Milosc Boga-Codzienna modlitwa o uzdrowienie wewnętrzne Knapczyk Witko.pdf

(2035 KB) Pobierz
zdrowienie wewnętrzne, o którym tak wiele dzisiaj się
mówi, nie jest w Kościele zjawiskiem nowym. Według
Instrukcji Kongregacji Nauki Wiary nt. modlitwy
o uzdrowienie; „Gorące pragnienie szczęścia, głęboko
zakorzenione w sercu człowieka, łączy się ściśle z dąże­
niem do uwolnienia od choroby i zrozumienia jej sensu,
gdy się jej doświadcza. (...) Choroba, jak i inne ludzkie
cierpienia, stanowi uprzywilejowany moment modlitwy:
czy to jako prośba o łaskę, aby przyjąć chorobę w świe­
tle wiary i pogodzić się z wolą Różą, czy również jako
błaganie o otrzymanie uzdrowienia” .
O
Uzdrowienie wewnętrzne oznacza duchową drogę nawró­
cenia, podczas której prosimy Boga o uzdrowienie naszych
wewnętrznych - psychicznych i duchowych - zranień.
Chcąc o doświadczeniu uzdrowienia wewnętrznego
powiedzieć nieco więcej, oddajemy do rąk Czytelnika
rozważania, które wraz o. Józefem głosiliśmy podczas
rekolekcji nt. uzdrowienia wewnętrznego przez doświad­
czenie miłości Boga Ojca. Ufam, żc mogą one pomóc
w lepszym zrozumieniu tajemnicy odkupienia człowie­
ka i udzielenia pomocy podążającym drogą uzdrowienia
wewnętrznego.
o. Teodor Knapczyk
skan http ://chomikuj .pl/KosciolKatolicki
skan http://chomikuj.pl/WiDI19
Cena
25z!
http://www.exsitc.pl/user/azoon94
C a25z
en
TEODOR KNAPCZYK OFM
JÓZEF WITKO OFM
skan http ://chomikuj .pl/KosciolKatolicki
skan http://chomikuj.pl/WiDI19
http://www.exsite.pl/user/azoon94
ISRM
R 7 0
O
ISBN 978-33-7323-558-E
M IŁ O Ś Ć B O G A
U Z D R O W IE N IE W E W N Ę T R Z N E
P R ZE Z D O Ś W IA D C Z E N IE
M I Ł O Ś C I B O G A O JC A
9
7 8 8 3 7 8 1<2 3 6 6 8 9
Sekretariat Misji
i
Ewangelizacji
Prowincji Matki Hożej Anielskiej
Zakonu Braci Mniejszych
T
eo d o r
K
n a pczyk o f m
J
ózef
W
itko o f m
MIŁOŚĆ BOGA
UZDROWIENIE WEWNĘTRZNE
PRZEZ DOŚWIADCZENIE
MIŁOŚCI BOGA OJCA
KRAKÓW 2015
Opracowanie redakcyjne i korekta
dr Zofia Ciecierska
Wydawnictwo Edition
Skład i łamanie
Lidia Ciecierska, Oficyna Wydawnicza Edytor.org
Zofia Ciecierska
Na okładce wykorzystano
obraz Jamesa Tissota,
Filip spotyka Jezusa
Nihil obstat
Ks. dr Józef Pick
Cenzor ksiąg religijnych
Imprimatur
+
Ryszard Kasyna
Biskup Pelpliński
Pelplin, dnia 3 listopada 2015 r.
L.dz. 1476/2015/K.Ord.
© o. Teodor Knapczyk OFM, o. Józef Witko OFM, Kraków 2015
Wydano na zlecenie
Sekretariatu Misji i Ewangelizacji Prowincji Matki Bożej
Anielskiej Zakonu Braci Mniejszych
ul. Ojcowska 1, 31-344 Kraków
tel./fax (12) 637 86 64
se@ofm.krakow.pl
www.sekretariatewangelizacji.pl
Kraków 2015, wydanie I
Codzienna modlitwa o uzdrowienie wewnętrzne............
ISBN 978-83-7823-668-9
Wydawnictwo „Bernardinum” Sp. z o.o.
www.bernardinum.com.pl
Świadectwa uzdrowionych............................................
Sekretariat Misji i Ewangelizacji....................................
153
201
231
SPIS TREŚCI
Wstęp (o.
Teodor Knapczyk)
..............................................
O.
JÓZEF WITKO
7
1. Objawienie miłości Ojca.................................................
2. Przeszkody w doświadczeniu miłości Ojca.....................
3. W jaki sposób otworzyć się, by doświadczyć miło­
ści Ojca?........................................................................
O. TEODOR KNAPCZYK
4. Miłość ukryta w znaku chleba.....................................
5. Uzdrawiająca moc Eucharystii...................................
6. Nawrócenie przy Stole Pana........................................
7. Eucharystia miejscem przebaczenia..........................
11
49
91
117
127
139
147
WSTĘP
¥ T
z d r o w ie n i e
o którym tak wiele
dzisiaj się mówi, nie jest w Kościele zjawiskiem
U
nowym. Pojęcie „uzdrowienia” towarzyszy nam
od samego początku, gdy Bóg objawił człowiekowi
Samego Siebie przez „czyny i słowa wzajemnie ze
sobą powiązane” 1 i zawsze Jego działaniu towarzy­
,
szyły znaki niosące uzdrowienie duszy lub ciała.
Instrukcja watykańskiej Kongregacji Na­
uki Wiary na temat modlitwy o uzdrowienie2,
podpisana przez kardynała Josepha Ratzingera
(późniejszego papieża Benedykta XVI), uznaje, że:
w ew n ętrzn e
,
Gorące pragnienie szczęścia, głęboko zakorzenio­
ne w sercu człowieka, łączy się ściśle z dążeniem
do uwolnienia od choroby i zrozumienia jej sensu,
1 Sobór Watykański II, Konstytucja o Objawieniu Bo­
żym,
Dei verbum,
nr 2.
2 Instrukcja Kongregacji Nauki Wiary nt. modlitwy
o uzdrowienie, Rzym, 14 września 2000 r.
gdy się jej doświadcza. Jest to ludzkie doświadcze­
nie, które znajduje w Kościele szczególny oddźwięk,
ponieważ w taki czy inny sposób dotyczy wszystkich.
Właśnie przez K ościół choroba jest rozumiana jako
środek zjednoczenia się z Chrystusem i wewnętrzne­
go oczyszczenia, zaś ze strony tych, którzy opiekują
się chorą osobą, jako okazja do czynienia m iłosier­
dzia. Ponadto choroba, jak i inne ludzkie cierpienia,
stanowi uprzywilejowany moment modlitwy: czy to
jako prośba o łaskę, aby przyjąć chorobę w świetle
wiary i pogodzić się z wolą Bożą, czy również jako
błaganie o otrzymanie uzdrowienia.
Modlitwa, która wyraża błaganie o przywrócenie
zdrowia, jest zatem praktyką obecną w każdej epoce
Kościoła, także dzisiaj.
Uzdrowienie wewnętrzne oznacza duchową
drogę nawrócenia, podczas której prosimy Boga
o uzdrowienie naszych wewnętrznych - psychicz­
nych i duchowych - zranień. Jest ono często impo­
nującym zwycięstwem Bożej łaski i ludzkiego du­
cha nad złem. Często ważniejsze niż uzdrowienie
cielesne, bo pozwala zjednoczyć się z Bogiem, żyć
pełną życia w sferze umysłu, ciała i ducha.
Podejmujemy temat uzdrowienia wewnętrzne­
go wyłącznie w kontekście wiary, jako uzdrowienia
wypływającego z wiary (lub do niej prowadzące­
go), dlatego że pochodzi ono nie z mocy jakiego­
kolwiek człowieka, ale zawsze jest dziełem nasze­
go Pana, Jezusa Chrystusa. Głęboko wierzymy,
8
że Bóg w swoim Synu, Jezusie Chrystusie, podjął
inicjatywę pojednania ze sobą zagubionej ludzko­
ści, aby ponownie umożliwić jej dostęp do god­
ności synów Bożych, życia w relacji synowskiej
wobec Ojca.
Jezus przyszedł zbawić tych, co poginęli, i le­
czyć tych, którzy byli chorzy. W Jego znakach uwi­
dacznia się obecność Bożego zbawienia wśród nas.
Z tego właśnie powodu uzdrowienie wewnętrzne
może być tylko i wyłącznie owocem Bożego dzia­
łania mającego na celu nawrócenie obdarowane­
go jego darem.
Uzdrowienia, znaki i cuda, jakich Pan Jezus
dokonał podczas swojej publicznej działalności,
i jakich dokonuje nadal, są nam dane jako znaki
mesjańskie - znaki pojednania ludzkości z Bogiem,
świadczące o nadejściu Królestwa Bożego skutecz­
nie obecnego w świecie. Równocześnie, każdy kto
doznaje uzdrowienia, doświadcza nie tyle wznio­
słego znaku-symbolu, co konkretnej rzeczywisto­
ści - czynnego współczucia Boga, czułości Boga
wobec siebie samego. Zwracam uwagę na „czu­
łość Boga” , tak chętnie podkreślaną przez papie­
ża Franciszka: „Pan kocha nas czule. Pan potrafi
obdarzyć pieszczotą, ową czułością Boga. (...) Bli­
skość i czułość! Te dwa sposoby miłości Pana, któ­
ry staje się bliskim i daje całą swą miłość, także
~
~
~ 9 ~
Zgłoś jeśli naruszono regulamin