konkurs 8 odpowiedzi.docx

(23 KB) Pobierz

 

I.      Proszę przeczytać tekst a następnie udzielić odpowiedzi na pytania pod nimi. W przypadku pytań testowych może być kilka poprawnych odpowiedzi.  

 

Stosowanie tego programu polega m.in. na dbaniu o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników. Firma może opłacać zajęcia typu fitness, joga, basen, odnowę biologiczną, zapewniać zdrowe posiłki czy organizować szkolenia wzmacniające odporność psychiczną. Innym obszarów jest aranżacja przestrzeni w firmie, tak aby ludziom dobrze się pracowało i aby mieli sprzyjające warunki zarówno do pracy, jak i regeneracji sił.

 

Z punktu widzenia skuteczności tych programów w firmie najważniejsza jest odpowiednie podejście działu HR i kadry zarządzającej, czyli wiedza i umiejętności niezbędne do zarządzania tym obszarem w firmie. Jeżeli działania mają być efektywne, to musi je poprzedzać diagnostyka potrzeb. Pozwoli to na dostosowanie i skierowanie poszczególnych działań do grup osób, które najbardziej ich potrzebują i które są gotowe do zmiany. Niezwykle istotne jest  to, jak  zakomunikować programy pracownikom i jak ich zmotywować do udziału. Z punktu widzenia firmy bardzo ważną kwestią jest monitoring podejmowanych  działań oraz pomiar ich efektywności. Obecnie dostępne są na rynku narzędzia, które przekładają miękkie działania na „twarde wskaźniki”, aby można zmierzyć ROI z poczynionych inwestycji. Umiejętność zarządzania tymi programami jest więc kluczem do tego, aby przykładowy karnet na fitness nie stał się tylko kolejnym czynnikiem higienicznym z teorii zarządzania F. Herzberga.

 

Stosowanie programu pozwala zmniejszyć wskaźnik fluktuacji pracowników, a tym samym obniżyć koszty ich wymiany (ogłoszenia, rozmowy kwalifikacyjne, przyuczenie nowego pracownika, chwilowe obniżenie wydajności, koszty outsourcingu itd.), zredukować koszty związane z absencją chorobową (zastępstwa, obniżona jakość pracy), znacząco podnieść efektywność pracy, a także  lojalność pracownika wobec pracodawcy. I przekłada się bezpośrednio na zysk finansowy. Zwroty z inwestycji dla programów wspierających kondycję psycho-fizyczną pracowników i kreujących przyjazne środowisko pracy szacuje się na 300-700%.

 

1.     Tekst dotyczy programu:

a.      work life balance standard

b.     corporate wellness

c.      sabbatical

d.      employer branding

e.      diversity management

f.       corporate social responsibility

g.      talent mobility strategies

 

2.     Program, o którym mowa w tekście to działania wchodzące w zakres obowiązków pracodawcy w zakresie ochrony zdrowia pracowników.

a.     fałsz

b.      prawda

 

3.     Z tekstu wynika, że:

a.     Należy dostosowywać rozwiązania do poszczególnych grup pracowników

b.      Istnieje tylko kilka metod i technik, które się sprawdzają

c.      Należy stosować wyłącznie sprawdzone techniki

d.      Nowe techniki zzl są mało efektywne 

 

4.     W drugim akapicie nawiązano do następujących tendencji zzl

a.      ekonomizacji (monitoring, pomiar efektywności, narzędzia, które przekładają miękkie działania na „twarde wskaźniki”, aby można zmierzyć ROI z poczynionych inwestycji

b.      indywidualizacji (diagnostyka potrzeb, dostosowanie do grup osób)

c.      profesjonalizacji (wiedza i umiejętności)

d.      humanizacji (niezwykle istotne jest  to, jak  zakomunikować programy pracownikom i jak ich zmotywować do udziału)

e.      wirtualizacji

f.       umiędzynarodowienia

 

5.     Proszę wypisać trzy argumenty (słowa, sformułowania wymienione w tekście) świadczące o tym, że tekst osadzony jest w nurcie kapitałowym:

a.      pomiar efektywności

b.      narzędzia, które przekładają miękkie działania na „twarde wskaźniki”, aby można zmierzyć ROI z poczynionych inwestycji

c.      zmniejszyć wskaźnik fluktuacji pracowników

d.      obniżyć koszty

e.      zredukować koszty związane z absencją chorobową

f.       znacząco podnieść efektywność pracy

g.      przekłada się bezpośrednio na zysk finansowy

h.      zwroty z inwestycji szacuje się na 300-700%.

 

 

 

II.  Proszę zaznaczyć prawidłowe odpowiedzi

 

1.     Zasobowe podejście do zarządzania ludźmi charakteryzuje:

a.     traktowanie pracowników jako kosztu

b.      koncentracja na pomiarze w celu udowodnienia że zarządzanie ludźmi przynosi efekty

c.      postrzeganie człowieka przez pryzmat „nagromadzonego w nim dobra”

d.      dążenie do maksymalizacji wartości rynkowej

e.     dążenie przedsiębiorstwa do utrzymania przewagi konkurencyjnej

 

2.     Współczesne poglądy na rolę ludzi w organizacjach korespondują z koncepcją człowieka:

a.      ekonomicznego

b.      samorealizującego się

c.      kompleksowego

d.      społecznego

 

3.     Obserwując współczesny rynek pracy, można zauważyć,

a.     że jest on zróżnicowany

b.     że jest on wielopokoleniowy

c.      iż występuje ograniczony dostęp do ludzi o pożądanych kwalifikacjach  i umiejętnościach

d.     iż następuje szybsza dezaktualizacja kompetencji

e.      brak  swobody w kształtowaniu stosunku zatrudnienia

f.       dostęp do większej liczby potencjalnych pracowników

g.      spada aktywność zawodowa kobiet

h.     wydłuża się okres aktywności zawodowej

 

4.     Employer Branding obejmuje działania mające na celu:

a.     Budowanie ogólnego wizerunku firmy jako pracodawcy

b.     Kreowanie wizerunku wśród konkretnych grup docelowych spoza firmy

c.      Zarządzanie wizerunkiem wśród pracowników

 

5.     Zgodność poglądów i wartości pracownika z wartościami wyznawanymi w firmie oraz postrzegania dopasowania do jej kultury organizacyjnej to:

a.     Racjonalny aspekt zaangażowania

b.      Emocjonalny aspekt zaangażowania

c.      Motywacyjny aspekt zaangażowania

 

6.     ROWE:

a.     to model zarządzania, zgodnie z którym pracownicy są oceniani na podstawie rezultatów swojej pracy, a nie obecności w niej

b.      zakłada sztywne godziny pracy

c.      zakłada zmniejszenie odpowiedzialności pracownika

d.     może być destrukcyjne dla osób, które nie posiadają samodyscypliny

Zgłoś jeśli naruszono regulamin