________________________________________________
________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
______________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________
__________________________________________________________________
ZOBOWIĄZANIE NA RZECZ CZYSTEGO ŚWIATA
DO
WRĘCZENIA UCZNIOM
RECYKLINGU
IZ
YL
UT
RE
SORTOWA
NIA
DNIA
________________
20
________________________________
________________________________
________________
ROKU
______________________________
JI
AC
MY, UCZNIOWIE KLASY
_______________
ZOBOWIĄZUJEMY SIĘ DO...
______________________________
_______________
RE
D
IA
AN
KIW
U
KO
W
AN
IA
PODPIS NAUCZYCIELA
PODPIS UCZNIA
S
ZY
OD
Na naszej stronie internetowej znajdziesz materiały do skopiowania przydatne podczas omawiania bajki
„Mrówka i konik polny”.
BAJKA
Uzupełnij tekst dotyczący treści bajki, wytnij go i wklej do zeszytu.
Pewnego gorącego dnia mrówka
podczas gdy konik polny
____________________________________________________________________________ ___________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ___________________________________________________
,
.
____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ __
Pewnego poranka, gdy konik polny się obudził, poczuł
_______________________________________
_______________________________________
____________________________________________________________________________ __
.
____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________
Na koniec mrówka
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________
.
Na naszej stronie internetowej znajdziesz materiały do skopiowania przydatne podczas omawiania bajki
„Mrówka i konik polny”.
POSTACIE
Wydrukuj i wytnij postacie z bajki.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin