Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi.pdf

(160842 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Pozycjonowanie i optymalizacja
stron WWW. Jak się to robi.
Wydanie III
Autorzy:
Bartosz Danowski, Michał Makaruk
ISBN: 978-83-246-3309-8
Format: 158×235, stron: 400
• Poznaj sposób działania mechanizmów wyszukiwania w internecie
• Naucz się tworzyć strony łatwe do odnalezienia i odpowiednio je reklamować
• Odkryj sekrety skutecznego pozycjonowania i optymalizacji serwisów WWW
Ta książka to obowiązkowa lektura każdego webmastera!
Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w sieci, to rzecz ta prawdopodobnie nie istnieje.
W obecnych czasach nikt – a zwłaszcza żadna firma – nie może sobie pozwolić na internetowy
niebyt. Jednak nawet najlepsza strona to jeszcze nie wszystko. Co z tego, że Twoja witryna będzie
powalać jakością treści i grafiki, jeśli nikt nie będzie w stanie jej szybko (lub w ogóle) znaleźć
w czeluściach sieci? Aby uniknąć tego przykrego scenariusza, tysiące webmasterów głowią się co
dzień nad właściwym pozycjonowaniem swoich stron. Chcesz być o krok przed nimi? Sięgnij po
właściwe źródło informacji!
„Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III” to książka niezwykła.
Autorzy odważnie łamią tabu, dzieląc się z czytelnikami swoją dogłębną wiedzą i praktycznym
doświadczeniem, uzyskanym w ciągu wielu lat pracy w branży SEO. Zaktualizowana treść pozwoli
Ci nadążać za najnowszymi trendami w dziedzinie pozycjonowania i optymalizacji witryn.
Z lektury poradnika dowiesz się, jak tworzyć i poprawiać kod stron, aby odnosiły one sukces
w internecie, jak wykorzystywać sposób działania mechanizmów wyszukiwania i możliwości
oferowane przez serwisy społecznościowe w celu zwiększenia ruchu na witrynie oraz jak zarabiać
na swojej działalności sieciowej.
Ostrzegamy: nie kupuj tej książki, jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW była anonimowa!
• Zasady działania mechanizmów wyszukiwania
• Skuteczne metody pozycjonowania stron
• Właściwe projektowanie układu serwisu, systemu nawigacji i grafiki
• Wykorzystanie różnych rodzajów odsyłaczy
• Sposoby poprawiania indeksacji serwisu
• Techniki monitorowania ruchu na stronie
• Przegląd narzędzi przydatnych w pozycjonowaniu
Masz ciekawą stronę? Naucz się, jak skutecznie pozycjonować ją w internecie!
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis tre ci
Wstöp .............................................................................................. 7
Rozdziaä 1. W jaki sposób dziaäa wyszukiwarka stron WWW ................................. 9
Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek ............................................................... 9
Wyszukiwanie danych .............................................................................................. 14
Przeszukiwanie grup dyskusyjnych .......................................................................... 26
Wyszukiwanie plików graficznych .......................................................................... 26
Zapytania i operatory ............................................................................................... 29
W jaki sposób dziaáa wyszukiwarka ............................................................................... 33
W jaki sposób wyszukiwarka zarabia ............................................................................. 34
Rozdziaä 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ......................... 39
Budowa wizerunku ......................................................................................................... 39
Potencjalny wzrost liczby odwiedzin .............................................................................. 40
Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony .......................................................... 42
Sprzeda ................................................................................................................... 42
Powierzchnia reklamowa ......................................................................................... 43
Reklama kontekstowa ............................................................................................... 43
Programy partnerskie ............................................................................................... 55
Rozdziaä 3. Walka o pozycjö to nie wszystko .................................................... 57
Wysoki poziom zawarto ci merytorycznej ..................................................................... 57
Czytelno ü kodu strony .................................................................................................. 60
Przemy lany ukáad i system nawigacji ........................................................................... 63
Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony gáównej .............................. 63
Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony ...................................... 71
Nazewnictwo stosowane w menu ............................................................................. 72
Szata graficzna ............................................................................................................... 75
A co na to Panda... .......................................................................................................... 78
Mikroformaty ................................................................................................................. 81
Rozdziaä 4. Frazy i säowa kluczowe ................................................................... 87
Dobór sáów ..................................................................................................................... 87
My l jak potencjalny go ü, a nie jak wáa ciciel strony .................................................. 87
Skorzystaj z rankingów najcz ciej wyszukiwanych haseá ...................................... 88
Hasáa wyszukane w Twoim serwisie ...................................................................... 102
Sugestie wyszukiwarki Google .............................................................................. 104
4
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak siö to robi
Ocena stopnia trudno ci oraz konkurencyjno ci i opáacalno ci danej frazy
— analiza konkurencji ............................................................................................... 104
Odno niki prowadz ce do strony ........................................................................... 106
Wiek domeny ......................................................................................................... 111
Optymalizacja stron konkurencyjnych ................................................................... 112
Konkurencja reklamodawców ................................................................................ 112
Rozmieszczenie sáów i fraz na stronie .......................................................................... 113
Nasycenie strony sáowami kluczowymi ................................................................. 113
Stosuj nagáówki ...................................................................................................... 113
Sáowa kluczowe w tek cie i wyró nienia ............................................................... 114
Opisy odsyáaczy ..................................................................................................... 116
Umie ü sáowa i frazy w znacznikach meta ............................................................. 117
Zadbaj o tytuá ka dej strony ................................................................................... 117
Stosuj atrybuty alt i title ......................................................................................... 118
Rozdziaä 5. Hiperäñcza .................................................................................... 121
Linki przychodz ce ...................................................................................................... 123
Ró ne domeny ........................................................................................................ 124
Ró ne IP ................................................................................................................. 124
Opis odno nika ....................................................................................................... 126
Odsyáacze graficzne ............................................................................................... 128
Odsyáacze z przekierowaniem ................................................................................ 129
Linki w JavaScripcie .............................................................................................. 131
Przyrost linków wraz z upáywem czasu .................................................................. 132
Linki z systemów wymiany linków ........................................................................ 134
Linki wychodz ce ......................................................................................................... 135
Linki zewn trzne .................................................................................................... 136
Linki wewn trzne ................................................................................................... 139
PageRank ...................................................................................................................... 140
PageRank i nofollow .............................................................................................. 141
Rozdziaä 6. Wäasne zaplecze ........................................................................... 143
Wybór domeny ............................................................................................................. 144
Wáasna domena ...................................................................................................... 145
Wybór rejestratora .................................................................................................. 145
Pozyskiwanie starych domen ................................................................................. 146
Wybór hostingu ............................................................................................................ 148
Zaplecze tematyczne ..................................................................................................... 150
Katalogi stron ......................................................................................................... 151
Presell Pages ........................................................................................................... 153
Budowa zaplecza na bazie kanaáów RSS ............................................................... 158
Fora internetowe ..................................................................................................... 158
Galerie zdj ü ........................................................................................................... 159
Strony z filmami wideo .......................................................................................... 160
Budowa zaplecza pod systemy wymiany linków .......................................................... 161
Gotowce ................................................................................................................. 162
àa cuch Markowa .................................................................................................. 163
Pozycjonowanie zaplecza ............................................................................................. 163
Linkowanie ................................................................................................................... 164
Pingowanie ................................................................................................................... 165
Rozdziaä 7. Systemy wymiany linków .............................................................. 167
e-WebLink .................................................................................................................... 168
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 168
U ytkowanie .......................................................................................................... 173
Dodatkowe mo liwo ci .......................................................................................... 176
Spis tre ci
5
Statlink ......................................................................................................................... 180
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 180
U ytkowanie .......................................................................................................... 183
Dodatkowe mo liwo ci ........................................................................................... 184
Pozostaáe systemy wymiany linków ............................................................................. 185
Rozdziaä 8. Indeksacja witryny ....................................................................... 187
Jak to wygl da w praktyce ............................................................................................ 187
Sprawdzanie stopnia indeksacji .................................................................................... 197
Sposoby poprawy indeksacji witryny ........................................................................... 198
Plik robots.txt ......................................................................................................... 199
Dodatkowe znaczniki meta ..................................................................................... 202
Udra nianie systemu nawigacyjnego ..................................................................... 203
Ramki ..................................................................................................................... 212
Mapa witryny ......................................................................................................... 216
Zwi kszanie liczby odsyáaczy zewn trznych ......................................................... 222
Szybko ü wczytywania witryny ............................................................................. 227
Kontrola szybko ci indeksacji witryny przez Google ................................................... 230
Rozdziaä 9. Nieetyczne sposoby pozycjonowania ............................................. 233
Najpopularniejsze metody ............................................................................................ 234
Ukryty tekst ............................................................................................................ 234
CSS w sáu bie pozycjonera .................................................................................... 237
Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyk witryny ..................................... 242
Cloaking ................................................................................................................. 242
Przekierowania i doorway pages ............................................................................ 249
Faászywy PageRank ............................................................................................... 251
Mirrory stron .......................................................................................................... 254
Masowe zdobywanie linków ........................................................................................ 254
Rozdziaä 10. Prezentacja potencjalnych zagro eþ i bäödów .................................. 257
Najcz ciej popeániane bá dy ....................................................................................... 257
Bá dnie dobrane sáowa kluczowe ........................................................................... 257
Bá dne rozmieszczenie sáów kluczowych na stronie .............................................. 258
Przesycenie strony sáowami kluczowymi ............................................................... 258
le dobrane domeny ............................................................................................... 259
Du a liczba subdomen ze sáowami kluczowymi .................................................... 259
Sáowa kluczowe w adresach podstron .................................................................... 259
Záa konstrukcja strony ............................................................................................ 260
Bá dne linkowanie wewn trzne .............................................................................. 260
Zduplikowana tre ü ................................................................................................ 261
Zbyt szybki przyrost linków ................................................................................... 262
Záe s siedztwo ........................................................................................................ 263
Brak dost pno ci strony dla robotów wyszukiwarek .............................................. 263
Konsekwencje bá dów lub stosowania nieetycznych metod pozycjonowania .............. 264
Ban ......................................................................................................................... 264
Filtry ....................................................................................................................... 268
Sposoby walki z konsekwencjami nieodpowiedzialnego pozycjonowania strony ........ 269
Pozbycie si bana ................................................................................................... 269
Pozbycie si filtra ................................................................................................... 271
Rozdziaä 11. ledzenie ruchu na stronie .......................................................... 273
Statystyki ogl dalno ci ................................................................................................. 273
Podstawowe poj cia ............................................................................................... 273
AWStats ................................................................................................................. 274
Google Analytics .................................................................................................... 280
Zgłoś jeśli naruszono regulamin