Jest zima -ubieramy się ciepło -styczeń.docx

(16 KB) Pobierz

                                                                                   

29.01.2014r
Opracowała i przygotowała :Dorota Kurowicka


” Jest zima, ubieramy się ciepło.”

Temat zajęcia: „Hu, hu, ha nasza zima nie jest zła”- utrwalenie wiadomości na temat zimy; prawidłowe posługiwanie się pojęciami dotyczącymi długości i wielkości przedmiotów.

Cele: 
- dziecko określa cechy śniegu;
- porównuje długość stosując określenia: długi, krótszy, najkrótszy;
- porównuje wielkość stosując określenia: duży, mniejszy, najmniejszy;
- układa puzzle;
- przelicza elementy;
- prawidłowo kojarzy liczbę elementów z cyfrą;
- odtwarza ruchem treść piosenki;
- wyszukuje różnice w obrazkach;
Metody:

Aktywizujące:
- burza mózgów;
- uzupełnianie zdania; 
- wyszukiwanie cech wspólnych;
- met. opowieści ruchowej;
- „Kula śniegowa”- „Na śniegu można…”;

Słowne:
- wypowiedzi dzieci;
- treść wiersza;

Oglądowa:
- ilustracja;
- puzzle;
- szablony szalików, czapek;

Formy pracy:
- zbiorowa;
- indywidualna;
- grupowa;

Pomoce: nagranie muzyczne, treść wiersza, ilustracje „zabawy na śniegu”, szablony szalików, czapek, „ślady”, koperty z puzzlami, cyfry, karty pracy;


PRZEBIEG ZAJĘCIA

1. Powitanie.
2. Zabawa integrująca „Ach jak przyjemnie”.
3. Czytanie przez nauczyciela wiersza o zimie.

„Zima”
Och, jak biało
przyszła zima, śnieg puszysty
włożę kurtkę
wcisnę czapkę na uszy.

Niech napada,
niech nawieje pod progiem
wezmę sanki 
przypnę łyżwy na nogi.

4. Rozmowa na temat treści:
- „Dlaczego zimą na dworze jest biało?”;
- „Jaki jest śnieg?” (biały, puszysty, lekki, zimny itp.;
5. Szukanie porównań: biały jak…
Lekki jak…
Zimny jak…
Puszysty jak…
6. Zabawa słuchowa przy muzyce „Zamarzanka
Dzieci tańczą przy muzyce na przerwę „zamarzają” w bezruchu.
7. „Kula śniegowa”- „Co można robić na śniegu?”
Dzieci siedzą w kręgu, nauczyciel rzuca „kulką” śniegu do wybranego dziecka, które musi dokończyć zdanie „Na śniegu można…”.
8. Rozmowa na temat sposobu ubierania się zimą. Dzieci wymieniają części garderoby, które zakładamy.
9. Porównywanie długości i wielkości przedmiotów (szale, czapki)- stosowanie określeń: długi, krótszy, najkrótszy, duże, mniejsze, najmniejsze.
10. Zabawa „Idziemy po śladach”
Nauczyciel układa trasę ze śladów. Każde dziecko musi przejść po śladach nie wpadając w „zaspę”. Na końcu trasy znajdują się koperty z zadaniami.
11. Układanie puzzli.
Każda z grup dostaje kopertę z układanką. Stopień trudności dostosowany jest do każdej z grup. Po ułożeniu dzieci nazywają czynności przedstawione na obrazkach:
- lepienie bałwana;
- zjeżdżanie na sankach,
- zjeżdżanie na nartach;
- jazda na łyżwach.
12. Rozmowa na temat puzzli:
- ile jest elementów;
- jaką cyfrę możemy położyć przy swojej układance;
- która grupa ma najwięcej, a która najmniej elementów;
13. Zabawa ruchowa przy piosence „Zimowe sporty”:
- odtworzenie ruchem treści piosenki.
14. Karta pracy:
rysowanie szlaczków na szalach i czapkach:
- samodzielne rysowanie szlaczków;
- rysowanie szlaczków po śladzie;
praca dostosowana do umiejętności dzieci.

              Dorota Kurowicka

                   
 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin