Junkers Ju-86A 1935.pdf

(8569 KB) Pobierz
NIEMCY
Technika lotnicza
BROŃ
1935
Średni samolot bombowy
Junkers Ju-86A
Dane taktyczno-techniczne
Junkers
Ju-
86A. Typ:
średni samo-
lot bombowy.
Rozpię-
tość:
22,50 m.
Długość:
17,18 m.
Wysokość:
4,75 m.
Powierzchnia
nośna:
82,00 m
2
.
Masa
własna:
5300 kg.
Masa
startowa:
8000 kg.
Sil-
nik:
Junkers
Jumo-
205C-4 o mocy 600 KM.
Zapas paliwa:
1640 l.
Prędkość maksymalna:
320 km/h.
Pułap:
5800 m.
Zasięg:
1500 km.
Uzbrojenie:
6 karabiny
maszynowe Rheinmetall-Borsig MG 15 kalibru 7,92 mm, bomby do 1000 kg.
Załoga:
4 osoby (pilot, nawigator, radiotele-
grafista-bombardier, strzelec pokładowy).
Piątym
prototypem
Ju-86 był oblatany w grudniu
1935 roku
Ju-86V-5
(Wk Nr
6001, D-AFUI). Samolot ten
otrzymał
przekonstruowane
skrzydła o zwiększonej po-
wierzchni nośnej, przeprojek-
towany chwyt powietrza do
chłodnicy
silników
Jumo
205C,
nowe
rozwiązanie
przeszklenia
stanowiska
bombardiera, zmodyfikowane
wysuwane dolne stanowisko
strzeleckie oraz kółko ogono-
we w miejsce płozy.
Prototyp ten został
uznany za pierwszą maszynę
serii informacyjnej
Ju-86A-0,
która liczyła sześć kolejnych o
numerach seryjnych Wk Nr
6002-6007 i oznaczeniach prototypowych
V6-V11.
Ostatnią z nich
oblatano w
lutym 1936
roku. Uzbrojenie strzeleckie samolotów
składało się z trzech kaemów MG 15 kal. 7,9 mm. Na czterech
pionowych wyrzutnikach bombowych ESAC250/IX umieszczo-
nych za kabiną pilota samolot zabierał 16 bomb o masie 50 kg lub
cztery bomby o masie 250 kg. Zapas paliwa wynosił 1640 l i znaj-
dował się w sześciu zbiornikach umieszczonych w skrzydłach, na
zewnątrz od gondoli silnikowych. Przedni zbiornik miał pojemność
320 I, tylny zaś 250 I; na zewnątrz od zbiornika przedniego znaj-
dował się jeszcze jeden zbiornik o pojemności 250 l.
2
Załoga
składała
się z
czterech
osób:
pilo-
ta, nawigatora, radiote-
legrafisty
będącego jed-
nocześnie
bombardierem
oraz
strzelca pokłado-
wego.
Uzbrojenie defen-
sywne tworzyły trzy ru-
chome karabiny maszy-
nowe
Rheinmetall-Borsig
MG 15
kalibru
7,92 mm
umieszczone po jednym w
sferycznej lawecie typu
Vela w nosie maszyny, w
częściowo odkrytym sta-
nowisku na kadłubie na
obrotnicy typu D30 oraz w
wysuwanej gondoli na
lawecie Bola30. W kadłu-
bie mieściły się
cztery
komory bombowe.
Każda
z nich mogła pomieścić
jedną bombę SC-250
(250 kg), lub
cztery bom-
by 50 kg
albo
144 bomby
1 kg
w specjalnych konte-
nerach. Pierwsze egzem-
plarze Ju-86A-0 trafiły do
jednostek
doświadczal-
nych Luftwaffe.
W
kwietniu 1936
roku ruszyła produkcja
serii samolotów
Ju-86A-1,
które najpierw trafiły na
uzbrojenie KG-152 Hin-
denburg. Samoloty
Ju-
86A-1
były napędzane
silnikami Junkers
Jumo-
205C-4
o mocy startowej
600 KM, i mocy trwałej
510 KM na wysokości
4250 metrów.
Załoga
sa-
molotu
czteroosobowa,
a
uzbrojenie obronne skła-
dało się z
trzech karabi-
nów maszynowych MG-
15 kalibru 7,92 mm
w
przednim, grzbietowym i
dolnym stanowisku strze-
leckim. Uzbrojenie bom-
bowe było umieszczone w
czterech pionowych wy-
rzutnikach bombowych i
mogło się składać z bom-
by SC-250 o masie 250
kg, czterech bomb SC-50
o masie 50 kg każda lub
16 bomb SC-10 o masie
10 kg lub bomb zapalają-
cych o masie 1 kg (144 szt.) w każdym wyrzutniku.
Po zbudowaniu
30
egzemplarzy szybko okazało się, że maszyny te są niesta-
teczne podłużnie i w celu wyeliminowania tej wady stało się konieczne przedłużenie
tylnej części kadłuba o 0,42 m. Maszyna ta stała się wzorcem dla wersji
Ju-86D-1.
Jeden samolot A-1 W. Nr 00246, D-AUME Annaberg z silnikami BMW-132Dc został
zmodyfikowany do standardu wersji Ju-86Z.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin