Statek - sprawozdanie.pdf

(533 KB) Pobierz
PRACA DOMOWA
Środki transportu II
Statki
Wykonali:
Tomasz Paszkowski
Kamil Olczak
Tomasz Rochala
Grupa T1M, Transport
Nazwa statku
B450 - Częstochowa
B445 - Mieszko
B67 - Gryf Pomorski
B520 Zagłębie Dąbrowskie
Mikołaj Rej
Nośność [t]
5320
7880
9492
15600
9520
L [m]
124,1
145,3
149,0
156,5
135,4
B [m]
17,0
18,9
21,3
20,4
16,8
T [m]
N
w
6,5
7,3
7,8
9,5
9,1
[KM] N
w
4900
7997
7200
7200
3100
[kW]
3603
5880
5294
5294
2279
v [kn]
14,6
17,5
15,8
14,5
9,5
v [m/s]
7,5
9,0
8,1
7,5
4,9
B/T [-]
2,6
2,6
2,7
2,1
1,8
F
e
[-]
0,21
0,24
0,21
0,19
0,13
Zależność prędkości od nośności statku
10,0
9,0
8,0
7,0
6,0
v [kn]
5,0
4,0
3,0
2,0
1,0
0,0
0
20
40
60
80
Nośność [t]
100
120
140
160
180
Obliczenia:
B450 Częstochowa
B445 Mieszko
B67 - Gryf Pomorski
B520 Zagłębie Dąbrowskie
Mikołaj Rej
Wnioski
Nie ma zależności pomiędzy nośnością a prędkością statku. Stosunek szerokości do
zanurzenia w przypadku prawie wszystkich statków mieści się w założonym zakresie (2-3,5)
natomiast liczba Froude'a mieści się w zakresie jedynie w przypadku dwóch ostatnich
statków. Może to być spowodowane tym, że tylko w przypadku jednego statku (Gryf
Pomorski) mamy pewność że dana szerokość i długość jest podana w linii wodnej.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin