ABC MS Office 2010 PL.pdf

(799 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
ABC MS Office 2010 PL
Autor: Adam Jaronicki
ISBN: 978-83-246-2615-1
Format: 158×228, stron: 336
Poznaj ogromne możliwości pakietu MS Office 2010 PL i twórz profesjonalne dokumenty
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
• Jak rozmieszczać tekst w tabeli?
• Jak zarządzać arkuszami skoroszytu?
• Jak szybko zbudować prezentację na podstawie szablonu?
Microsoft Office 2010 kontynuuje rewolucyjne zmiany swojego poprzednika – pakietu Microsoft
Office 2007. Możliwości najnowszej wersji są jednak jeszcze większe, zestaw funkcji – bogatszy,
a obsługa łatwiejsza i bardziej klarowna. Dzięki dużej ilości różnego typu szablonów i wzorców
Microsoft Office 2010 w znaczącym stopniu wyręcza użytkownika w formatowaniu dokumentów,
co pozwoli Ci przede wszystkim skupić się na pracy nad ich treścią. Natomiast odpowiednie
funkcje w programach Word, PowerPoint i Excel pomogą ci uzyskać atrakcyjny efekt końcowy
plików tekstowych, tabel, wykresów czy prezentacji.
Książka „ABC MS Office 2010 PL” pomoże Ci szybko zapoznać się z ogromnymi możliwościami
pakietu Microsoft Office 2010 i bez trudności rozpocząć samodzielną pracę z jego programami.
Dzięki temu podręcznikowi nauczysz się tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty,
dynamiczne prezentacje multimedialne oraz sprawnie działające arkusze kalkulacyjne. Z tego
przewodnika dowiesz się jak korzystać zarówno z podstawowych, jak i najbardziej zaawansowanych
funkcji i narzędzi, m.in. takich jak edycja równań matematycznych w programie Word, stosowanie
polecenia Autosumowanie w Excelu oraz animowanie obiektów SmartArt w programie PowerPoint.
Z tym przewodnikiem obsługa najnowszego pakietu MS Office nie będzie miała dla ciebie żadnych
tajemnic.
• Instalacja pakietu i środowisko pracy
• Edycja tekstu i formatowanie w programie Word
• Obiekty graficzne i równania matematyczne
• Arkusz kalkulacyjny, tabele i wykresy w Excelu
• Automatyzacja obliczeń
• Przeprowadzanie operacji obliczeniowych
• Funkcje i porządkowanie danych
• Dynamiczne prezentacje multimedialne – PowerPoint
• Wstawianie łączy, animacji i plików dźwiękowych
• Rozpowszechnianie prezentacji – strona WWW i dokument PDF
Ty skoncentruj się na treści swojej pracy, resztę wykona za ciebie Microsoft Office 2010
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2010
SPIS TRE¥CI
1
Startujemy ..................................................................... 11
Co nowego? ............................................................................................ 11
Nowoczesny wyglÈd i wygodna obsïuga ....................................... 11
Sposoby zapisu dokumentów ......................................................... 12
Instalacja pakietu biurowego ............................................................... 13
Wybór wersji ................................................................................... 13
Przebieg instalacji ........................................................................... 14
Pierwsze uruchomienie ................................................................... 15
Poznaj rodowisko pracy ...................................................................... 16
WstÈ ka ........................................................................................... 17
Dodatkowe paski ............................................................................. 20
Dodatkowe okna i menu ................................................................. 22
Dodatkowe informacje .................................................................... 24
2
Word — poprawna edycja tekstu ................................... 27
Pierwsze kroki w edytorze ................................................................... 27
Linijka i suwaki przewijania .......................................................... 27
Zmiana widoku i powiÚkszenia dokumentu .................................. 28
Wybór formatu strony .................................................................... 30
Korzystanie z klawiatury ................................................................ 31
Cofanie, ponawianie i powtarzanie operacji ................................. 33
Wstawianie symboli ........................................................................ 34
Zasady poprawnego wpisywania tekstu ........................................ 34
Poprawianie struktury dokumentu ................................................ 39
ABC MS Office 2010 PL
Zapisywanie, otwieranie i tworzenie nowych dokumentów .............. 40
Zapisywanie dokumentów .............................................................. 40
Otwieranie dokumentów ................................................................ 43
Tworzenie nowego dokumentu ...................................................... 46
Wspóïpraca z MS Office 97 – 2003 ................................................. 47
Eksport do formatu PDF (i innych) ................................................. 48
Usprawnianie edycji .............................................................................. 48
Przechodzenie do wybranego miejsca w dokumencie .................. 49
Zaznaczanie fragmentów dokumentu ............................................ 50
Kopiowanie i przenoszenie poprzez Schowek ............................... 51
Szybkie kopiowanie
i przenoszenie metodÈ przeciÈgnij i upu Ê .................................. 55
Znajdowanie i zamiana tekstu oraz innych obiektów ................... 57
NarzÚdzia jÚzykowe .............................................................................. 60
Autokorekta ..................................................................................... 60
Sprawdzanie pisowni ...................................................................... 64
Sïownik wyrazów bliskoznacznych ............................................... 66
Praca z tekstami obcojÚzycznymi ................................................... 68
3
Word — profesjonalne formatowanie ..............................71
Formatowanie czcionki ......................................................................... 72
Szybkie formatowanie przy wykorzystaniu WstÈ ki ................... 72
Dodatkowe ustawienia w oknie dialogowym ................................ 76
Litery wielkie i maïe — zamiana .................................................... 76
Formatowanie akapitów — ksztaïtowanie bloków tekstu ................. 78
Wyrównanie akapitu ....................................................................... 79
WciÚcia akapitu ............................................................................... 79
Interlinie i odstÚpy miÚdzy akapitami ........................................... 82
Obramowanie i cieniowanie ................................................................. 83
Obramowanie akapitu i tekstu ....................................................... 84
Cieniowanie akapitu i tekstu .......................................................... 88
Obramowanie i tïo strony ............................................................... 89
Jak usprawniÊ formatowanie ............................................................... 90
Malarz formatów ............................................................................. 90
Znajdowanie i zamiana elementów formatowania ....................... 92
Style i motywy, czyli automatyzacja formatowania ........................... 93
Galeria stylów — stosowanie stylów wbudowanych ................... 93
Szybkie formatowanie poprzez zmianÚ motywu .......................... 95
Szybkie formatowanie poprzez zmianÚ zestawu stylów .............. 96
Samodzielna zmiana wyglÈdu stylu ............................................... 96
Tworzenie wïasnych stylów ........................................................... 97
Przechowywanie stylów w szablonach ......................................... 98
Listy numerowane i punktowane ......................................................... 99
Wprowadzanie numeracji lub punktorów ..................................... 99
Ustalanie pozycji numeracji .......................................................... 101
Ustalanie warto ci poczÈtkowej listy .......................................... 102
Listy wielopoziomowe (zagnie d one) ......................................... 102
Sterowanie przepïywem tekstu .......................................................... 103
Dzielenie wyrazów ........................................................................ 103
Spacja nierozdzielajÈca ................................................................. 105
6
Spis tre ci
Ècznik nierozdzielajÈcy ............................................................... 106
RÚczny podziaï wiersza ................................................................ 106
RÚczny podziaï strony ................................................................... 107
Podziaï akapitu pomiÚdzy stronami ............................................. 108
Kolumny typu gazetowego .................................................................. 109
Formatowanie kolumn .................................................................. 109
Sterowanie przepïywem tekstu pomiÚdzy kolumnami ............... 110
Rozmieszczanie tekstu za pomocÈ tabulacji i tabulatorów .............. 111
Wstawianie znaków tabulacji ...................................................... 111
Sterowanie szeroko ciÈ znaków tabulacji
za pomocÈ tabulatorów .............................................................. 112
Szybkie przygotowanie tabeli ............................................................. 115
Budowanie tabeli ........................................................................... 115
Formatowanie tabeli ..................................................................... 120
Wzbogacanie tekstu obiektami graficznymi ...................................... 122
Obrazy ............................................................................................ 122
Cliparty .......................................................................................... 124
Ksztaïty .......................................................................................... 124
Grafika SmartArt ........................................................................... 125
Obiekty tekstowe ................................................................................. 127
Napisy ozdobne WordArt .............................................................. 127
Pola tekstowe ................................................................................ 128
Inicjaïy ........................................................................................... 129
Drukowanie dokumentu ..................................................................... 130
PodglÈd wydruku .......................................................................... 130
Ustawienia wydruku ..................................................................... 130
4
Word — narzÚdzia zaawansowane ............................... 133
Praca z dïugimi dokumentami ............................................................ 133
Nagïówki i stopki .......................................................................... 133
Strona tytuïowa ............................................................................. 136
Przypisy dolne i koñcowe ............................................................. 137
Automatyczne generowanie spisu tre ci ........................................... 138
Przygotowanie struktury dokumentu .......................................... 138
Wstawianie spisu tre ci ................................................................ 139
Korespondencja seryjna ...................................................................... 140
Przygotowanie bazy danych ......................................................... 141
Listy seryjne .................................................................................. 141
Adresowanie kopert ...................................................................... 144
Seryjne wiadomo ci e-mail ........................................................... 144
Edycja równañ matematycznych ....................................................... 145
Wstawianie równania ................................................................... 145
Edycja równania ............................................................................ 145
Formatowanie równania .............................................................. 149
5
Excel — edycja i formatowanie danych
w arkuszu kalkulacyjnym .......................................... 151
Rozpoczynamy pracÚ z Excelem ........................................................ 151
Do czego sïu y Excel ..................................................................... 151
Uruchamianie ................................................................................ 152
Co widaÊ w oknie Excela .............................................................. 152
Widoki i powiÚkszanie arkusza .................................................... 154
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin