Guzik D. -Angielski dla dorosłych Poziom Podstawowy Plus 1.pdf

(21562 KB) Pobierz
POLISH
Y o i P
E Ś
LIM
ANGIELSKI
DLA DOROSŁYCH
Dorota Guzik
audiokursy.pl
POZIOM PODSTAWOWY PLUS
n a u k a i m u ltim e d ia
Spis treści
*
Strona Ścieżka G ram atyka
1. New friends
2. Fam ily relations
3. Everyday routine
4. People are different
5. A visit to a doctor
6. In fashion
Teksty nagrań
Przyim ki czasu
i m iejsca
1-7
Present Simple
to be
have got /h a s got
Tryb rozkazujący
39
56
73
90
108
1 12
15-21
22-28
29-35
36-42
Present S im ple-
pytania
to look
/
to look like
Przysłówki
should / shouldn’t
to need to
Rzeczowniki —
przedimki i określniki
22
8-14
Jak korzystać z kursu
A ngielski dla dorosłych
?
Kurs Angielski dla dorosłych. Poziom podstawowy plus przeznaczony
jest dla osób, które chcą przypomnieć sobie podstawy i jednocześnie na­
uczyć się posługiwać językiem angielskim w praktycznych sytuacjach.
Każda z dwunastu lekcji rozwija potrzebne umiejętności językowe,
a różnorodne ćwiczenia w podręczniku i na płytach CD-audio rozszerza­
ją znajomość słownictwa, pokazują, jak tworzyć zdania, wykorzystując
znajomość gramatyki, kształcą rozumienie ze słuchu i pomagają przeła­
mać barierę językową.
Aby nauka nie sprawiała problemów i przynosiła jak najlepsze efekty,
wszystkie ćwiczenia oznaczone są właściwą ikonką:
Ćwiczenia z głośnikiem wykonuj z płytą CD-audio (liczba
przy ikonce płytki oznacza odpowiedni numer nagrania).
Ćwiczenia z ołówkiem wykonuj pisemnie. Dokładnie
przeczytaj polecenie i zapoznaj się z przykładem.
Ćwiczenia z chmurkami wykonuj ustnie z płytą CD-audio.
Te zadania uczą reagowania na wypowiedzi, więc uważnie
słuchaj pytań lub poleceń lektora.
Ćwiczenia z książką wykonuj ustnie z tekstem w podręcz­
niku.
Po wykonaniu ćwiczeń swoje odpowiedzi sprawdź w Kluczu do ćwiczeń
znajdującym się na końcu lekcji. W każdej lekcji znajdziesz również sek­
cję Everyday English wprowadzającą słownictwo przydatne w codzien­
nych sytuacjach oraz dodatkowa ramki ułatwiające naukę:
W/i
Uwaga! - wyjaśniają, jak najlepiej korzystać z ćwiczeń.
Pamiętaj! - prezentują wyjątki językowa, szczególne przy­
kłady użycia gramatyki i często mylone słowa i zwroty.
Słowniczek - zawiera tłumaczenia trudniejszych słów
i zwrotów.
Dodatkowo na końcu podręcznika znajdują się Teksty nagrań do ćw. 9,
a także tabele: Przyimki czasu i miejsca w części 1 podręcznika oraz
Czasowniki nieregularne w części 2.
1. Chris works with Betty in the
marketing department.
2. Betty has a lot o f friends at work.
3. Robert thinks he has a bad job.
4. Betty doesn’t know Robert’s girlfriend.
5. Robert and Kate live together.
New friends
Ć w iczenie
1
{§ )
Posłuchaj dialogu i zaznacz, czy zdania poniżej są zgodne z treścią
nagrania
(Trne -
prawdziwe) czy nie są zgodne
(False
- błędne).
TRUE
FALSE
fil
Uw aga!
.N
ew friends
Wykonuj ćwiczenia sprawdzające rozumienie ze słuchu, nie
patrząc do tekstu nagrania. Zanim zaczniesz słuchać, przeczy­
taj dokładnie polecenie i treść zadania. Po wykonaniu ćwiczenia
sprawdź odpowiedzi w Kluczu do ćwiczeń na końcu lekcji.
A
Ć w iczenie 2
Przeczytaj dialog. Nowe słowa i zwroty możesz sprawdzić w słow­
niczku na następnej stronie.
A. Hello! Robert, is that really you?
B. Hi, Betty. Yes, it’s me. But look at you! How beautiful you
are... I ’m so glad to see you.
A. 1 hank you. But please meet my friend, Chris. We work
together.
B. Oh, hello. Nice to meet you, Chris.
C. Hello, Robert.
B. And Betty, how are you doing?
A. I’m fine, thanks. I work as a personal assistant in the
marketing department. You know... nothing special but I like
my job. And o f course I have some great colleagues...
Thank you, Betty. You’re wonderful, in fact. We all love you.
You see. And what about you, Robert?
I ’m a senior manager in a computer company.
Oh, th at’s great!
Słowniczek
to look; Look at you!
to m eet sb
together
to work (a s ...)
How are you doing?
personal assistant
department
to know; You know ...
nothing special
of course, certainly
colleague
great, wonderful
in fact
senior manager
company
to see; You see.
to rem em ber
clever
to live
news
to go; We must be going.
See you next tim e.
patrzeć; Spójrz tylko (na siebie)!
spotkać, poznać kogoś
razem
pracować (jako...)
Jak leci?
osobisty asystent
oddział, departament
znać, wiedzieć; No, w iesz...
nic szczególnego
oczywiście
współpracownik
wspaniały
tak naprawdę, w rzeczywistości
dyrektor
firma, przedsiębiorstwo
widzieć, rozumieć; Sam widzisz.
pamiętać
bystry
mieszkać, żyć
wieści, nowiny
iść, jechać; Musimy lecieć.
Do zobaczenia następnym
razem.
C.
A.
B.
A.
B. Yes. And I ’m with Kate. Kate Brown, do you remember her?
A. Yes, certainly. T h e
clever
K a te ...
B. Yes. We live in the centre. W e’re happy together.
A. Great news! OK, Robert. I t’s good to see you but we must be
going.
B. Sure. And Betty, what’s your phone number?
A. My mobile is 697 325 187.
B. 697 325 187. Right?
A. T h a t’s right. See you next time.
B. See you. Bye.
C. Bye, Robert.
Uw aga!
W słowniczku możesz sprawdzić nieznane słowa i zwroty.
Zwróć uwagę na różne skróty stosowane w wyjaśnieniach, np.:
sb - somebody (ktoś)
sth - something (coś)
Witanie się i żegnanie
CTI Ć w iczenie 3
Słuchaj i powtarzaj typowe zwroty stosowane przy powitaniach
i pożegnaniach. Zwróć uwagę na różne wyrażenia stosowane
w sytuacjach formalnych i nieform alnych.
Chciałbym/-abym przedstawić
panią Windsor.
Witam.
Miło mi cię / panią / pana
poznać.
Poznaj mojego najlepszego
przyjaciela.
To jest Piotr, mój kolega z pracy.
To są nasi sąsiedzi.
Jak się miewasz?
Dobrze.
Jak leci?
W porządku, dzięki. A u ciebie?
Bardzo dobrze.
Co u ciebie?
W porządku. / Nieźle.
M uszę lecieć.
N
ew friends
A
Ć w iczenie 4
Podziel podane wypowiedzi na formalne i potoczne. Wypisz je
w tabeli poniżej.
/'ry.yjiłt?
I ’m pleased to meet you,
Mrs W hite.
I ’d like to introduce
M rs Windsor.
How do you do?
Nice to m eet you. / Pleased
to m eet you.
M eet my best friend.
T h is is Peter, my colleague.
T h ese are our neighbours.
How are you?
Fine. / I ’m fine. / O K .
H ow ’s it going? / How are
you doing?
I ’m O K , thanks. And you?
I ’m very well. / I ’m doing
very well.
W h at’s up?
I t ’s O K . / Not too bad.
I must be going.
See you.
See you soon.
See you tomorrow.
See you then.
I ’d like to introduce
M r Brown.
Do zobaczenia.
Do zobaczenia wkrótce.
Do zobaczenia jutro.
To do zobaczenia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin