Uczyc_czy_nauczyc_e_132r.pdf

(1173 KB) Pobierz
Barbara Megersa
Uczyć czy nauczyć?
Wydawnictwo Psychoskok 2013
Konin
Kup książkę
Barbara Megersa
"Uczyć czy nauczyć?"
Copyright © by Wydawnictwo Psychoskok, 2013
Copyright © by Barbara Megersa, 2013
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszej
publikacji nie może być reprodukowana, powielana
i udostępniana w jakiejkolwiek formie bez pisemnej
zgody wydawcy.
Skład: Wydawnictwo Psychoskok
Projekt okładki: Wydawnictwo Psychoskok
Zdjęcie okładki © Lilya - Fotolia.com
ISBN: 978-83-7900-086-9
Wydawnictwo Psychoskok
ul. Chopina 9, pok. 23, 62-507 Konin
tel. (63) 242 02 02, kom. 665-955-131
http://wydawnictwo.psychoskok.pl
e-mail:wydawnictwo@psychoskok.pl
Kup książkę
Spis treści
Jak skutecznie uczyć słownictwa? ..................................................... 6
Jak mieć autorytet u swoich uczniów? ............................................. 11
Jak prowadzić korepetycje indywidualne? ...................................... 1 7
Korepetycje dla osób wyjeżdżających za granicę ............................. 26
Przykładowe tematy na korepetycje dla osób wyjeżdżających za
granicę. ............................................................................................ 28
Jak prowadzić korepetycje dla osób przygotowujących się do
egzaminu z języka obcego? ............................................................163
Jeszcze kilka uwag dotyczących nauczania języka obcego.............169
Na koniec kilka słów o pracy domowej. .........................................181
Kup książkę
Uczyć czy nauczyć? – Barbara Megersa
UCZYĆ CZY NAUCZYĆ?
Nauczyciele języków obcych często mają problem
z uzyskaniem efektów swojej pracy. Nasuwa się więc
pytanie - co jest efektem ich pracy? Przede wszystkim
przygotowanie ucznia do porozumiewania się w języku
obcym oraz przygotowanie do egzaminu z języka obcego.
Wśród uczniów uczących się języka obcego można
wyróżnić trzy grupy. Jedną z nich stanowią ci, którzy
uczą się tylko dla oceny, drugą ci, którzy przygotowują
się do egzaminu, a trzecią ci, którzy w nauce języka
obcego upatrują szanse na lepszą przyszłość np. poprzez
pracę za granicą. I tym samym należy zaplanować swoją
pracę dla każdej z tych grup inaczej. Nie jest możliwe,
aby jedną metodę stosować dla osoby, która chce tylko
uzyskać wyższą ocenę, do osoby, która chce wyjechać do
pracy za granicę i do osoby, która zdaje za rok maturę,
czy egzamin gimnazjalny.
5
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin