Milosc Boga-Codzienna modlitwa o uzdrowienie wewnętrzne Knapczyk Witko.pdf
(
2035 KB
)
Pobierz
zdrowienie wewnętrzne, o którym tak wiele dzisiaj się
mówi, nie jest w Kościele zjawiskiem nowym. Według
Instrukcji Kongregacji Nauki Wiary nt. modlitwy
o uzdrowienie; „Gorące pragnienie szczęścia, głęboko
zakorzenione w sercu człowieka, łączy się ściśle z dąże
niem do uwolnienia od choroby i zrozumienia jej sensu,
gdy się jej doświadcza. (...) Choroba, jak i inne ludzkie
cierpienia, stanowi uprzywilejowany moment modlitwy:
czy to jako prośba o łaskę, aby przyjąć chorobę w świe
tle wiary i pogodzić się z wolą Różą, czy również jako
błaganie o otrzymanie uzdrowienia” .
O
Uzdrowienie wewnętrzne oznacza duchową drogę nawró
cenia, podczas której prosimy Boga o uzdrowienie naszych
wewnętrznych - psychicznych i duchowych - zranień.
Chcąc o doświadczeniu uzdrowienia wewnętrznego
powiedzieć nieco więcej, oddajemy do rąk Czytelnika
rozważania, które wraz o. Józefem głosiliśmy podczas
rekolekcji nt. uzdrowienia wewnętrznego przez doświad
czenie miłości Boga Ojca. Ufam, żc mogą one pomóc
w lepszym zrozumieniu tajemnicy odkupienia człowie
ka i udzielenia pomocy podążającym drogą uzdrowienia
wewnętrznego.
o. Teodor Knapczyk
skan http ://chomikuj .pl/KosciolKatolicki
skan http://chomikuj.pl/WiDI19
Cena
25z!
http://www.exsitc.pl/user/azoon94
C a25z
en
TEODOR KNAPCZYK OFM
JÓZEF WITKO OFM
skan http ://chomikuj .pl/KosciolKatolicki
skan http://chomikuj.pl/WiDI19
http://www.exsite.pl/user/azoon94
ISRM
R 7 0
O
ISBN 978-33-7323-558-E
M IŁ O Ś Ć B O G A
U Z D R O W IE N IE W E W N Ę T R Z N E
P R ZE Z D O Ś W IA D C Z E N IE
M I Ł O Ś C I B O G A O JC A
9
7 8 8 3 7 8 1<2 3 6 6 8 9
Sekretariat Misji
i
Ewangelizacji
Prowincji Matki Hożej Anielskiej
Zakonu Braci Mniejszych
T
eo d o r
K
n a pczyk o f m
J
ózef
W
itko o f m
MIŁOŚĆ BOGA
UZDROWIENIE WEWNĘTRZNE
PRZEZ DOŚWIADCZENIE
MIŁOŚCI BOGA OJCA
KRAKÓW 2015
Opracowanie redakcyjne i korekta
dr Zofia Ciecierska
Wydawnictwo Edition
Skład i łamanie
Lidia Ciecierska, Oficyna Wydawnicza Edytor.org
Zofia Ciecierska
Na okładce wykorzystano
obraz Jamesa Tissota,
Filip spotyka Jezusa
Nihil obstat
Ks. dr Józef Pick
Cenzor ksiąg religijnych
Imprimatur
+
Ryszard Kasyna
Biskup Pelpliński
Pelplin, dnia 3 listopada 2015 r.
L.dz. 1476/2015/K.Ord.
© o. Teodor Knapczyk OFM, o. Józef Witko OFM, Kraków 2015
Wydano na zlecenie
Sekretariatu Misji i Ewangelizacji Prowincji Matki Bożej
Anielskiej Zakonu Braci Mniejszych
ul. Ojcowska 1, 31-344 Kraków
tel./fax (12) 637 86 64
se@ofm.krakow.pl
www.sekretariatewangelizacji.pl
Kraków 2015, wydanie I
Codzienna modlitwa o uzdrowienie wewnętrzne............
ISBN 978-83-7823-668-9
Wydawnictwo „Bernardinum” Sp. z o.o.
www.bernardinum.com.pl
Świadectwa uzdrowionych............................................
Sekretariat Misji i Ewangelizacji....................................
153
201
231
SPIS TREŚCI
Wstęp (o.
Teodor Knapczyk)
..............................................
O.
JÓZEF WITKO
7
1. Objawienie miłości Ojca.................................................
2. Przeszkody w doświadczeniu miłości Ojca.....................
3. W jaki sposób otworzyć się, by doświadczyć miło
ści Ojca?........................................................................
O. TEODOR KNAPCZYK
4. Miłość ukryta w znaku chleba.....................................
5. Uzdrawiająca moc Eucharystii...................................
6. Nawrócenie przy Stole Pana........................................
7. Eucharystia miejscem przebaczenia..........................
11
49
91
117
127
139
147
WSTĘP
¥ T
z d r o w ie n i e
o którym tak wiele
dzisiaj się mówi, nie jest w Kościele zjawiskiem
U
nowym. Pojęcie „uzdrowienia” towarzyszy nam
od samego początku, gdy Bóg objawił człowiekowi
Samego Siebie przez „czyny i słowa wzajemnie ze
sobą powiązane” 1 i zawsze Jego działaniu towarzy
,
szyły znaki niosące uzdrowienie duszy lub ciała.
Instrukcja watykańskiej Kongregacji Na
uki Wiary na temat modlitwy o uzdrowienie2,
podpisana przez kardynała Josepha Ratzingera
(późniejszego papieża Benedykta XVI), uznaje, że:
w ew n ętrzn e
,
Gorące pragnienie szczęścia, głęboko zakorzenio
ne w sercu człowieka, łączy się ściśle z dążeniem
do uwolnienia od choroby i zrozumienia jej sensu,
1 Sobór Watykański II, Konstytucja o Objawieniu Bo
żym,
Dei verbum,
nr 2.
2 Instrukcja Kongregacji Nauki Wiary nt. modlitwy
o uzdrowienie, Rzym, 14 września 2000 r.
gdy się jej doświadcza. Jest to ludzkie doświadcze
nie, które znajduje w Kościele szczególny oddźwięk,
ponieważ w taki czy inny sposób dotyczy wszystkich.
Właśnie przez K ościół choroba jest rozumiana jako
środek zjednoczenia się z Chrystusem i wewnętrzne
go oczyszczenia, zaś ze strony tych, którzy opiekują
się chorą osobą, jako okazja do czynienia m iłosier
dzia. Ponadto choroba, jak i inne ludzkie cierpienia,
stanowi uprzywilejowany moment modlitwy: czy to
jako prośba o łaskę, aby przyjąć chorobę w świetle
wiary i pogodzić się z wolą Bożą, czy również jako
błaganie o otrzymanie uzdrowienia.
Modlitwa, która wyraża błaganie o przywrócenie
zdrowia, jest zatem praktyką obecną w każdej epoce
Kościoła, także dzisiaj.
Uzdrowienie wewnętrzne oznacza duchową
drogę nawrócenia, podczas której prosimy Boga
o uzdrowienie naszych wewnętrznych - psychicz
nych i duchowych - zranień. Jest ono często impo
nującym zwycięstwem Bożej łaski i ludzkiego du
cha nad złem. Często ważniejsze niż uzdrowienie
cielesne, bo pozwala zjednoczyć się z Bogiem, żyć
pełną życia w sferze umysłu, ciała i ducha.
Podejmujemy temat uzdrowienia wewnętrzne
go wyłącznie w kontekście wiary, jako uzdrowienia
wypływającego z wiary (lub do niej prowadzące
go), dlatego że pochodzi ono nie z mocy jakiego
kolwiek człowieka, ale zawsze jest dziełem nasze
go Pana, Jezusa Chrystusa. Głęboko wierzymy,
8
że Bóg w swoim Synu, Jezusie Chrystusie, podjął
inicjatywę pojednania ze sobą zagubionej ludzko
ści, aby ponownie umożliwić jej dostęp do god
ności synów Bożych, życia w relacji synowskiej
wobec Ojca.
Jezus przyszedł zbawić tych, co poginęli, i le
czyć tych, którzy byli chorzy. W Jego znakach uwi
dacznia się obecność Bożego zbawienia wśród nas.
Z tego właśnie powodu uzdrowienie wewnętrzne
może być tylko i wyłącznie owocem Bożego dzia
łania mającego na celu nawrócenie obdarowane
go jego darem.
Uzdrowienia, znaki i cuda, jakich Pan Jezus
dokonał podczas swojej publicznej działalności,
i jakich dokonuje nadal, są nam dane jako znaki
mesjańskie - znaki pojednania ludzkości z Bogiem,
świadczące o nadejściu Królestwa Bożego skutecz
nie obecnego w świecie. Równocześnie, każdy kto
doznaje uzdrowienia, doświadcza nie tyle wznio
słego znaku-symbolu, co konkretnej rzeczywisto
ści - czynnego współczucia Boga, czułości Boga
wobec siebie samego. Zwracam uwagę na „czu
łość Boga” , tak chętnie podkreślaną przez papie
ża Franciszka: „Pan kocha nas czule. Pan potrafi
obdarzyć pieszczotą, ową czułością Boga. (...) Bli
skość i czułość! Te dwa sposoby miłości Pana, któ
ry staje się bliskim i daje całą swą miłość, także
~
~
~ 9 ~
Plik z chomika:
CZYTAJ_KSIAZKI_O_TEMATYCE_RELIGIJNEJ
Inne pliki z tego folderu:
1 BT-Księga Rodzaju Hachette 2006.pdf
(26326 KB)
Jak szyć-Zofia Hanus 1988 a.pdf
(158954 KB)
Jak szyć-Zofia Hanus 1988.pdf
(50758 KB)
Jak szyć-Zofia Hanus 1988.djvu
(22519 KB)
Smaki Biblii-tylko strony o chlebie.pdf
(22723 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 08.07.2024
!!!! - MOJE KSIĄŻKI KATOLICKIE
### KANONIZACJA (Klemens_Werner)
### LEKSYKONY ### (Klemens_Werner)
### RELIKWIE ### (Klemens_Werner)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin