pełna wersja(3).pdf

(77247 KB) Pobierz
Spis treści
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
2
Dzieci potrzebują
wychowania
Reguły i wolna przestrzeń.
. . . . . . . . . . .
26
Dlaczego bezstresowe wychowanie
musi być konsekwentne
. . . . . . . . . . . . .
26
Dobry przykład.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
29
Zmiany planów i wyjątki od reguły
. . .
36
Pierwsza reguła brzmi:
„Frajda przy nauce”
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
37
Uczenie się poprzez wspólne myślenie
i wypróbowywanie rozwiązań
. . . . . . .
38
Wyjaśnione poglądowo
— zakotwiczone w pamięci
. . . . . . . . . .
46
Różne oczekiwania
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
47
1
Całe życie to trening mentalny
Co właściwie oznacza
„trening mentalny”?
. . . . . . . . . . . . . . . . .
12
Trening mentalny dla dzieci.
. . . . . . . . .
13
Zwiększanie trudności
krok za krokiem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
14
W jakim wieku
zaczynać trening mentalny?
. . . . . . . . .
15
Podstawy neurologii.
. . . . . . . . . . . . . . . .
16
Wykorzystywanie faz uczenia się
i stosowanie bodźców
odpowiednich do wieku
. . . . . . . . . . . . .
17
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Powiedzcie to pozytywnie
. . . . . . . . . . .
48
Sensowne spędzanie wolnego czasu
. .
49
Świadome kierowanie
zewnętrznymi wpływami
. . . . . . . . . . . .
52
3
Wasze dziecko ma potrzeby
— na szczęście!
Dziecko najedzone
— dziecko zadowolone?
. . . . . . . . . . . . .
56
1. Potrzeby cielesne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
57
2. Potrzeba bezpieczeństwa
. . . . . . . . . . . .
73
3. Potrzeba miłości i przynależności
. . . .
76
4. Potrzeba bycia docenionym.
. . . . . . . . .
77
5. Potrzeba samorealizacji
. . . . . . . . . . . . .
79
Proste i konkretne sformułowania.
. . .
88
Regularna ocena sukcesów
. . . . . . . . . .
90
Osiągnięcia muszą wzrastać
. . . . . . . . .
90
Wielkie cele — dzieci
i profesjonalna kariera?
. . . . . . . . . . . . . .
91
Różne cele — kto wygra?
. . . . . . . . . . . .
93
4
Silniejsza motywacja dzięki
Czy ambitne cele pozaszkolne
można pogodzić z nauką?
. . . . . . . . . . .
96
Co robić w przypadku trudności
z motywacją?.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
99
Motywacja jest równoznaczna
z przyjemnością
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
100
Uznawanie i przesuwanie
granic możliwości dziecka
. . . . . . . . . .
100
Oszukiwanie oznaką kreatywnego
rozwiązywania problemów?
. . . . . . . .
102
właściwie określonym celom
Motywacja motorem
większych osiągnięć
. . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Jeśli oczekiwania rodziców
przerastają dzieci
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Wspólne określanie
właściwych celów
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
85
Czy dorośli powinni pomagać
dzieciom w poszukiwaniu celów?
. . . .
86
Kup książkę
Poleć książkę
6
Spis treści
Radzenie sobie z presją i stresem.
. . .
104
Odpowiednia interpretacja
rezygnacji i agresji
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
105
Motywacja poprzez
wzajemny szacunek
. . . . . . . . . . . . . . . .
106
Zręczne rozwiązywanie
konfliktów w grupie
. . . . . . . . . . . . . . . .
107
Aktywny lub rozluźniony na życzenie
. .
129
Zanurzenie się w świat fantazji
. . . . . . .
131
Podróż w głąb ciała
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
134
W tym jest jeszcze więcej uskrzydlenia
. .
139
Ogólne ćwiczenia
na wzmocnienie koncentracji
. . . . . . . .
142
Właściwe ukierunkowanie uwagi.
. . . .
146
5
Siła psychiki
— dobre wyniki
Możliwie dokładna
ocena własnych sił.
. . . . . . . . . . . . . . . . .
112
Najlepsze techniki
zwiększania siły psychicznej
. . . . . . . .
112
Sukces stale w centrum uwagi
. . . . . . . .
113
Motyw przewodni dla
Dziennika sukcesów w sporcie.
. . . . . . .
116
Plany działania dają
poczucie bezpieczeństwa
. . . . . . . . . . . .
120
Koncentracja — wiadomo jak
. . . . . . .
125
Zapomnieć o wszystkim wokół
— stan uskrzydlenia
. . . . . . . . . . . . . . . . .
126
Aktywacja i rozluźnienie.
. . . . . . . . . . . . .
127
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
7
7
Sprawność psychiczna
podczas zawodów
Wiedza daje
poczucie bezpieczeństwa.
. . . . . . . . . .
176
Mentalny trening techniki
. . . . . . . . . .
176
Skrypt ułatwiający lepsze
wykonywanie ruchów
. . . . . . . . . . . . . .
178
Mentalne trenowanie techniki
z dziećmi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
180
Przyzwyczajanie się do rywalizacji.
. .
183
Siedem czynników
wpływających na sukces
. . . . . . . . . . . .
184
Postrzeganie i przewidywanie
własnego sukcesu
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
188
Prognoza i reakcja
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
190
Pozytywne rozmowy z samym sobą
pozwolą osiągnąć lepsze wyniki
podczas zawodów.
. . . . . . . . . . . . . . . . .
196
Epilog. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
Podziękowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Silni w sieci. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Polecane książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
Krótki przegląd ćwiczeń . . . . . . . . . . . . 207
6
Koordynacja pomaga
Waszemu dziecku
zachować równowagę
Po co ćwiczyć koordynację?.
. . . . . . . .
154
Mały program treningowy
w hali sportowej.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
156
Ćwiczenie koordynacji w domu
. . . . .
164
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin